- LŽA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šią savaitę startavusiuose rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2023“ dėl nugalėtojų vardo kausis net 27 šiemet mūsų šalies rinkoje debiutavę modeliai. Iš jų – vos vienas dyzelinis ir net dešimt elektra varomų automobilių.
Dauguma – hibridai
Svarbiausi Lietuvos automobilių rinkimai skaičiuoja jau 26-erių metų istoriją. Mėnesį truksiančiame konkurse bus testuojami įvairiausi automobilių aspektai – pradedant važiuokle ir varikliu, baigiant saugos sistemomis, dizainu, komfortu ir t. t. Galiausiai lemiamą žodį tars dešimties automobilių žurnalistų komisija, tačiau savo balsą turės ir kitų sričių ekspertai, paprasti automobilių gerbėjai.
Iš 27-ių į konkursą užregistruotų modelių dešimt yra gryni elektromobiliai. Dar trys – iš tinklo įkraunami hibridiniai modeliai ir vienas – įprastas hibridas. Dar dvylika automobilių turi benzininius vidaus degimo variklius. Vis dėlto net ir juos galima pavadinti hibridiniais, kadangi dauguma yra vadinamieji švelnieji hibridai (MHEV angl.). Tik vienas konkurso modelis yra varomas dyzelinu.
Dvylika automobilių turi benzininius vidaus degimo variklius, bet dauguma jų yra vadinamieji švelnieji hibridai.
Dar viena tendencija – SUV kėbulą turinčių automobilių dominavimas. Didesnę prošvaisą ir visureigiškas kėbulo apdailas turinčių modelių konkurse bus daugiau nei pusė. Vis dėlto miesto visureigių populiarumas toli gražu nereiškia, kad sulig šia mada didės ir visų varančiųjų ratų pavaros poreikis. Iš konkursinių SUV visais ratais varomi yra tik aštuoni modeliai.
Naujovių netrūks
Visi konkurse dalyvaujantys automobiliai gali pretenduoti ne į vieną titulą. Tam, kad būtų išrinkti apdovanojimo verti modeliai, kasmet konkurso komisija pasitelkia konsultantus ir įvairiausių sričių profesionalus.
Pavyzdžiui, šiemet bus išrinktas Metų automobilis įmonei, o atrasti labiausiai titulo vertą dalyvį padės banko „Swedbank“ ekspertai. Jie išdalys balus į apdovanojimą pretenduojantiems modeliams remdamiesi jų išlaikymo išlaidomis automobilį įsigyjant išperkamosios nuomos būdu, anglies dvideginio tarša, eksploatacijos išlaidomis, tenkančiais iki 120 tūkst. km ridos, ir kitais rodikliais.
Dar viena naujovė – „Metų 4 x 4“ nominacija. Į šios nugalėtojus pretenduoti gali visi modeliai, turintys keturių varančiųjų ratų pavarą. Padedami bekelės eksperto, keliautojo ir žurnalisto Audriaus Sutkaus, komisijos nariai įsitikins, kaip šie automobiliai elgiasi specialioje bandymų platformoje, ir galės objektyviai įvertinti visų varančiųjų ratų sistemų veikimą.
Laurai – „Mercedes“
Renkant sportiškiausią modelį žodį tars automobilių sporto atstovai, už šeimai skirtą geriausią modelį balsuos šeimos, saugiausi automobiliai bus renkami pasitelkiant specialią bandymų įrangą, galinčią labai tiksliai ir objektyviai pamatuoti reikiamus parametrus.
„Nebuvo nė vienų metų, kai būtume abejoję, ar reikia konkursą organizuoti, ar pajėgsime. Per daugiau nei dvidešimtmetį šis konkursas tapo geriausia vieta pristatyti naujienas, pademonstruoti naujausias technologijas ir objektyviai įvertinti kiekvieną Lietuvoje pristatytą naują automobilį“, – pasakojo konkursą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) prezidentas Valdas Valiukevičius.
Konkurso nugalėtojai paaiškės iškilmingame renginio finale lapkričio 25-ąją. Pernai pagrindinį titulą po itin įtemptos kovos nuskynė „Mercedes-Benz“ C klasės modelis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...