Programą „Skambantis Čiurlionio Vilnius“ vainikuos renginys Valdovų rūmuose

  • Teksto dydis:

Vasaros mėnesiais sulėtėjusį klasikinės muzikos gyvenimą Vilniuje užpildė M. K. Čiurlionio namų rengiamas vasaros koncertų ciklas „Skambantis Čiurlionio Vilnius“.

Šio ciklo metu M. K. Čiurlionio namuose nuolat labai gausiai susirinkusią publiką savo meistriškumu ir M. K. Čiurlionio muzikos interpretacijomis žavėjo vienas geriausių jaunosios kartos pianistų Dmitry Mayboroda, Latvijos „Grammy“ – didžiuoju muzikos apdovanojimu – apdovanotas pianistas Juris Žvikovs, tarptautinį pripažinimą pelnęs atlikėjas ir aistringas fortepijono pedagogas iš Sirijos Ayham Hammour. Taip pat vyko įspūdingos koncertinės programos „Kvartetas laiko pabaigai“ (Olivier Messiaen) premjera, kurią atliko tarptautinį pripažinimą pelnę scenos profesionalai: R. Vosyliūtė (smuikas), G. Dirvanauskaitė (violončelė), V. Giedraitis (klarnetas) ir J. Šervenikus (fortepijonas), o dėl klausytojų gausos net į Rotušės salę buvo perkeltas pianisto Roko Zubovo koncertas, skirtas M. K. Čiurlionio ir F. Chopino kūrybai.

Baigiant vasaros koncertų ciklą, bendromis M. K. Čiurlionio namų ir Prancūzų Instituto Lietuvoje pastangomis rugpjūčio 30 d. 19 val. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės Valdovų rūmų renesansinė salė taps unikalaus koncerto vieta. Pažymint Prancūzijos genijaus Claude‘o Debussy (1862–1918) 160-ąsias gimimo metines, čia, atliekami fortepijonu keturiomis rankomis, skambės du monumentalūs, laikmečio ir tematikos suvienyti simfoniniai opusai. Claude‘o Debussy kūrinys „Trys simfoniniai eskizai La mer“, sukurtas 1903–1905 metais, jau prieš pirmąjį pasaulinį karą užkariavo abi Atlanto puses ir iki šiol yra laikomas vienu svarbiausiu dvidešimtojo amžiaus pradžios simfoniniu kūriniu, nužymėjusiu simfoninės muzikos vystymąsi, kai tuo tarpu Mikalojaus Konstantino Čiurlionio reikšmingiausias muzikinis kūrinys simfoninė poema „Jūra“, sukurta 1903–1907 metais, iki šiol yra beveik nežinoma tarptautiniam klausytojui.

Kaip prisipažįsta koncertinės programos sudarytojai ir atlikėjai, pianistai Sonata Deveikytė-Zubovienė ir Rokas Zubovas, šis labai skirtingas dviejų kūrinių likimas tapo vienu iš svarbių programos sudarymo atspirties taškų: „Todėl mes sukūrėme programą, kurioje grosime Debussy „La mer“ ir Čiurlionio „Jūrą“, kad šie du kūriniai, susiformavę dviejų genijų vizijoje tais pačiais metais, praėjus beveik šimtui dvidešimčiai metų, pagaliau simboliškai susitiktų vieno vakaro metu. Tikime, kad klausytojams bus neeilinė patirtis išklausyti dvi monumentalias „Jūras“, turinčias labai daug bendro – juk ir Debussy, ir Čiurlionis buvo ypatingai jautrūs spalvos ir garso santykiui, giliai išgyveno gamtos stichiją. O dar viena intriga yra tai, kad šie kūriniai labai įdomiai atskleidžia, kaip tą pačią didingąją gamtos stichiją – jūrą – garsais perteikia du tuo pat metu gyvenę muzikos gigantai – impresionistas ir simbolistas.“

Šiais laikais, kada kelionės tapo tokia kasdienybe, vasaromis daugelis aplanko pačias įvairiausias jūras. Claude Debussy įkvėpė vasaros vaikystėje leistos prie Viduržemio jūros, Čiurlioniui įkvėpimo šaltiniu buvo Baltijos jūra. Po visų kelionių, vasaros pabaigai Čiurlionio namai ir Prancūzijos kultūros institutas Lietuvoje kviečia dar kartą išgirsti subtilų ir dramatišką jūrų dvelksmą programoje „Skambančios spalvų jūros. Debussy ir Čiurlionis“, kurią antradienį, rugpjūčio 30 dieną 19 valandą Valdovų rūmuose (Katedros a. 4, Vilnius) atliks fortepijoninis duetas, šiemet pažymintis savo kūrybinės veiklos dvidešimt penkmetį, S. Deveikytė-Zubovienė ir R. Zubovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių