Pirmą kartą Lietuvoje – emocinio intelekto olimpiada

  • Teksto dydis:

Kovo 5-9 dienomis pirmą kartą Lietuvoje vyksta draugiškoji socialinio emocinio ugdymo olimpiada pradinėms klasėms „Dramblys“.

Olimpiada siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į socialinio ir emocinio ugdymo svarbą ir kartu atliekant bendras užduotis stebėti socialinio emocinio intelekto pažangą, rašoma pranešime spaudai.

Šiais metais simboliškai Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio proga olimpiadoje dalyvauja 100 mokyklų iš didžiųjų miestų ir įvairių Lietuvos regionų. Iš viso olimpiadoje dalyvauja arti 300 pradinių klasių,  daugiau kaip 5,5 tūkstančio pradinių klasių moksleivių, beveik 300 pradinių klasių mokytojų ir tikimasi į užduočių atlikimą įtraukti kuo daugiau moksleivių tėvų.

Prieš olimpiadą buvo apklausti daugiau nei 200 olimpiadoje dalyvaujančių mokytojų ir paaiškėjo, kad labiausiai išlavinti gebėjimai, kuriuos dažniausiai klasėse demonstruoja vaikai, yra gebėjimas prašyti pagalbos, ją priimti ir teikti kitiems (12,1 proc.), nuoširdus rūpestis šalia esančiu žmogumi ir pažeidžiamomis grupėmis (7,8 proc.) bei gebėjimas toleruoti asmeninius, kultūrinius ir socialinius skirtumus ir  pasitikėjimas savimi (7,6 proc.). Šiai dienai moksleiviams labiausiai stinga gebėjimo valdyti savo emocijas (10, 4 proc.),  gebėjimo valdyti impulsyvų elgesį (8,6 proc.) bei gebėjimo prisiimti atsakomybę už savo žodžių ir veiksmų poveikį kitiems žmonėms (8,1 proc.).

Šiai dienai moksleiviams labiausiai stinga gebėjimo valdyti savo emocijas bei gebėjimo valdyti impulsyvų elgesį.

„Dramblys.lt iniciatyva tęsiasi jau šeštus metus, Lietuvos mokyklose vykdome emocinio intelekto lavinimo programas, todėl džiaugiamės, kad bendraminčiai iš įvairių švietimo organizacijų ne tik noriai registravosi į olimpiadą, bet ir aktyviai dalinosi šia žinia ir su kitais kolegomis, – teigia olimpiados iniciatorė VšĮ „Pozityvaus ugdymo instituto“ vadovė  ir Lietuvos Socialinio emocinio ugdymo asociacijos prezidentė Irma Liubertienė. –Taip pat svarbu pabrėžti, kad nors mokyklose vis daugiau dėmesio skiriama socialinio emocinio ugdymo kompetencijoms ugdyti, tačiau vis dar labai trūksta įrankių pažangai šioje srityje stebėti. Sieksime, kad olimpiada „Dramblys“ taptų kasmetiniu renginiu, skatinančiu atkreipti visuomenės dėmesį į draugiškos ir saugios aplinkos kūrimą mokykloje, įtrauktų kuo daugiau vaikų, mokytojų ir tėvų.“

Olimpiados metu mokyklos bendruomenė – mokytojai, moksleiviai ir moksleivių tėvai – susitelks bendram moksleivių socialinių ir emocinių kompetencijų (savitvardos, savimonės, socialinio atsakingumo, tarpusavio santykių ir sprendimų priėmimo) ugdymui.

„Manau, kad ši olimpiada labai reikalinga, nes leis vaikams ne tik patobulinti savo emocinius-socialinius įgūdžius, bet taip pat pajusti bendrumo jausmą tiek su savo klasės draugais, tiek pasijausti ir platesnio mokinių ir mokyklų rato dalimi, – pasakoja viena užduočių kūrėjų, “Paramos vaikams centro” psichologė Ieva Dulinskaitė. – Tikiuosi, kad olimpiados idėja ir užduotys įtrauks ne tik vaikus, bet ir suaugusiuosius, ypač tėvus. Vaikai dažnai dalinasi norėdami, kad tėvai dažniau pasidomėtų ne tik kokius pažymius jie atsinešė iš mokyklos, bet ir kuo vaikai džiaugėsi dienos bėgyje ar kas jiems kėlė iššūkių. Manau, jog kalbėjimasis apie tai, kokių minčių ir jausmų vaikams kilo olimpiados metu, galėtų būti puiki galimybė pagilinti vaikų ir tėvų ryšį, vienas kitų supratimą.“

Olimpiados užduotys paruoštos bendradarbiaujant su garsiais Lietuvos psichologais, psichiatrais, ugdymo specialistais, todėl jomis siekiama skatinti ne konkurenciją, o dalijimąsi, gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, mokymąsi vieniems iš kitų, draugiškų santykių puoselėjimą bei saugios aplinkos kūrimą.

Pasak Emocinio intelekto ugdymo priemonės „Pažink, prisijaukink, pamokyk“ autorės, programos „PPP mąstymas“ vadovės, Lietuvos Socialinio emocinio ugdymo asociacijos tarybos narės ir Draugiškosios olimpiados „Dramblys“ užduočių kūrėjos, socialinių mokslų daktarės Audronės Allan, ši olimpiada yra naudinga tuo, kad mokyklos su savo mokytojais, tėvais ir moksleiviais išbandys naujas užduotis, naujas priemones ir atsirinks tai, ką integruos į kasdieninę socialinio emocinio ugdymo praktiką.

„Tai reiškia, kad ši olimpiada metodiškai sustiprins socialinį-emocinį ugdymą mokyklose. Rezultatas bus unikalus mokyklos žingsnis SEU kelyje: vienos mokyklos atkreips dėmesį į socialinį emocinį ugdymą ir emocinis intelektas nebus vien tik madingi žodžiai, o susijungs su praktine realybe ir įgis prasmę. Kitoms mokykloms olimpiada bus galimybė į SEU įtraukti tėvus ir telkti bendruomenę socialiniam emociniam ugdymui, trečios tai pavers mokytojų SEU kvalifikacijos tobulinimo renginiu, ketvirtos praturtins savo mokinių socialinę emocinę patirtį, penktoms tai bus galimybė peržvelgti savo SEU veiklą,“ – būsimais rezultatais džiaugiasi  dr. Audronė Allan.

Nors šiai dienai olimpiadoje dalyvaujantys mokytojai socialinio emocinio ugdymo metu skiria nemažą dėmesį lavinamoms kompetencijoms ir integruoja programas, visgi jiems sunku vertinti mokinių pasiekimus ir daromą pažangą. Olimpiados metu dalyvaujantys mokytojai, užduočių pagrindu, pildys parengtą refleksijų sąsiuvinį, kuriame po kiekviena atlikta užduotimi aprašys savo pamąstymus ir atsakys į įvairius klausimus. Mokytojai patys turės galimybę įsivertinti atliktų užduočių sėkmę bei tobulintinas puses.  Pildant šį sąsiuvinį jie fiksuos ne tik moksleivių pažangą, bet ir lavins savo pačių gebėjimą įsivertinti vykdytas veiklas. Šie pastebėjimai bus naudingi ne tik jų tolesniame tiesioginiame darbe, bet ir turės išliekamąją vertę.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių