Vilniečių automobilių laukia liūdnas likimas

  • Teksto dydis:

Taip jau nutinka, kad kai kuriais atvejais lygūs tampa visi. Tiek studentas, įsigijęs pirmąjį beveik bendraamžį automobilį, tiek senjoras, kuriam tarnauja ilgus metus puoselėjama ir prižiūrima mašina, tiek ką tik už naujutėlaičio vairo prisėdęs verslininkas.

„Lietus nesirenka nei automobilio markės, nei jo vairuotojo“, - teigia „Bosch“ autoserviso Vilniuje vadovė Loreta Pupiuvienė ir patvirtina: „Po praėjusios savaitės liūčių, į savo automobilį dėmesį turėtų atkreipti kiekvienas”.

Nepriklausomai nuo to, ar automobilis buvo užlietas iki pusės ar po vandeniu pateko netgi jo stogas, pirmiausia, ką turėtumėte padaryti – tai apsilankyti artimiausiame autoservise. Į klausimus, su kokiomis grėsmėmis gali susidurti tokių automobilių savininkai ir koks likimas jų laukia, atsako „Bosch“ autoserviso vadovė L. Pupiuvienė.

Ar visgi galima su automobiliu pravažiuoti liūties apsemtą ruožą?

Kiekvienas vairuotojas prieš pradėdamas judėti turi įsitikinti ar vandens lygis nebus aukščiau nei iki durelių. „Kiekvienas ekspertas patvirtins, jei vanduo pradės semti dureles, geriau tokios kelionės vengti ir pasirinkti kitą kelią arba tiesiog sustoti. Ir nors yra kategorija automobilių, kurie skirti bekelėms ar mažesnio pravažumo keliams, bet vis dėl to, šis patarimas išlieka visiems vienodas“, - įspėja pašnekovė.

Šiais laikais, ypač jei tai brangesnis automobilis, jį nuplauna taip, kad jokių vandens pėdsakų pamatyti nepavyks. Problemos pradės rodytis tik po keliasdešimt, o kartais ir po kelių šimtų kilometrų.

Ką daryti jei vanduo pakilo aukščiau?

„Jei visgi nepaklausėte patarimo ir pajudėjote (šypsosi pašnekovė), turėtumėte pasirinkti saugų greitį. Įsivaizdavimas, kad tiesiog „greitai pralėksiu“ – toli gražu neatitinka tikrovės. Saugiausias greitis tokiu atveju – maždaug 20-30 km/h. Taip yra dėl dviejų priežasčių. Pirmoji – grėsmės po vandeniu. Pakilus vandens lygiui, nesimato duobių, taip pat gali būti pakilęs ir kanalizacijos dangtis ar atplukdytos šiukšlės. Tad važiuoti greitai – tiesiog yra nesaugu. Kita priežastis – važiuojant greičiau, palaikomas nevienodas vandens lygis, todėl didėja grėsmė apsemti tas dalis, kurios daro esminę įtaką sklandžiam automobilio darbui, pvz.: variklį ar visą elektros įrangą“, - patarimais dalijasi L. Pupiuvienė.

Kaip žinoti ar automobilis dar tinkamas važiuoti?

„Pravažiavus gilesnį ruožą, turėtumėte pradžiovinti stabdžių kaladėles, jas kelis kartus švelniai paspausdami. Tai padaryti privaloma dėl jūsų ir aplinkinių saugumo, nes sudrėkusios jos tinkamai nebeatlieka savo funkcijų ir stabdymo kelias pasidaro gerokai ilgesnis“, - sako L. Pupiuvienė. Taigi, avarijų tikimybė yra kur kas didesnė.

„Kalbant apie tuos atvejus, kai apsemto ruožo pravažiuoti nepavyksta arba jūs randate vandenyje skęstančią transporto priemonę, tarkime, vienoje iš Vilniaus stovėjimo aikštelių - dažniausia klaida, kurią daro vairuotojai – bandymas užvesti automobilį vandeniui atslūgus. Pirma jūsų užduotis – išsikviesti techninę pagalbą ir transporto priemonę kuo skubiau pristatyti meistrams į patikimą autoservisą. Tik patikrinus visą elektroniką ir įsitikinus, kad variklis nepatyrė hidraulinio smūgio, galėsite saugiai keliauti namo. Beje, hidraulinio smūgio rizika kur kas didesnė dyzelinu varomiems automobiliams, tad pastarųjų šeimininkai turėtų būti itin atidūs“, - pataria autoserviso vadovė.

Kokios dar grėsmės laukia apsemtų automobilių?

„Elektros įrangos ir variklio problemos – klientams kainuoja daugiausiai. Tai būtų dvi pagrindinės grėsmės“, - sako pašnekovė. Pasak kurios, vis dėlto, jei vandens lygis itin aukštas, tuomet gali būti pažeistas ir generatorius, ir akumuliatorius. „Kaip jau minėjau, jei automobilis gavo didelę dozę vandens, nepagailėkite pinigų profesionaliai apžiūrai. Vandens padariniai gali būti nematomi „plika akimi“, o nepatogumai išlįsti tada, kai mažiausiai to tikėsitės“, - priduria ekspertė.

Po liūčių – pigesnių automobilių pasiūla

Kaip pastebi L. Pupiuvienė, po stiprių lietaus liūčių, automobilių skelbimus talpinančios svetainės pasipildo ir itin pigiais „gerų“ automobilių pasiūlymais. Ir čia reikėtų suklusti kiekvienam. Sklando mitas, kad apsemtus automobilius galima pastebėti iš po kilimėliais susikaupusio dumblo, po variklio dangčiu lieka smėlio pėdsakų. Pašnekovė skuba tai paneigti: „Šiais laikais, ypač jei tai brangesnis automobilis, jį nuplauna taip, kad jokių vandens pėdsakų pamatyti nepavyks. Problemos pradės rodytis tik po keliasdešimt, o kartais ir po kelių šimtų kilometrų“.

Geriausia priemonė apsisaugoti nuo nesąžiningų pardavėjų, pašnekovės teigimu, yra vizitas į automobilių servisą. Bus dar saugiau, jei vietą patikrai išsirinksite patys. Retais, bet labai skaudžiais atvejais, pardavėjai su servisais būna sutarę iš anksto ir esminius automobilių trūkumus dangsto.

Automobilio likimas – jūsų rankose

Apibendrinus galima teigti tik vieną – dažniausiai automobilio likimas priklauso tik nuo paties vairuotojo. Svarbiausia tinkamai įvertinti situaciją, neskubėti, o nelaimei įvykus imtis tinkamų sprendimų. Pastaruoju atveju, pirmiausia susisiekti su autoservisu ir tik tuomet toliau automobilį eksploatuoti. Taip užtikrinsite saugumą tiek sau, tiek kitiems eismo dalyviams, o automobilis, kaip sako L. Pupiuvienė, galbūt, vis dar galės būti naudojamas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių