- Mantas Lapinskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ilgas kelias iki starto Sankt Peterburge, dar ilgesnė trasa upėmis, pelkėmis ir skelbimai ant medžių su dingusiais žmonėmis – tokių neišdildomų įspūdžių iš vieno pavojingiausių bekelės ralių parsivežė kauniečių komanda.
Devintoji vieta
Iš Kauno startavę vyrai pasiekė Sankt Peterburgą, kur buvo duotas startas raliui „Ladoga Trophy 2012“. Jiems teko įveikti 1 200 km aplink didžiausią Europoje Ladogos ežerą.
Bekelę šturmavo daugiau kaip 500 dalyvių įvairių klasių technika. Nepaisant to, kad finišą pasiekė tik apie pusė visų ekipažų, kauniečiai savo klasėje „Discovery“ buvo pakilę į aukštą septintąją vietą, tačiau dėl vairo traukės gedimo sugaišo pusantros valandos ir finišavo devinti iš 20 dalyvių.
„Ten praleidome dvi savaites. Grįžome sveiki, technika nenuvylė, nors nuvažiavome iš viso apie 5 500 km, įskaintant keliones ir patį ralį. Iš malonių prisiminimų – labai gražios mūsų išleistuvės Sankt Peterburge. Išlydėti Lietuvos generalinė konsulė Sankt Peterburge Aušra Semaškienė. Tikrai nesitikėjome, kad centriniame Nevos prospekte susirinks tiek žmonių“, – apie startą nuo Šv.Isakijaus soboro pasakojo vienas komandos vadovų Rolandas Raziūnas.
Pašnekovas džiaugėsi, kad neišsipildė viena didžiausių komandos baimių – uodai ir geliančios muselės nebuvo labai aktyvūs, mat jų siautuliui dar per šalta. Tiek, kiek jų buvo, keliautojai puikiai atbaidė Lietuvoje įsigytais specialiais purškalais.
Gūdūs miškai
„Be abejo, didžiausią įspūdį paliko Karelijos srities, kurioje vyko varžybos, gamta. Mūsų kemperis, važiuodamas gerais keliais, nuriedėjo 1 200 kilometrų, o mes keturračiais ir kariniu “Unimog„ sunkvežimiu miško keliukais įveikėme 2 000 km. Startuodavome, o žemėlapyje finišas būdavo pavaizduotas tik strėlyte – kaip nori, taip ir pasiek jį – ar mišku, ar vandeniu. Per valandą specialiai paruoštu sunkvežimiu įveikdavome tik 12 km, o žmogus per valandą nueina 8 km“, – pasakojo R.Raziūnas
Vieną šiurpiausių potyrių komanda patyrė neįžengiamuose miškuose. Važiuojant keturračiu motociklu, labai dažnai ant medžių tekdavo matyti popieriaus lapus su nuotrauka ir telefonu, skelbiančiu, kad šioje vietovėje dingo žmogus. Iš neišeinamų miškų negrįždavo ne ralio dalyviai, tačiau miškuose pasiklydę žmonės.
„Tie Karelijos miškai užaugę prieš milijonus metų – jų nepalietusi civilizacija. Tūkstančius kvadratinių kilometrų užimančiuose miškuose klaidu – tai ne mūsų sutvarkyti pušynai“, – įspūdžiais dalijosi kaunietis.
Lietuviams ralyje pavyko išvengti traumų ar didelių avarijų, tačiau vieną vos tragiškai nesibaigusį įvykį vyrai atsitiktinai užfiksavo vaizdo kamera. Porelė lenkų, vyras su žmona, važiavo keturačiu per gilią upę. Moteriai sušlapus, vyras grįžo į krantą ir ją išleido, o upę pabandė įveikti vienas. Nepavyko ir vienam – stipri srovė parbloškė jį su motociklu. Vyras spėjo išplaukti, o motociklas visiškai sudužo nukritęs nuo netoliese esančio krioklio.
Reikia patirties
Kauniečius nustebino, kad dauguma ralyje dalyvavusių ekipažų buvo itin draugiški. Jų teigimu, pastarieji čia važiuoja ne laimėti, o tiesiog išbandyti save, nes prizai – tik suvenyrai. Nors ir sunki, tačiau vyrams nepamirštama trasa – upę įveikti plaukiant keturačiu motociklu. Upė neplati, tačiau srauni – įprastai jos pervažiuoti neįmanoma. Čia keliautojams teko pasitelkti išmonę ir patirtį.
R.Raziūnas pasakojo, kad, norint įveikti tokią kliūtį, pirmiausia reikia įvažiuoti vienu motociklu, o antruoju, likusiu ant kranto, laikyti jį prikabinus gerve – trosu, esančiu priekiniame buferyje, kad nenuneštų srovė. Pirmajam pervažiavus upę, prikabinamas antrasis, esantis kitoje kranto pusėje, ir iš lėto su vairuotoju plaukiama į kitą krantą.
Pagrindiniai techniniai nesklandumai, kuriuos komandai reikėjo įveikti kelyje – prakirstos padangos, apsemti varikliai, ne kartą keistos stabdžių trinkelės. Dėl nemažo greičio ir akmenuoto kelio viename ruože buvo nulūžusi „Unimog“ sunkvežimio kabina, tačiau ją pavyko pritvirtinti.
Pašnekovas sakė, kad, ko gero, įspūdingiausiai visame ralyje atrodė „Gran-Tourism“ klasės automobiliai, kuriems nebuvo taikomi jokie techniniai ir konstrukcijos apribojimai. Ralyje daugiausiai ekipažų buvo iš Rusijos, jų mašinos buvo sukonstruotos iš itin patvarių aviacinių detalių, galingi varikliai ir milžiniški ratai suteikdavo jiems pravažumą tokiose vietose, kurios kitoms transporto priemonėms buvo neįveikiamos.
Ateities planai
„Dykumos turi Dakarą, bekelė turi Ladogą. Tai sudėtingas ralis, tačiau parsivežėme nepamirštamų įspūdžių. Tiesa, labai abejoju, ar važiuosime šiame ralyje antrą kartą. Pati kelionė labai sunki, nuolat tekdavo mirkti lediniame vandenyje. Gegužę kai kur dar plaukė ledo lytys. Labai didelis starto mokestis – pavyzdžiui, mūsų vienam motociklui jis siekia beveik 400 eurų. Mokant tokius mokesčius, turėtų būti gera techninė pagalba, o servisas buvo tik vienoje vietoje“, – galimybėmis dar kartą patraukti į Kareliją abejojo R.Raziūnas.
Kalbėdamas apie ateities planus ekstremalių išbandymų mėgėjas atskleidė, kad dabar komanda planuoja patraukti į Afriką. Keliais džipais per Europą vyrai nori pasiekti Afrikos žemyną, čia pakeliauti, paklausias mašinas parduoti, o atgal grįžti patogiai – lėktuvu.
Vyrų komanda į kelionę išsirengė jau minėtu „Mercedes“ gamintu „Unimog“, dviem keturačiais „Yamaha“, paprastu motociklu techninei pagalbai ir kemperiu, tempiančiu ir mini autoservisą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...