- LŽA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šią savaitę startavusiuose rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2023“ dėl nugalėtojų vardo kausis net 27 šiemet mūsų šalies rinkoje debiutavę modeliai. Iš jų – vos vienas dyzelinis ir net dešimt elektra varomų automobilių.
Dauguma – hibridai
Svarbiausi Lietuvos automobilių rinkimai skaičiuoja jau 26-erių metų istoriją. Mėnesį truksiančiame konkurse bus testuojami įvairiausi automobilių aspektai – pradedant važiuokle ir varikliu, baigiant saugos sistemomis, dizainu, komfortu ir t. t. Galiausiai lemiamą žodį tars dešimties automobilių žurnalistų komisija, tačiau savo balsą turės ir kitų sričių ekspertai, paprasti automobilių gerbėjai.
Iš 27-ių į konkursą užregistruotų modelių dešimt yra gryni elektromobiliai. Dar trys – iš tinklo įkraunami hibridiniai modeliai ir vienas – įprastas hibridas. Dar dvylika automobilių turi benzininius vidaus degimo variklius. Vis dėlto net ir juos galima pavadinti hibridiniais, kadangi dauguma yra vadinamieji švelnieji hibridai (MHEV angl.). Tik vienas konkurso modelis yra varomas dyzelinu.
Dvylika automobilių turi benzininius vidaus degimo variklius, bet dauguma jų yra vadinamieji švelnieji hibridai.
Dar viena tendencija – SUV kėbulą turinčių automobilių dominavimas. Didesnę prošvaisą ir visureigiškas kėbulo apdailas turinčių modelių konkurse bus daugiau nei pusė. Vis dėlto miesto visureigių populiarumas toli gražu nereiškia, kad sulig šia mada didės ir visų varančiųjų ratų pavaros poreikis. Iš konkursinių SUV visais ratais varomi yra tik aštuoni modeliai.
Naujovių netrūks
Visi konkurse dalyvaujantys automobiliai gali pretenduoti ne į vieną titulą. Tam, kad būtų išrinkti apdovanojimo verti modeliai, kasmet konkurso komisija pasitelkia konsultantus ir įvairiausių sričių profesionalus.
Pavyzdžiui, šiemet bus išrinktas Metų automobilis įmonei, o atrasti labiausiai titulo vertą dalyvį padės banko „Swedbank“ ekspertai. Jie išdalys balus į apdovanojimą pretenduojantiems modeliams remdamiesi jų išlaikymo išlaidomis automobilį įsigyjant išperkamosios nuomos būdu, anglies dvideginio tarša, eksploatacijos išlaidomis, tenkančiais iki 120 tūkst. km ridos, ir kitais rodikliais.
Dar viena naujovė – „Metų 4 x 4“ nominacija. Į šios nugalėtojus pretenduoti gali visi modeliai, turintys keturių varančiųjų ratų pavarą. Padedami bekelės eksperto, keliautojo ir žurnalisto Audriaus Sutkaus, komisijos nariai įsitikins, kaip šie automobiliai elgiasi specialioje bandymų platformoje, ir galės objektyviai įvertinti visų varančiųjų ratų sistemų veikimą.
Laurai – „Mercedes“
Renkant sportiškiausią modelį žodį tars automobilių sporto atstovai, už šeimai skirtą geriausią modelį balsuos šeimos, saugiausi automobiliai bus renkami pasitelkiant specialią bandymų įrangą, galinčią labai tiksliai ir objektyviai pamatuoti reikiamus parametrus.
„Nebuvo nė vienų metų, kai būtume abejoję, ar reikia konkursą organizuoti, ar pajėgsime. Per daugiau nei dvidešimtmetį šis konkursas tapo geriausia vieta pristatyti naujienas, pademonstruoti naujausias technologijas ir objektyviai įvertinti kiekvieną Lietuvoje pristatytą naują automobilį“, – pasakojo konkursą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) prezidentas Valdas Valiukevičius.
Konkurso nugalėtojai paaiškės iškilmingame renginio finale lapkričio 25-ąją. Pernai pagrindinį titulą po itin įtemptos kovos nuskynė „Mercedes-Benz“ C klasės modelis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau2
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?3
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...