- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kurti negalima nekurti. Kur dėti kablelį šiais laikais, kai pasiūla mados rinkoje gerokai viršija paklausą, nuo prekės ženklų įvairovės sukasi galva, o mados kūrėjais gali vadintis kiekvienas panorėjęs?
Tvarios mados aktyvistė, dizainerė Ieva Jurgaitytė–Kodesnikovienė ketvirtadienį Vilniuje, Socialinių mokslų kolegijoje vyksiančioje tarptautinėje konferencijoje „Mados forumas“: tendencijos, prekių ženklai, pardavimai“ atskleis, ką šiandien reiškia „geras dizainas“.
ESMOD universitete Berlyne tvarios mados studijas baigusi I. Jurgaitytė pateikė septynis klausimus, į kuriuos būtina atsakyti kuriant naują prekės ženklą.
1. Kodėl jūsų prekės ženklas / produktas / drabužis vertas egzistuoti?
Kasmet pasaulyje pagaminama apie 80 milijardų drabužių vienetų ir milijardai jų atsiduria sąvartynuose. Drabužių vartojimas per paskutinius kelis dešimtmečius išaugo keturis šimtus procentų, sukeldamas skaudžias pasekmes tiek aplinkai, tiek visuomenei. Tad ar tikrai verta kurti dar vieną?
2. Kokią istoriją norite papasakoti savo produktu?
Mada turi didžiulį potencialą formuojant nuomonę bei šviečiant vartotojus. Pasinaudokite tuo – papasakokite tikrai prasmingą, aktualią istoriją, kad potencialūs klientai pajustų ryšį ir norėtų sieti save su jūsų prekės ženklu bei kūriniais.
3. Kokios jūsų vertybės, misija, tikslai bei pasiūlymai vartotojui?
Tai turi aiškiai atsispindėti prekės ženklo komunikacijoje ir praktikoje (naudojamose priemonėse, technikose). Tai padės geriau suprasti savo ketinimus, nurodys kryptį ir sudarys palankesnes sąlygas ieškant potencialių partnerių.
4. Ar jūsų gaminiai / paslaugos autentiškos, nenukopijuotos, išsiskiriančios?
Nors sakoma, kad dviratis jau išrastas ir kažką naujo sukurti vargu ar pavyks, tačiau novatoriškumas dažniausiai slypi neįprastuose deriniuose ir savitoje perspektyvoje.
5. Koks bus jūsų prekės / paslaugų vartotojas?
Aiškiai apsibrėžkite, kam kuriate. Paprasčiausias būdas – kurti tokiems patiems žmonėms kaip jūs, turintiems panašių pomėgių ir vertinantiems panašų gyvenimo būdą. Pagalvokite, kas juos išskiria iš kitų, kas įkvepia pirkti.
Jūsų pasirinkta tikslinė grupė turėtų būti gana didelė, motyvuota ir pakankamai pasiturinti, kad palaikytų jūsų verslo gyvybę.
6. Ar elgiuosi atsakingai kurdamas savo produktus?
Prisiimkite atsakomybę už visą savo produkto gyvavimo ciklą – nuo žaliavų iki utilizavimo. Neapsiribokite pardavimo momentu – pasiūlykite tam tikras gaminio gyvavimo laiką prailginančias paslaugas, pakartotinio vartojimo schemas, kaip elgtis jam visiškai nusidėvėjus.
Dėl gamyboje naudojamų chemikalų daugumos drabužių, net ir iš natūralių žaliavų, gyvavimo laikas atsidūrus sąvartynuose pranoks kūrėjų gyvenimo trukmę ne vienu šimtmečiu.
7. Ar turite bendraminčių, puoselėjančių panašias vertybes?
Negalite būti visų sričių ekspertas, o jei ir esate, tiesiog pristigsite laiko visiems sumanymams įgyvendinti.
Gerbkite žmones, prisidėjusius prie jūsų gaminio atsiradimo, parodykite jų veidus, nurodykite, kur vyksta gamyba – suteikite progą klientui pažinti procesą ir jausti dėkingumą už galimybę dėvėti mėgstamus drabužius ar naudotis patinkančiomis paslaugomis. Taip padėsite atkurti prarastus ryšius mados industrijoje ir puoselėsite šiuolaikišką skaidrumu, atvirumu ir bendradarbiavimu paremtą verslo modelį. Tuo remiasi pažangiausi mados prekės ženklai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaune įvyko mados eksperimentas – nugalėtojas kolekcijoje atskleidė tamsiąją socialinių tinklų pusę5
Visai neseniai vienas Kauno verslo centras tapo podiumu – čia pristatyta net šešiolika mados kolekcijų renginyje „Dizaino dienos 2024“. Jau 28-ąjį kartą Kauno technologijos universiteto Mechanikos inžinerijos ir dizaino fa...
-
Įvaizdžio konsultantė: ne viskas, kas madinga, tinka jums3
Atšalus orams – amžina bėda: desperatiškai lendame į spintą, drabužiai virste virsta per duris, o apsirengti nėra ką. Pažįstamas jausmas? Ką daryti, klausiame kaunietės Giedrės Šimelienės. „Kviesti į pagalbą įva...
-
Kavos aparatų įvairovė
Kavos aparatų įvairovė šiuo metu yra stulbinanti. Nuo itin modernių ir futuristinių, leidžiančių bet kokio skonio ir stiprumo kavą pasigaminti vos vienu prisilietimu iki elegantiškų, romantišką praeitį primenančių kavos apara...
-
„Lietuvos balse“ – dvikovų etapas: netikėti įvaizdžiai4
Šį sekmadienį „Lietuvos balso“ projekte prasidės kovingasis dvikovų etapas. Projekto studijoje atsiras ir penktoji kultinė kėdė – ją užims iki šiol savo komandą atskirame kambaryje paslapčiomis rinkęs Free Finga. ...
-
Jaunoji dizainerių karta ir jos siūlomos patirtys
Pastaraisiais metais dešimtmečiais dizaino sąvoka labai išsiplėtė ir apima jau ne tik madą, plakatus ar mus supančius produktus. Jaunosios kartos dizaino kūrėjai dar studijų metais leidžiasi į įvairius temų, ne tik medžiagų ir form...
-
Mados dizainerė: tvarumas išliks, nes tiesiog neturėsime kito pasirinkimo6
Nors gyvena ir dirba sostinėje, mados dizainerė Justina Semčenkaitė gatvės madą stebi visur, kur tik nuvyksta. Kadangi dažnai lankosi Kaune ir Klaipėdoje, pastebėjo, kad šių miestų statistinis mados vartotojas labai skiriasi. ...
-
Makramė pynėja: kiekviename mazgelyje – geros emocijos3
Su Agniete Vaitulioniene sutariame kalbėtis, kol dukrelė miega pietų. Nuo jos, sako, viskas ir prasidėjo. „Gimus Amelijai, norėjosi širdžiai mielos veiklos. Viena pažįstama parodė makramė technika pintus kalėdinius žaisliukus. Užsiman...
-
Miegančiosios gražuolės sindromas: ką pagalvė žino apie tavo odą
Ar kada pagalvojote, kad ištikimiausia nakties draugė pagalvė – gali būti ne tik draugė, bet ir didžiausia odos priešė. O gal geriausia sąjungininkė? Kol ramiai miegame, mūsų oda išgyvena tikrą nuotykį, apie kurį dažnai...
-
Sapnų baidyklių kūrėja: magija slepiasi mažuose dalykuose1
Vėjyje besiplaikstančios močiučių servetėlės, pavirtusios ramaus miego sergėtojomis, levandų kvapo maišeliai norintiems giliai panirti į sapnų karalystę, sojų vaško žvakės – magiški nakties žibintai… Atrodo, vi...
-
Parfumerė J. Cinaitienė: kvapas mus paveikia žaibišku greičiu3
„Uoslė yra be galo svarbi, tačiau ją dažniausiai įvertiname tik netekę“, – šypsosi parfumerė Jolanta Cinaitienė. Natūralių kvepalų kūrėja atskleidžia, kaip mus veikia skirtingi kvapai ir kodėl tas pats aromatas vienam ga...