- Tadas Markevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmos kartos "Avensis" pasirodė tik 1997-aisiais (antros kartos modelis – 2003 m.), tačiau tokio trumpo laiko užteko užkariauti Europos vidutinės klasės automobilių rinkai. Modelio sėkmė vertė "Toyotos" inžinierius pirkėjams pasiūlyti atnaujintą "Avensis" brolį. Trečios kartos modelis pristatytas šių metų Paryžiaus automobilių parodoje, o gruodį japonai pakvietė šią mašiną išbandyti trasoje.
Modelio šaknys – Europoje
"Toyotos" atstovai neslepia, kad "Avensis" kurtas specialiai Europos rinkai. Todėl šįkart Japonijos automobilių gamybos specialistai nusprendė dirbti išvien su kolegomis iš Senojo žemyno.
"Nuo pat pradžių projektą lydėjo europietiška dvasia. Prisidėti prie "Toyota Motor Corporation" kūrybinės komandos į Japoniją buvo pakviesti 35 inžinieriai iš "Toyota Motor Europe". Kai projekto komanda sugrįžo į Europą baigti paskutinių darbų, šie inžinieriai perdavė žinias dviem kūrybinėms grupėms. Manau, kad tokio darbo rezultatatas – įsiveržta į priešakines vidutinės klasės gretas", – įsitikinęs kalbėjo naują "Avensis" modelį kūręs vyriausiasis inžinierius Takashi Yamamoto.
Tačiau įgyvendinti tokias kalbas gali pasirodyti ne taip paprasta. Nuo 2005-ųjų pasirodė šeši nauji vidutinės klasės modeliai, o šios klasės automobilių paklausa sumažėjo 8 proc. Vis dėlto "Toyotos" atstovai tikisi, kad būtent "Avensis" išjudins sąstingį. Prognozuojama, kad vien į Rusiją keliaus maždaug penktadalis visų Europos rinkai skirtų "Avensis".
Ankstesnė "Toyotos Avensis" serija buvo mėgstama ir Baltijos šalyse. Vidutinės klasės rinkoje Japonijos automobilių gamintojo modelis Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje nusileidžia tik "Škoda Octaviai" ir užima kiek daugiau nei 20 proc. minėtos klasės rinkos. Skaičiuojama, kad apie 65 proc. "Toyotų Avensis" Baltijos šalyse nuperka įvairios bendrovės.
Dizainas menkai pakito
Gimęs "Toyotos" dizaino studijoje ED2, įkurtoje Prancūzijos pietuose, atnaujintas "Avensis" kardinaliai pasikeitusia išvaizda nenustebins. Ryškiausi pokyčiai – dinamiškiau ir veržliau atrodantys priekiniai žibintai ir su "Lexus LS460" modeliu supanašėjusi automobilio galinė dalis. Neatsitiktinai britų žurnalistai atnaujintą "Toyotą Avensis" jau spėjo pakrikštyti nuobodžiausiu metų automobiliu. Vis dėlto jeigu nežiūrėsime į šį modelį dizaino ar technologijų novatoriškumo kontekste, liks konstatuoti, kad tai saugus, raminantis ir patikimas keturratis. Dėl šių priežasčių beveik neabejojama, kad konservatyvesniu dizainu nei kiti vidutinės klasės atstovai išsiskirianti "Toyota Avensis" sulauks ne ką mažesnės sėkmės už pirmtaką.
Automobilio ilgis ir plotis padidėjo 50 mm. Mašinos aukštis ir tarpuašis liko toks pat – 1480 mm. Būsimi pirkėjai "Avensis" galės rinktis iš dviejų kėbulo tipų – sedano ir universalo. Hečbeko kėbulo "Toyota" šįkart atsisakė. Sedano bagažinės talpa siekia 509 l, o universalo – nuo 543 iki 1609 l.
Ratlankių dydžio dėsniai
Trečios kartos "Avensis" salonas erdvesnis, palyginti su ankstesniu modeliu. Kalbant apie salono detales, nuodėmė būtų nepaminėti panoraminio stogo, kuris montuojamas universalo kėbule. Stiklas virš galvos turėtų žavėti vairuotojus, mėgstančius šviesą automobilio viduje bei keleivius, kuriems patinka stebėti viską, kas vyksta aplink.
"Toyota" skyrė daug dėmesio garso izoliacijai salone. Gamintojų teigimu, trečios karto "Avensis" modelyje girdimas triukšmas sumažėjo 5 decibelais, palyginti su pirmtaku (žmogus 3–4 dB mažesnį garsą suvokia kaip perpus silpnesnį).
Automobilį bandant Milane teko įsitikinti, kad triukšmas salone nemažai priklauso nuo to, kokio skersmens ratais apautas automobilis. Pirmą dieną išbandžius sedano modelį su 16 colių skersmens ratlankiais, japonai sulaukė tik komplimentų. Tačiau kitą dieną persėdus į universalą su 18 colių skersmens ratlankiais, salone pasigirdo nemalonus ūžesys. Vėliau "Toyotos" atstovai pripažino, kad ratų dydis turi įtakos decibelų skaičiui automobilio viduje.
Tikslas – mažiau taršos
"Toyotą Avensis" bus galima rinktis iš šešių variklių: trijų – 1,6 l darbinio tūrio 132 AG, 1,8 l 147 AG ir 2,0 l 152 AG – "Valvematic" benzininių ir trijų – 2,0 l 126 AG, 2,2 l 150 AG ir 2,2 l 177 AG – D-4D dyzelinių. Visi bus komplektuojami su 6 pavarų mechanine pavarų dėže. Pasirinkę galingiausius dyzelinius agregatus galės užsisakyti ir 6 laipsnių automatinę, o analogiškus benzininius – naująją "Multidrive S" kintamojo perdavimo transmisiją.
Naujas "Avensis" modelis prisidės prie didžiųjų strateginių "Toyotos" planų įgyvendinimo iki 2009-ųjų sumažinti bendrą gaminamų modelių CO2 vidurkį iki 140 g/km. Visiems šio modelio naujiems benzininiams varikliams pritaikyta "Toyota Optimal Drive" funkcija, padedanti vairuotojui eksploatuoti automobilį taupiau. Ši funkcija ne tik mažina aplinkos taršą, bet ir didina variklių galią, sukimo momentą.
Benzininių variklių serija pavadinta "Valvematic", šiems agregatams būdingas 10–26 proc. mažesnis teršalų emisijos lygis (priklauso nuo modelio) ir 3–20 proc. didesnė galia.
Patars perjungti pavarą
Visi "Avensis" modeliai turi taupaus važiavimo indikatorius, kurie padeda važiuoti ekonomiškiau. Borto kompiuteryje įdiegtas ECO važiavimo indikatorius, pritaikytas šešių pakopų automatinei ir "Multidrive S" transmisijoms, rodo vairuotojui, ar efektyvus jo važiavimo stilius. "Avensis" modelyje su mechanine transmisija montuojamas pavaros perjungimo indikatorius, kuris rekomenduoja vairuotojui, kada geriausia perjungti žemesnę ar aukštesnę pavarą.
Pirkėjai atnaujintą "Toyotą Avensis" galės rinktis iš keturių įrangos lygių. Nors dar oficialiai nepatvirtinta, baziniame "Avensis" modelyje kaip standartinė įranga turėtų būti montuojamas mechaninis oro kondicionierius, priekiniai elektra valdomi langai ir su MP3 suderinamas radijo imtuvas / kompaktinių diskų garso sistema su šešiais garsiakalbiais. Atnaujinta "Toyota Avensis" Lietuvoje pasirodys kitų metų vasarį, o modelis su standartinės įrangos paketu kainuos nuo 64,5 tūkst. litų.
"Toyotos Avensis" vizitinė kortelė
Kėbulo tipas 4 durų sedanas
Sėdimų vietų skaičius 5
Aukštis (mm) 1480
Plotis (mm) 1810
Ilgis (mm) 4695
Važiuoklės bazė (mm) 2700
Padangos 205/60 R16
Degalai benzinas
Variklio darbinis tūris (cm3) 1798
Cilindrų skaičius 4
Galia (kW(AG) / p/min.) 147(108)/6400
Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps./min.) 180/4000
Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai priekiniai
Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 9,4
Vidutinės degalų sąnaudos (l) 6,5
Bagažinės tūris (l) 509
Kaina (Lt) nuo 64,5 tūkst.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Automobilio „Regitroje“ niekaip neįregistruojanti šeima: tapome situacijos įkaitais35
Nusipirkus automobilį gali tekti ilgai laukti, kol pavyks jį užregistruoti „Regitroje“, nes tiek gyva, tiek internetinė eilė – nedžiuginanti. Kaune užregistruoti automobilį panorę rokiškiečiai gali likti be nieko, mat juos sp...
-
LEA: šiais metais Lietuvoje kas dešimtas įsigytas naujas lengvasis automobilis – elektrinis3
Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį kas dešimtas naujų automobilių pirkėjas rinkosi elektromobilį. ...
-
Pokyčių svarstyklės – tvarumo ir elektromobilių naudai2
Visuomenė vis aktyviau renkasi draugiškesnes aplinkai transporto priemones. Daugiau elektrinių automobilių – ne tik namų ūkių garažuose, įmonės taip pat pradėjo kurti elektromobilių parkus. ...
-
Vasaros kaitra – ne tik vairuotojo, bet ir automobilio priešas
Atslinkus vasaros kaitrai vis dažniau imame dairytis pajūrio ar paežerės pusėn. Ilgėjantys kelionių atstumai karštomis dienomis kelia papildomų apkrovų automobiliui. Kaip prižiūrėti transporto priemonę, kad išvykos nesibaigtų geroka...
-
ES įveda papildomus iki 38 proc. importo muitus Kinijos elektromobiliams5
Europos Sąjunga ketvirtadienį paskelbė įvedanti papildomus laikinuosius iki 38 proc. dydžio muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, nustačiusi, kad jų gamintojai gauna naudos iš „nesąžiningos subsidijavimo“. ...
-
Vilniuje vyks Lietuvos dainų šventė – susipažinkite su eismo ribojimais
Jau šią savaitę Vilniuje prasidės vienas laukiamiausių metų renginių – šimtmetį mininti Lietuvos dainų šventė, kurios programą galite rasti čia. Dėl didelio dalyvių skaičiaus mieste galimos spūstys, taip pat dėl pasir...
-
Kauno sankryžose plečiasi korių tinklas14
Prieš kelerius metus Kaune pristatyta eismo naujovė – sankryžose nubraižytas geltonų linijų korys. Dabar ši priemonė papildė dar kelias ypač judrias sankryžas. ...
-
Naujų automobilių pardavimai Estijoje pirmąjį pusmetį krito 12 procentų
Estijoje per pirmąjį pusmetį nupirkta kiek daugiau nei 12 tūkst. naujų automobilių – apytikriai 12 proc. mažiau nei prieš metus, skelbia viena prekybos jais įmonių „Elke Tallinn“. ...
-
Keičiasi automobilio techninis pasas8
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi. ...
-
Kelininkai: pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni2
Pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni, praneša Eismo informacijos centras. ...