- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jeigu ruošiatės pirkti nenaują BMW, „Audi“ ar „Volkswagen“, būkite budrūs, nes tai – automobiliai, kurių rida klastojama bene dažniausiai, tai parodė neseniai atliktas „CarVertical“ tyrimas. Apie tai laidos „Info diena“ žurnalistai kalbėjosi su ekspertu Matu Buzeliu ir klausė, kiek suklastota rida gali padidinti automobilio vertę?
„Visi nori vairuoti BMW. Bent jau toks įspūdis susidaro. Pažvelgus į Lietuvos rinką, matome, kad pagal naudotų automobilių sandorių skaičių pirmauja „Volkswagen“, tačiau ant kulnų lipa BMW. Nors ekonominės klasės automobilį mes lyginame su premium segmentu, bet visiems, pasirodo, norisi sėsti prie BMW vairo“, – šyptelėjo pašnekovas.
„Subaru Outback“ taip pat atsidūrė penketuke, nors ir nelabai garbingame. Ekspertas spėjo, kad taip nutiko dėl to, kad šio modelio automobiliai yra itin gerai perkami iš JAV aukcionų. Todėl gali būti, kad tokius automobilius parsiplukdę nesąžiningi perpardavėjai, tiesiog mato kaip galimybę papildomai padidinti savo pelno maržą. Kitaip tariant, už kelių šimtų eurų vertės ridos suklastojimo procesą galima labai reikšmingai padidinti automobilio vertę.
„Analizavome apie pusę milijono tikrintų automobilių – kaip atrodė jų kainos prieš ridos klastojimą ir po. Nustatėme, kad automobilio vertė gali pasikeisti, kai rida sumažinama. Matėme ir tokių atvejų, kai buvo maždaug šešiais tūkstančiais eurų padidinta automobilio vertė, tada, kai rida sumažinama“, – pasakojo M. Buzelis.
Jei valstybės tarpusavyje keistųsi duomenimis, tai tas tikrai padėtų ir sumažintų nusikaltimo mastą.
Pasak jo, ridos klastojimo problema Lietuvoje yra įsišaknijusi, todėl išnykti galėtų tik per labai daug metų. „Jei valstybės tarpusavyje keistųsi duomenimis, tai tas tikrai padėtų ir sumažintų nusikaltimo mastą. Nėra įvykusio normalaus precedento, kai žmogus, suklastojęs ridą, atsidurtų nelaisvėje. Netgi, taip sakoma, kad ridos klastojimas yra nematomas nusikaltimas. Labai sunku išsiaiškinti, kas atsuko. Pirkėjams yra ne taip svarbu aiškintis, kas atsuko, ar eiti prie to, – reikėtų tiesiog vengti tokio automobilio“, – patarė ekspertas.
Jo teigimu, jei rekordiškai – 820 tūkst. km, nuvažiavusio automobilio rida bus atsukta iki 200 tūkst. km, tai pirkėjas, nusipirkęs tokį automobilį, bus visiškai pametęs vadinamąjį aptarnavimo grafiką, ir tik laiko klausimas, kada automobilis ims byrėti bei pavirs visiška finansine katastrofa.
„Apie 16 proc. visų automobilių, tikrinamų internete pagal VIN kodą, yra suklastota rida. Jų gali būti kur kas daugiau. Problema yra tarptautiniai sandoriai, kai vienoje šalyje nuperkamas automobilis, keliauja į kitą valstybę. Tuo metu ir vyksta ridos klastojimas. Kitu atveju, ridos klastojimą būtų pernelyg lengva išaiškinti, nes kas dvejus metus reikia pereiti techninę apžiūrą ir jei pasimatytų, kad rida buvo sumažėjusi, – viskas aišku“, – pabrėžė M. Buzelis.
Prancūzijoje už ridos klastojimą baudžiama 37 tūkst. eurų bauda ir dvejų metų laisvės atėmimu. „Ten, mano žiniomis, yra įvykę tokių precedentų, kai žmonės pateko už grotų už tai, kad atsuko ridą. Pas mus, Lietuvoje, ta problema nėra labai didelis prioritetas. Tai pareikalaus labai daug laiko, kol su tuo susitvarkysime“, – spėjo pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...