Vilniaus oro uoste lėktuvai kils ir tako rekonstrukcijos metu

Atliekant Tarptautinio Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbus, jo veikla nebus stabdoma, rašoma pranešime spaudai.

Inžinerijos ir konsultacijų bendrovė „Sweco hidroprojektas“ skelbia kartu su jungtinės veiklos partneriais bendrovėmis „Vilniaus hidroprojektas“ ir „Pastatų konstrukcijos“ rengsianti Tarptautinio Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbų techninį projektą.

Konkursą laimėjusios bendrovės projektuos ne tik paties tako, bet ir jo signalinių žiburių sistemos rekonstrukcijos darbus. Taip pat bus vykdomi topografiniai ir geologiniai tyrimai, suprojektuota paviršinio ir gruntinio vandens surinkimo bei nuvedimo sistema, atliekamas kilimo-tūpimo tako poveikio aplinkai vertinimas.

„Tarptautinio Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas yra labai intensyviai eksploatuojamas, o antro atsarginio tako oro uoste nėra. Tokia situacija reikalauja išties pažangių inžinerinių sprendimų“, - sako Irmantas Gudonavičius, „Sweco hidroprojekto“ generalinis direktorius. Pasak jo, rekonstrukcijos darbai bus projektuojami ir planuojami nestabdant oro uosto veiklos, kad  keleiviai patirtų kuo mažiau nepatogumų.

Oro uosto atstovų nuomone, šiuo metu visą parą eksploatuojamo kilimo-tūpimo tako darbas galėtų būti stabdomas nebent iš dalies – tamsiu paros metu, kai mažiau skrydžių.

„Paskutinį kartą oro uosto kilimo-tūpimo takas buvo rekonstruojamas 2005 metais, todėl danga yra gana nusidėvėjusi. Šiuo metu daug lėšų skiriama smulkiems šio tako dangos taisymo darbams, o po planuojamos rekonstrukcijos sumažės tako eksploatacinės išlaidos“, - teigia Darius Okunevičius, Tarptautinio Vilniaus.oro uosto laikinasis vadovas.

Pasak D. Okunevičiaus, rekonstrukcijos darbų projektuotojas konkurso metu buvo atrinktas vertinant įmonių kvalifikacinį pasirengimą, patirtį panašiuose projektuose bei kokybės vadybos standartus.

Tikimasi, kad oro uosto kilimo-tūpimo tako rekonstrukcijos darbai bus pradėti iš karto parengus ir suderinus rekonstrukcijos techninį projektą bei gavus finansavimą, vėliausiai - 2015 metais.

Techninio projekto rengimą valstybės įmonė Tarptautinis Vilniaus oro uostas finansuoja savo lėšomis, rekonstrukcijos darbams planuojama pritraukti Europos Sąjungos fondų lėšas. Skaičiuojama, kad oro uosto kilimo-tūpimo tako rekonstrukcijos kaina gali siekti 40 mln. litų.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių