- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Situacija: techninės apžiūros kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į vairuotojo sveiką protą.
-
Situacija: techninės apžiūros kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į vairuotojo sveiką protą.
-
Situacija: techninės apžiūros kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į vairuotojo sveiką protą.
-
Situacija: techninės apžiūros kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į vairuotojo sveiką protą.
-
Situacija: techninės apžiūros kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į vairuotojo sveiką protą.
Antrosios 2020-ųjų dienos pavakarę naujienų portaluose ir televizijos žiniose pasirodė informacija apie santykinai laimingai pasibaigusį incidentą Kaune, kai, susidūrus "Volkswagen Passat" ir "Škoda Octavia" automobiliams, pastarasis kelionę baigė gulėdamas ant stogo.
Laimei, nė viename automobilyje buvę žmonės rimčiau nenukentėjo ir, sutarę dėl avarijos aplinkybių, tiesiog užpildė eismo įvykio deklaraciją. Deja, šios avarijos ir istorijos, ko gero, apskritai galėjo nebūti, jei ne viena "smulkmena" .
Avarijioje dalyvavęs "VW Passat" buvo viso labo prieš penkias minutes išvažiavęs iš techninės apžiūros centro Raudondvario plente, kur automobilį tikrinę "Kauno TAC" kontrolieriai net keletą kartų primygtinai ragino susilaikyti nuo bet kokių kelionių, nes patikros metu jam buvo nustatyti du pavojingi ir devyni dideli trūkumai.
Ant stabdžių stendo trūko "VW Passat" stabdžių šlangelė, todėl apžiūros rezultatų kortelėje atsirado įrašas "transporto priemone važiuoti draudžiama".
Komentuodamas šį įvykį "Kauno TAC" direktorius Gintaras Ciegis apgailestavo, kad automobilio valdytojas net keletą kartų perspėtas, jog sava eiga tokios techninės būklės mašina važiuoti negalima, tačiau į pastabas nereagavo.
"Faktas, kad kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į sveiką protą. Imtis kokių nors kitų veiksmų – sulaikyti transporto priemonę ar trukdyti jo valdytojui elgtis savo nuožiūra – mes neturime teisės, nes tiesiog nėra jokio saugumą užtikrinti galinčio mechanizmo. Šiuo atveju mūsų darbuotojai primygtinai rekomendavo išsikviesti automobilvežį ir gabenti automobilį tiesiai į servisą, nes be normaliai veikiančios stabdžių sistemos išvažiuoti į gatvę, švelniai tariant, nėra gera mintis. Deja, likome neišgirsti", – apgailestavo G.Ciegis.
Praktiškai nieko panašaus nėra nutikę per visą 25 metų lietuviškos techninės apžiūros sistemos gyvavimą.
Asociacijos "Transeksta", jungiančios transporto priemonių techninę apžiūrą atliekančias įmones, vadovai teigia, kad, teoriškai užfiksavus grėsmę kitiems eismo dalyviams keliančius transporto priemonės trūkumus, toks automobilis negalėtų dalyvauti eisme.
"Praktiškai nieko panašaus nėra nutikę per visą 25 metų lietuviškos techninės apžiūros sistemos gyvavimą, nes techninės apžiūros kontrolieriai tiesiog neturėjo teisės imtis kokių nors priemonių, nurodinėti kur, kaip toliau (ne)keliauti, ar riboti tokio automobilio nelaimėlio savininko galimybes disponuoti jo paties turtu", – teigiama "Transekstos" atstovų atsakymuose.
Įstatymo nuostatos
Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme numatyti trys atvejai, kada transporto priemonei yra naikinama techninė apžiūra (TA).
Pirma – kai eismo įvykio metu sugadinamos ar pažeidžiamos saugaus eismo požiūriu svarbios sistemos (deformuotas statramstis, lonžeronas ar rėmas, vairo, stabdžių mechanizmas, suveikė oro pagalvių sistema), panaikinti TA gali policijos pareigūnai.
Antra – patikros kelyje metu tai vėlgi gali padaryti policijos pareigūnai, nustatę, kad automobilis turi trūkumų, galinčių kelti pavojų saugiam eismui.
Trečioji TA naikinimo galimybė – kai draudimo kompanijų ekspertai nustato, kad remontuoti automobilį ekonomiškai netikslinga. Tuomet TA dokumentų galiojimas naikinamas, o sugrįžti į viešąjį eismą įmanoma tik įgaliotoms institucijoms įvertinus remonto kokybę ir pripažinus, kad transporto priemonė žmonių sveikatai ir saugumui pavojaus nekelia.
Kaip tiksliai naikinama techninė apžiūra, nustato skirtingų valstybės institucijų parengti dokumentai. Vienus jų rengė Susisiekimo ministerijos, kitus – Lietuvos transporto saugos administracijos specialistai, todėl, iš esmės kalbant apie tuos pačius transporto priemonių techninius trūkumus, kai kurie dalykai interpretuojama skirtingai, o techninės apžiūros kontrolierių vaidmuo šiame procese vėl liko tiksliai neapibrėžtas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaip tinkamai paruošti automobilį techninei apžiūrai?
Nemaža dalis vairuotojų prieš automobilio techninę apžiūrą, ko gero, jaučiasi panašiai, kaip prieš egzaminą, kuriam, deja, nėra tinkamai pasiruošęs. Tai atskleidžia ir statistika – daugiau nei pusė automobilių i&s...
-
Peikia naują „Regitros“ tvarką: šio skambučio nenori sulaukti niekas
Praktinis vairavimo egzaminas dažnam lietuviui – tikras galvos skausmas. O džiugią akimirką, gavus vairuotojo pažymėjimą, gali sugadinti „Regitros“ skambutis. Nuo šiol, peržiūrėjus egzamino įrašą ir pastebėjus egzam...
-
Automobilių rinkos pulsas: lietuviai pirks daugiau
Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Lietuva išlaiko tvirtą lyderės poziciją tarp Baltijos šalių: mūsų automobilių rinką 2024 m. papildė 73 proc. daugiau naujų automobilių nei Latvijoje ir 19 proc. daugiau nei Estijoj...
-
Pirmu bandymu įveikti techninę apžiūrą – neįmanoma misija?
Nuo šių metų vairuotojams Lietuvoje draudžiama dalyvauti eisme neturint galiojančios sveikatos pažymos. Net ir gavus šią pažymą privaloma turėti ir automobilio techninės apžiūros (TA) taloną. Kodėl šis barjeras iškart ...
-
Už motociklą paklojo 1,32 mln. JAV dolerių
Las Vegase (JAV) surengtame „Mecum“ aukcione už 1,32 mln. dolerių parduotas 1915 m. motociklas „Cyclone V-Twin“. ...
-
Po istorinės metų pergalės – iššūkiai namie ir svetur
Vienas svarbiausių Lietuvos ekonomikai – transporto sektorius. Kaip verslas vertina 2024-uosius ir ko tikisi 2025-aisiais? ...
-
Naujas mokestis kirto žiaurų smūgį prekybai automobiliais
Estijoje nuo šių metų įsigaliojus naujam motorinių transporto priemonių mokesčiui, per pirmąjį metų mėnesį jų nupirkta triskart mažiau nei pernai sausį – tik 531, skelbia Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociaci...
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...