- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gal ir ne kiekvienas, bet tikrai neretas vairuotojas pasvajoja, kaip gera būtų šiltomis vasaros sezono dienomis keliauti sėdint prie kabrioleto vairo. Saulė, šiltas vėjas, kedenantis plaukus, ir jokio kosulio, sukelto šalto oro, pučiamo kondicionieriaus.
Pasiūla – keli šimtai
Jeigu jums atrodo, kad tokios vasaros pramogos kainuoja per brangiai, turbūt dairotės į naujus ir apynaujus automobilius. Jei mintimis grįžtume prieš 15–20 metų, kabrioleto kėbulą turintis automobilis buvo retas reiškinys tiek mūsų šalies keliuose, tiek skelbimų portaluose.
Dabar situacija stipriai pasikeitė. Vien šiuo metu autoplius.lt portale galima rasti daugiau nei 240 skelbimų, kurių kiekviename – po kabrioletą, kainuojantį ne daugiau kaip 5 tūkst. eurų. Šiame straipsnyje išskiriami penki geriausią kainos ir kokybės santykį turintys kabrioletai, prieinami lietuviškuose skelbimuose.
Mokant nuo 2,5 tūkst. iki 5 tūkst. eurų autoplius.lt portale galima įsigyti 2003–2007 m. gamybos „Audi A4“ su kabrioleto kėbulu. Turint omenyje, kad už šią sumą perkamas beveik 20 metų sulaukęs, tačiau premium klasės automobilis, prašoma suma yra gan sąžininga.
Stilius ir galia
Skelbimuose šiuo metu galima rasti „Audi A4“ su 2 l darbinio tūrio benzininiu ir 2,5 l darbinio tūrio dyzeliniu varikliais. Šių modelių galia prasideda nuo 103 kW ir kyla aukštyn, tad bus galima ne tik mėgautis vėju, plaikstančiu plaukus, tačiau ir važiuoti šiek tiek smagiau.
Ko gero, didžiausia šio modelio problema, kad jo stogas ne kietas, o minkštas. Tai sudarys nepatogumų, jei norėsite jį eksploatuoti ir šaltuoju sezonu. Taip pat – 2 l darbinio tūrio benzininis variklis labai rajus, o 2,5 l darbinio tūrio dyzelis – ne itin patikimas.
Antrasis ir bene pats stilingiausias sąrašo dalyvis – „Mini Cooper“. Šiuo metu Lietuvoje galima rasti tokių modelių tiek su automatine, tiek su mechanine pavarų dėžėmis. Tačiau vienintelis pardavėjų siūlomas variklis – 1,6 l darbinio tūrio benzininis. Jam reikia išties nemažai degalų.
Stilingas: „Mini Cooper“ modelis su stogu seniai pelnė lietuvių pripažinimą. Š. Mažeikos / BNS nuotr.
„Mini Cooper“ patiks tiems, kurie mėgsta stabilų ir paklusnų važiavimą, o vingiuotą ir ilgesnį kelią link kelionės tikslo visuomet pasirenka vietoj automagistralės. Tai vairuotojui sukurtas automobilis. Atviras dangus virš galvos tik sustiprins kokybiško vairavimo jausmą. Jei mėgstate komfortą ir norite važiuoti taupiai – „Mini“ jums netiks.
Jei tektų keisti priekinį automobilio sparną, negalėsite jo pritaikyti nei nuo trečios, nei nuo ketvirtos kartos „Golf“.
Populiarusis vokietis
Trečiasis ir, ko gero, iš viso sąrašo dažniausiai keliuose pastebimas kabrioletas – „Volkswagen Golf“. Šių modelių kainos prasideda vos nuo 1,2 tūkst. eurų ir kyla iki maždaug 4,5 tūkst. eurų ribos. Variklių pasirinkimas gan platus. Yra tiek dyzelinių, tiek benzininių, o darbinis tūris svyruoja nuo 1,6 l iki 1,9 l.
Šis kabrioletas galėtų būti pirmos kartos modelis, trečios kartos modelis arba vadinamasis 3.5. Toks pavadinimas gan keistas, tačiau ne veltui. Tai galima pagrįsti. Jei pažiūrėsite į automobilį iš priekio, pamatysite tokį patį vaizdą, kaip ir žiūrėdami į bet kokį ketvirtos kartos „Golf“. Tačiau, jei apeisite iš galo, išvysite trečios kartos „Golf“ žibintus. Atsisėdę į vidų rankas uždėsite ant „Golf 4“ vairo, tačiau visa centrinė konsolė – tokia pati kaip „Golf 3“.
Niūriąją šio modelio pusę portalui atskleidė tokio modelio savininkas. Nors „Golf“ yra populiarus modelis ir jam detalių galima lengvai rasti, su 3.5 kabrioleto versija viskas kitaip. Pavyzdžiui, jei tektų keisti priekinį automobilio sparną, negalėsite jo pritaikyti nei nuo trečios, nei nuo ketvirtos kartos „Golf“. Mat sparno dydis toks, kaip trečios kartos „Golf“, o detalės išpjova ties priekiniais žibintais – kaip ketvirtos kartos.
Taip yra ne su visomis šio modelio dalimis, tačiau sparnai – toli gražu ne vienintelė tokia vieta. Nepaisant detalių trūkumo problemos, automobilis labai smagus ir vasariškas, o važinėti juo mieste ypač patogu. Juk „Golf“ tam ir buvo sukurtas.
Nesušalsite: „Peugeot 206“ vienintelis iš aptariamų kabrioletų turi kietą stogą. Pranešėjų nuotr.
Kainos nesikandžioja
Mažiausias ir bene pigiausias autoplius.lt kabrioletų sąrašo dalyvis – „Peugeot 206“. Tai Lietuvoje kažkada buvęs ypač populiarus miesto hečbekas. Šio mažylio kainos portale startuoja nuo 900 eurų ir kyla vos iki 2,5 tūkst. eurų už raudoną, 2006 m. pagamintą „Peugeot“. Galima rasti tiek 1,6 l, tiek 2,0 l darbinio tūrio variklius turinčių modelių.
Blogos naujienos ieškantiems kabrioleto su automatine pavarų dėže – visi modeliai varomi benzinu ir turi tik mechanines dėžes. Tačiau, lyginant su kitais sąrašo dalyviais, „Peugeot 206“ turi ir pranašumą. Tai vienintelis iš aptariamų kabrioletų su kietu stogu. Vadinasi, jį galima patogiai eksploatuoti tiek vasarą, tiek žiemą.
Vyšnia ant torto – japoniškasis „Mazda MX-5“. Automobilis išsiskiria net keliomis ypatybėmis. Tai modelis, kuris turi tik kabrioleto kėbulą, jokio kito rinkoje nerasite. Be to, tai ypač gerai valdomas automobilis, kuris dažnai perkamas net ne dėl kabrioleto kėbulo ir malonių vasaros kelionių, o dėl savo išskirtinių galimybių trasoje ir aukšto paklusnumo lygio. Prie to puikiai prisideda ir galiniai varantys ratai.
Komfortas: „Audi A4“ su kabrioleto kėbulu – premium klasės automobilis. Pranešėjų nuotr.
BMW, „Opel“ ir kiti
Dabar didelė dalis šių „MX-5“ modelių jau nebėra naudojami, todėl tikėtina, kad, nusipirkus „Mazda MX-5“ ir tinkamai prižiūrint, pinigų ne tik neprarasite, bet ir pelningai investuosite.
Pagrindinis modelio trūkumas, palyginti su anksčiau išvardytais konkurentais, – jis turi tik dvi sėdimas vietas. Modelių, kuriuos galima nusipirkti mokant iki 5 tūkst. eurų metai svyruoja nuo 1997 iki 2008-ųjų. Galia – nuo 110 iki 163 AG.
Lietuvos naudotų kabrioletų rinkoje galima rasti ir daugiau modelių. Pirmos serijos BMW, „Opel Astra“, „Volkswagen EOS“, „Renault Megane“ ar „Ford Focus“ – jų už nedidelę sumą Lietuvoje yra gana daug. Reikia tik išsirinkti tokį, kuris atitiks poreikius, norus ir galimybes.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...