- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Situacija: techninės apžiūros kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į vairuotojo sveiką protą.
-
Situacija: techninės apžiūros kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į vairuotojo sveiką protą.
-
Situacija: techninės apžiūros kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į vairuotojo sveiką protą.
-
Situacija: techninės apžiūros kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į vairuotojo sveiką protą.
-
Situacija: techninės apžiūros kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į vairuotojo sveiką protą.
Antrosios 2020-ųjų dienos pavakarę naujienų portaluose ir televizijos žiniose pasirodė informacija apie santykinai laimingai pasibaigusį incidentą Kaune, kai, susidūrus "Volkswagen Passat" ir "Škoda Octavia" automobiliams, pastarasis kelionę baigė gulėdamas ant stogo.
Laimei, nė viename automobilyje buvę žmonės rimčiau nenukentėjo ir, sutarę dėl avarijos aplinkybių, tiesiog užpildė eismo įvykio deklaraciją. Deja, šios avarijos ir istorijos, ko gero, apskritai galėjo nebūti, jei ne viena "smulkmena" .
Avarijioje dalyvavęs "VW Passat" buvo viso labo prieš penkias minutes išvažiavęs iš techninės apžiūros centro Raudondvario plente, kur automobilį tikrinę "Kauno TAC" kontrolieriai net keletą kartų primygtinai ragino susilaikyti nuo bet kokių kelionių, nes patikros metu jam buvo nustatyti du pavojingi ir devyni dideli trūkumai.
Ant stabdžių stendo trūko "VW Passat" stabdžių šlangelė, todėl apžiūros rezultatų kortelėje atsirado įrašas "transporto priemone važiuoti draudžiama".
Komentuodamas šį įvykį "Kauno TAC" direktorius Gintaras Ciegis apgailestavo, kad automobilio valdytojas net keletą kartų perspėtas, jog sava eiga tokios techninės būklės mašina važiuoti negalima, tačiau į pastabas nereagavo.
"Faktas, kad kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į sveiką protą. Imtis kokių nors kitų veiksmų – sulaikyti transporto priemonę ar trukdyti jo valdytojui elgtis savo nuožiūra – mes neturime teisės, nes tiesiog nėra jokio saugumą užtikrinti galinčio mechanizmo. Šiuo atveju mūsų darbuotojai primygtinai rekomendavo išsikviesti automobilvežį ir gabenti automobilį tiesiai į servisą, nes be normaliai veikiančios stabdžių sistemos išvažiuoti į gatvę, švelniai tariant, nėra gera mintis. Deja, likome neišgirsti", – apgailestavo G.Ciegis.
Praktiškai nieko panašaus nėra nutikę per visą 25 metų lietuviškos techninės apžiūros sistemos gyvavimą.
Asociacijos "Transeksta", jungiančios transporto priemonių techninę apžiūrą atliekančias įmones, vadovai teigia, kad, teoriškai užfiksavus grėsmę kitiems eismo dalyviams keliančius transporto priemonės trūkumus, toks automobilis negalėtų dalyvauti eisme.
"Praktiškai nieko panašaus nėra nutikę per visą 25 metų lietuviškos techninės apžiūros sistemos gyvavimą, nes techninės apžiūros kontrolieriai tiesiog neturėjo teisės imtis kokių nors priemonių, nurodinėti kur, kaip toliau (ne)keliauti, ar riboti tokio automobilio nelaimėlio savininko galimybes disponuoti jo paties turtu", – teigiama "Transekstos" atstovų atsakymuose.
Įstatymo nuostatos
Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme numatyti trys atvejai, kada transporto priemonei yra naikinama techninė apžiūra (TA).
Pirma – kai eismo įvykio metu sugadinamos ar pažeidžiamos saugaus eismo požiūriu svarbios sistemos (deformuotas statramstis, lonžeronas ar rėmas, vairo, stabdžių mechanizmas, suveikė oro pagalvių sistema), panaikinti TA gali policijos pareigūnai.
Antra – patikros kelyje metu tai vėlgi gali padaryti policijos pareigūnai, nustatę, kad automobilis turi trūkumų, galinčių kelti pavojų saugiam eismui.
Trečioji TA naikinimo galimybė – kai draudimo kompanijų ekspertai nustato, kad remontuoti automobilį ekonomiškai netikslinga. Tuomet TA dokumentų galiojimas naikinamas, o sugrįžti į viešąjį eismą įmanoma tik įgaliotoms institucijoms įvertinus remonto kokybę ir pripažinus, kad transporto priemonė žmonių sveikatai ir saugumui pavojaus nekelia.
Kaip tiksliai naikinama techninė apžiūra, nustato skirtingų valstybės institucijų parengti dokumentai. Vienus jų rengė Susisiekimo ministerijos, kitus – Lietuvos transporto saugos administracijos specialistai, todėl, iš esmės kalbant apie tuos pačius transporto priemonių techninius trūkumus, kai kurie dalykai interpretuojama skirtingai, o techninės apžiūros kontrolierių vaidmuo šiame procese vėl liko tiksliai neapibrėžtas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...