- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė.
Aukštakulniai – klastingi
Sėsdami prie vairo retai susimąstome, kad mūsų avalynė gali turėti reikšmingos įtakos vairavimo kokybei. Taip teigia draudimo bendrovės „Gjensidige“ specialistė Viktorija Katilienė.
„Slidus ar grublėtas padas, itin aukštas bato kulnas ar platforma trukdo naudotis sankabos ir stabdžių pedalais. Esame užfiksavę įvykių, kai vairuotojui nuo stabdžio pedalo koja paprasčiausiai nuslydo judant lėtai arba manevruojant, o dėl aukštakulnių nepavyko laiku atlikti reikiamo veiksmo“, – aiškino V. Katilienė.
Anot specialistės, dažniausiai tokių eismo įvykių nuostoliai yra nedideli ir siekia kelis šimtus eurų, tačiau pasitaiko atvejų, kai nukenčia kiti objektai ir atlyginamų žalų suma išauga kelis kartus.
„Esame užfiksavę įvykį, kai, vairuotojo kojai nuslydus nuo stabdžio pedalo, automobilis atsitrenkė į kieme stovėjusius žemės ūkio padargus, kitu atveju – į puspriekabę. Nuostolių sumos – keturženklės“, – pasakojo draudimo bendrovės atstovė.
Storapadžiai – neinformatyvūs
Vairavimo mokyklos vadovas ir saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas pabrėžė, kad avalynės pasirinkimas svarbus ne tik vairavimo naujokams, bet ir įgudusiems vairuotojams.
Pasak eksperto, avalynės užkulnis, pado storis ir jo kietumas yra svarbiausi elementai, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį sėdant prie vairo.
Vairuotojai, avėję netinkamą avalynę, ne visada drįsta įvardyti ją eismo įvykio priežastimi.
„Apavui net automobilių sporte skiriamas ypatingas dėmesys. Lenktynininkai aunasi specialius batus su auliuku ir tinkamo storio padu. Vieni vairuotojai mėgsta ploną batų padą, kad jautriai jaustų sankabos ir stabdžių pedalus, kiti renkasi standesnį“, – kalbėjo A. Pakėnas.
Jis atkreipė dėmesį į žieminius batus, kurie turi storą ir kietą padą.
„Pastarąjį galime vadinti neinformatyviu vairavimui. Toks padas trukdo jautriai valdyti stabdžių ir sankabos pedalus, nes vairuotojas nejaučia jų vibracijos. Tokiais atvejais į vairavimo pamokas rekomenduojama atsinešti lygiapadžius sportinius batelius. Ši taisyklė galioja ne tik besimokantiesiems, bet visiems vairuotojams“, – tvirtino saugaus eismo ekspertas.
Vairavimo mokyklos vadovo teigimu, jei kulnas trukdo teisingai laikyti koją ant pedalo, tuomet vairuotojas stengiasi pėdą pasukti ar palenkti, o dėl to nukenčia vairavimo kokybė.
Apavas ir eismo įvykiai
Netinkamais vairavimui A. Pakėnas vadina ir aukštakulnius bei batus su plačia platforma.
„Jei kelyje planuojama užtrukti ilgiau, tokius batus reikėtų persiauti. Tinkamiausios pasikeitimui – patogios lygiapadės balerinos arba sportbačiai. Vairuotojos su aukštakulniais rizikuoja pažeisti arba nulaužti aukštą bato kulną. Batų pramonė yra atsižvelgusi į moterų poreikį vairuoti avint aukštakulnius, gaminamos plastikinės įmovos dešinės kojos bato kulniukui. Toks sprendimas apsaugo batą, tačiau vairavimo kokybė nepagerėja. Pastebiu, kad avėdami netinkamus batus vairuotojai važiuodami dažniau turi rūpesčių gatvėje, ypač kai užgęsta automobilio variklis”, – sakė A. Pakėnas.
Kaip prasčiausią vairuotojų pasirinkimą A. Pakėnas įvardijo vasarišką avalynę – gumines šlepetes.
„Pėda jose nestabili, slankioja ir slysta. Tokia avalynė neužtikrina užkulnio stabilumo ir nėra tinkama vairavimui. Be to, šlepetė gali ir visiškai nuslysti nuo pėdos, o vairuotojas, stengdamasis ją vėl apsiauti, – sukelti avarinę situaciją. Manau, kad vairuotojai, avėdami tokią avalynę, yra padarę išties nemažai eismo įvykių, tik ne visada drįsta įvardinti apavą kaip kelyje įvykusios nelaimės priežastį”, – svarstė saugaus eismo ekspertas.
A. Pakėno teigimu, vairuoti basomis geriau nei su šlepetėmis, nes tarp pedalo ir pėdos nėra nestabilaus, judančio tarpinio sluoksnio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius1
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...