Vilniečiai pirkti internetu nesibaido

Nors vilniečiai Lietuvoje internetu perka aktyviausiai, prie elektroninės prekybos populiarėjimo prisideda ir turtingų ūkininkų žmonos. Tai parodė vakar sostinėje pristatyto tyrimo rezultatai.

Populiariausios – mados prekės

"Sprinter tyrimų" atliktas tyrimas apie e. prekybos tendencijas Lietuvoje parodė, kad trečdalis Lietuvos gyventojų pastaruoju metu yra bent kartą pirkę mados prekių internetu. Aktyviausi pirkėjai – vilniečiai. Antroje vietoje – kauniečiai. Treti – panevėžiečiai, o klaipėdiečiai liko ketvirtoje vietoje. Iš Lietuvos didmiesčių tik Šiauliai pasyvesni e. prekybos erdvėje. Jie užima kartais šeštą, o kartais ir dar tolesnę dešimtuko vietą.

p>"Sprinter tyrimų" atlikto Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimo duomenimis, beveik pusė (44,2 proc.) Lietuvos interneto naudotojų nurodė bent kartą ką nors pirkę internetu. Daugiausia e. erdvėje įsigyjama drabužių, buitinių prekių, kompiuterių ir jų dalių, avalynės, knygų, aksesuarų, kvepalų ir vaikų prekių. O visos mados prekės kartu sudėjus sudaro 35,3 proc. pirkinių internete.

"Sunku tiksliai pasakyti, tačiau numanau, kad prekyba internetu ir prekyba parduotuvėse pasiskirsto santykiu 1 su 5 interneto nenaudai. Tačiau mūsų prognozės labai optimistinės. Žmonių, perkančių internetu, potencialas ryškus. E. prekyba turėtų augti 12 proc.", – sakė vienos iš e. prekybos bendrovių "Studio Moderna Fashion Group" vadovas Baltijos šalims Giedrius Sakalauskas.

Apsiperka per 3 minutes

Mados prekybos lietuviškame internete tendencijų ir vartotojų įpročių tyrimas parodė, kad tarp žmonių, perkančių drabužius, avalynę, aksesuarus internetu, 60 proc. yra moterys, o 40 proc. – vyrai. Tiesa, "Stilago" pastebėjo kitokias jų pirkėjų pagal lytį pasiskirstymo tendencijas. Tarp jų pirkėjų vyrų – tik 6 proc.

"Bet ir tai gali būti moterys, kurios registruojasi ir perka vyrų vardu", – šyptelėjo G.Sakalauskas.

Pastebėta, kad kai į klientų aptarnavimo centrą skambina vyrai, jie klausinėja kur kas detaliau nei moterys, jų apsipirkimas trunka ilgiau, o tai griauna stereotipinę nuomonę, kad moterys yra itin priekabios pirkėjos. Tačiau kai vyrai prekę įsigyja, jie ją retai grąžina.

Apskaičiuota, kad apsipirkti internetu vidutiniškai trunka 3,5 minutės, o iš apsilankiusių tokioje parduotuvėje tik apie 30 proc. nieko nenusiperka.

Aršios pirkėjos – ūkininkų žmonos

Kur žmonės perka internetu? Šio rodiklio analizė atskleidė miestiečiams netikėtų duomenų.

Internetu daugiausia perka didžiųjų miestų ir kaimo vietovių gyventojai (atitinkamai 36,8 ir 36,4 proc.) Rajono centruose ir rajoniniuose miestuose tokių pirkėjų yra 31,6 proc.

"Analizuodami pirkėjus iš kaimo vietovių pastebėjome, kad dažnai siuntiniai, ir gana nepigūs, keliauja į vienkiemius. Numanome, kad juos perka turtingų ūkininkų žmonos", – pastebėjimais dalijosi J.Videikaitė.

Pasak e. prekybos atstovų, žmonių iš kaimo pasitikėjimą pelnyti padeda atsiskaitymas grynaisiais pinigais, kai už pirkinį klientai atsiskaito tik tada, kai jis pristatomas į jų namus.

Rekordas – 13,3 tūkst. litų

Tyrimą pristatę verslininkai sakė, kad jų interneto parduotuvėje, kuri veikia jau metus, 70,5 proc. moterų pirkėjų dažniausiai vienu kartu įsigyja mados prekių, kainuojančių iki 300 litų. Vyrai pataupo labiau – jie perka už 100–200 litų.

"Įdomu tai, kai moterys užsisako prekių bent už 300 litų todėl, kad tada nereikia mokėti už pristatymą. Jos verčiau išsirinks prekių dar už 100 litų, bet nemokės 10 litų už jų atvežimą", – šyptelėjo įmonės atstovė.

Didžiausia vieno pirkėjo išleista suma per mėnesį minėtoje e. parduotuvėje šiemet siekė 13,3 tūkst. litų.

"Svarstėme, ar tai gali būti didmenininkai. Bet greičiausiai čia ir vėl ūkininko žmona, kuri drabužių pirko visam kaimui", – apie e. prekybos ypatumus kalbėjo J.Videikaitė.


Kartais tampa priklausomybe

Moterys ir 36–45 metų apklaustieji e. prekybos srityje labiausiai pasitiki draugų rekomendacijomis. Vyrai ir 26–35 metų respondentai dažniau peržiūri kelias parduotuves ir pasirenka geriausias kainas bei prekes siūlančias parduotuves. O pagal tai, ar parduotuvę pasiūlo "Google", dažniau renkasi vyrai ir 18–25 metų apklaustieji.

E. prekybos mados srityje lydere Lietuvoje ketinančios tapti bendrovės atstovai įsitikinę, kad internetu perka praktiškesni, mažai laiko turintys žmonės, o parduotuvės neretai tampa tiesiog terapijos priemone apsipirkimų mėgėjams.

"Tačiau ir mes turime pavienių pirkėjų, kuriems pirkti internetu yra priklausomybė", – pripažino J.Videikaitė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių