- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seime kelią skinasi pataisos, leidžiančios nuo 2023 metų liepos kelių mokesčio netaikyti elektra ir vandeniliu varomam komerciniam transportui, o nuo 2026 metų jam būtų taikoma 75 proc. dydžio lengvata.
Seimas ketvirtadienį po svarstymo pritarė tai numatančioms Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisoms. Vyriausybė joms iš esmės irgi yra pritarusi.
„Modernios, pažangios transporto priemonės, komercinės, krovininės transporto priemonės yra atleidžiamos nuo kelių mokesčio, bet biudžetui arba kelių fondui tai nesudarys praktiškai absoliučiai jokio poveikio šiuo metu, nes tokių automobilių arba tokių transporto priemonių Lietuvoje yra itin mažai“, – teigė Ekonomikos komiteto išvadą pristatydamas socialdemokratas Gintautas Paluckas.
Pasak jo, tokia lengvata svarbi siekiant paskatinti pažangių, atsinaujinančiais energijos šaltiniais varomų transporto priemonių įsigijimus.
Pakeitimų iniciatorius Laisvės frakcijos narys Kasparas Adomaitis pabrėžė, kad verslui šiuo metu elektra varomas transportas neatsiperka, todėl jį reikia remti.
„Tai nėra atsiperkanti investicija. Todėl tokį verslą, kuris investuoja į aplinkai draugišką transportą, turime remti“, – teigė jis.
Pasak jo, iš anksto numatoma lengvata padės verslui irgi iš anksto planuoti savo investicijas ir investuoti į draugišką aplinkai transportą.
K. Adomaitis, be kita ko, pabrėžė, kad planuojama lengvata nėra skirta asmeninio naudojimo automobiliams, o tik tiems, kurie naudojami komercinėje veikloje, daugiausia krovininiams.
„Tai yra kompensacija jiems už tai, kad mažiau teršia aplinką, kad mažiau pridaro žalos aplinkai, kad, galų gale, tie patys kaimo gyventojai (...) neturi kvėpuoti kietosiomis dalelėmis iš dyzelinių variklių“, – aiškino parlamentaras.
Tuo tarpu Regionų frakcijos atstovas Remigijus Žemaitaitis piktinosi, kad nėra gerai vieniems išimties tvarka taikyti lengvatas, o kitiems jų nenustatyti. Pataisas jis pavadino „dar viena landa ir dar viena spraga“, kurių pasekmės paaiškės po trijų metų.
„Savo projektu padidinate eilinių, paprastų žmonių įmokas, kurie šiandien vairuoja galimai automobilius taršius. Taip pat didinate maisto prekių pristatymą į parduotuves, paslaugų teikimą“, – įspėjo jis.
R. Žemaitaitis prognozuoja, kad dėl lengvatos nebus surenkami mokesčiai ir kelių priežiūra tinkamai nebus finansuojama: „Tyčia ir piktybiškai darote, kad vietinės reikšmės keliai, regioniniai keliai negautų finansavimo“.
Tačiau K. Adomaitis pabrėžė, kad kol kas Lietuvoje tėra įregistruota „vos keli šimtai“ krovininių elektra varomų transporto priemonių, todėl lengvata jokio rimto poveikio kelių priežiūros finansavimui neturės.
Savo ruožtu R. Žemaitaitis prognozuoja, kad verslas ne tik pirks elektra varomus automobilius, bet ir jau investuoja į juos: „Beveik 12 proc. automobilių nusiperka įmonės ir įmonių savininkai, vadovai, važiuoja šitais automobiliais. (...) Pavėžėjimo platformos, taksi perka hibridinius automobilius. Ir 400 km hibridu važiuojant iki 100 km per valandą greičiu savikaina išeina 15 eurų“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...