- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Policininkai užsimojo pavežėjus ir kurjerius iš Azijos išauklėti laikytis Kelių eismo taisyklių, o susisiekimo ministerija parengė taisyklių pakeitimus. Pastarieji gali gerokai apmažinti pavežėjų iš Azijos skaičių šalyje. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Vilniaus kelių policijos atstovu Donatu Mankausku.
– Pastaraisiais metais jiems skyrėme didesnį dėmesį, kadangi pasitaikė tokių atvejų, kuomet bando žmonės pasinaudoti ne savo vairuotojo pažymėjimu. Taip pat pastebėta, kad šie asmenys vengia segėti saugos diržus, todėl kasdien būna nustatoma 5-10 pažeidimų.
– Kokios yra baudos už saugos diržo nesegėjimą?
– Pirma kartą minimali piniginė bauda, o už antrą atvejį atimamas vairuotojo pažymėjimas. Nes tokiais atvejais mes juos vėlgi su tuo pačiu tikslu kontroliuojame, kadangi, kaip žinote, dabar vairuotojo pažymėjimas nėra atiduodamas, tai tikrinama, ar jie turi tą vairuotojo pažymėjimą.
– Ir tada jie ima gudrauti, naudojasi kito, savo kolegos, sakykim, galiojančiu vairuotojo pažymėjimu?
– Greičiausiai taip. Negalime taip teigti, kadangi kiekvienas atvejis yra skirtingas, bet būna ir tokių atvejų – dėl to, kad neturi patys pažymėjimo. Kitą kartą galbūt ir gimtinėje jis net neturi teisės vairuoti, bet, atvažiavęs čia, į Lietuvą, įsivaizduoja, kad Europos šaly niekas jo netikrins, nesukontroliuos.
– Ar šie vairuotojai laikosi KET? Turiu omeny greičio viršijimą, nes yra tekę pastebėti, kad labai greitai laksto.
– Greičio sąvoka yra labai sąlyginė ir subjektyvi. Vienam galbūt atrodo, kad greitis viršijimas, tačiau iš tiesų tas žmogus važiuoja labai artimam leistinam greičiui ir jo neviršija. Tai nėra taip, kad tai būtų išskirtinė kategorija vairuotojų, kurie viršija greitį. Galbūt tai yra mentaliteto skirtumas, nes pagrindiniai jų daromi pažeidimai yra parkavimo pažeidimai. Turbūt ne vienas vilnietis yra atkreipęs dėmesį, kad tikrai vakarais yra padidintas dėmesys Gedimino prospekte tokių vairuotojų parkavimo ypatumams, sustojimams, keleivių išlaipinimui.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Šiuo metu vairuotojas iš trečiųjų šalių gali važinėti Lietuvos keliais su savo šalies vairuotojo pažymėjimu?
– Jeigu jis negyvena nuolat Lietuvoje, turi laikiną leidimą gyventi Lietuvoje, tai jis gali važinėti su savo šalyje išduotu vairuotojo pažymėjimu. Jei trečiųjų šalių pilietis yra nuolatinis Lietuvos gyventojas, tai pusės metų laikotarpyje privalo pasikeisti vairuotojo pažymėjimą į lietuvišką.
Susisiekimo ministerija parengė taisyklių pakeitimus dėl pavežėjų iš trečiųjų šalių. Vienas iš tokių pakeitimų yra, kad Europos Sąjungoje vairuotojai iš trečiųjų šalių nebegalės važinėti su savo vairuotojo pažymėjimais. Apie tai LNK žurnalistas kabėjosi su Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininku Daliumi Rudoku.
– Kaip vertinate Susisiekimo ministerijos siūlomus pokyčius?
– Iš esmės vertinam teigiamai tą norą padidinti saugumą kelyje. Ypač teigiamai vertinam ir atsirasiantį Europos Sąjungos pažymėjimo reikalavimą pavežėjam, nes situaciją, buvusią iki šiol, turbūt sunku pavadinti normalia.
– Ką jūs turite omeny, kad situacija buvo nenormali?
– Iš esmės, nuo pat pirmos dienos atvykęs iš užsienio šalies žmogus galėdavo pradėt vairuot ar važiot keleivius, net jeigu, tarkim, jo gimtojoje šalyje eismas vyksta kairiąja puse, niekada nebūna žiemos ir sniego. Iš esmės, tai reiškia, kad jau vežiodamas keleivius, jis pats mokėsi iki šiol vairuoti. Tai turbūt nėra normalu. Europos Sąjungos pažymėjimas turbūt įrodys, kad vairuotojas geba vairuot visgi mūsų eismo sąlygom.
Galėdavo pradėt vairuot ar važiot keleivius, net jeigu, tarkim, jo gimtojoje šalyje eismas vyksta kairiąja puse, niekada nebūna žiemos ir sniego.
– Tam tikrais atvejais keisis ir mokėjimo tvarka, vairuotojai turės dalinti keleiviams čekius. Ar tai nepabrangins kelionių?
– Tai, pavežėjo atveju, elektronines sąskaitas po kelionių ir taip visi keleiviai jau gauna. Tai šiuo atžvilgiu niekas nesikeis.
– Tai čia keisis tik taksi vairuotojams?
– Taip, taksi vairuotojams keisis. Nes šis reikalavimas turbūt atsiranda iš galimai vykdomos didesnės šešėlinės veiklos. Nes, tarkim, 2020 m., kaip statistika, vidutinis pavežėjas per mėnesį deklaravo virš 1200 eurų pajamų, kai tuo tarpu Taksi vairuotojas tik 250 eurų pajamų per mėnesį. Tai skirtumas akivaizdus ir kažkas čia nesutampa skaičiuose ir del to turbūt atsiranda šitie reikalavimai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybei siūloma denonsuoti sutartį su Rusija dėl dvigubo pajamų apmokestinimo
Vyriausybė trečiadienį spręs, ar denonsuoti prieš 25 metus pasirašytą Lietuvos ir Rusijos sutartį, kuria valstybės sutarė palankiau apmokestinti Rusijos piliečių ir įmonių pajamas Lietuvoje bei Lietuvos subjektų pajamas Rusijoje, pav...
-
Ministrų kabinetas skirs papildomų lėšų gynybai ir mokytojų algoms
Ministrų kabinetas trečiadienį apsispręs dėl papildomų lėšų skyrimo krašto apsaugai ir pedagogų atlyginimams. ...
-
Seimas svarstys komunalinių, kitų atliekų surinkimo ir tvarkymo įmokų pakeitimus3
Seimas svarstys komunalinių, kitų buityje susidarančių atliekų surinkimo ir tvarkymo įmokų kainodaros pakeitimus. ...
-
Seime liko paskutinis balsavimas dėl azartinių lošimų reklamos uždraudimo3
Seimas linkęs nuo 2025 metų gegužės uždrausti visų azartinių lošimų reklamą, išimtys būtų taikomos sporto varžyboms ir renginiams, sporto organizacijų rėmimui – reklama šiose srityse būtų galima numatant pereinamąj...
-
Konservatorė siūlo tabaką, elektronines cigaretes leisti įsigyti asmenims nuo 21-erių7
Parlamentarė konservatorė Jurgita Sejonienė siūlo tabako gaminius parduoti ne jaunesniems kaip 21 metai asmenims. ...
-
Seimas linkęs pritarti griežtesniam kriptobendrovių veiklos reguliavimui
Seimas po svarstymo pritarė įstatymo pataisoms, kurios numato kriptoturto bendrovių licencijavimą bei griežtesnį kriptovaliutų rinkos reguliavimą. ...
-
Iki energetinę šalies nepriklausomybę užtikrinančios strategijos priėmimo liko vienas žingsnis4
Seimas po svarstymo pritarė atnaujintos Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos (NENS) projektui. Ši strategija numato veiksmų planą, kuris iki 2050 metų leistų Lietuvai tapti klimatui neutralia valstybe, eksportuojančia iš...
-
Kandidatas į socialinės apsaugos ministrus žada efektyvinti viešąjį sektorių5
Su prezidentu Gitanu Nausėda antradienį susitikęs kandidatas į socialinės apsaugos ir darbo ministrus Vytautas Šilinskas sako, kad per likusius kelis mėnesius pareigose toliau siektų efektyvesnio viešojo sektoriaus. ...
-
Seimas leido VERT kainas perskaičiuoti kas ketvirtį
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) buitiniams vartotojams dažniau perskaičiuos visuomeninio elektros tiekimo, reguliuojamų gamtinių dujų ir centralizuotai tiekiamų suskystintų naftos dujų (SND) tarifus. ...
-
Seimas pritarė finansinės paramos jaunoms šeimoms, įsigyjančioms pirmąjį būstą, modelio tikslinimui1
Antradienį Seimas priėmė Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) parengtą projektą, kuriuo patikslinamas finansinės paramos jaunoms šeimoms teikimo modelis. ...