- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dar kovą bandymų metu gatve važiuojantis „Uber“ kompanijos autonominis visureigis „Volvo XC90“ partrenkė ir mirtinai sužalojo per kelią einančią moterį. Už vairo sėdėjusi Rafaela Vasquez griebė vairą ir ėmė stabdyti, bet nieko padaryti jau nebuvo įmanoma. Dabar tyrimas atskleidė, kad galbūt „Uber“ automobiliui tiesiog nepakako proto, bet kalti vis tiek yra žmonės.
Beje, Rafaela Vasquez vairuoti automobilį ėmėsi tik maždaug 1 sekundė iki susidūrimo, o stabdžius paspaudė 1 sekundė po susidūrimo. Per kelią einančią 49-erių Elaine Herzberg buvo galima pastebėti gerokai anksčiau, bet Vasquez nežiūrėjo, kur važiuoja itin patikimas ir pažangus autonominis „Volvo XC90“.
Tiesą sakant, moterį pakankamai anksti, maždaug 6 sekundės iki susidūrimo, pastebėjo ir pats visureigis, tik jam visai nerūpėjo – jis matė pėsčiąją bet vis tiek nespaudė stabdžių.
„Uber“ inžinieriai patys išjungė avarinio stabdymo funkciją. Teoriškai automobilis galėjo sustoti pats pastebėjęs netikėtą kliūtį, tačiau, kaip jau supratote, tokia galimybė buvo tiesiog išjungta. Priežastis – buvo baiminamasi, kad autonominė sistema pradės kvailioti ir išvenginėti neegzistuojančias kliūtis. Todėl nenumatyti atvejai buvo patikėti vairuotojai.
Tai kas kaltas dėl šio įvykio? Na, visų pirma, vairuotoja Rafaela Vasquez, kuri visą laiką turėjo stebėti kelią. Tačiau ar jūs niekada nenuleidžiate akių nuo kelio? Tai itin sunku padaryti, kai automobilio net nereikia vairuoti. Be priekaištų riedantis bandomas autonominis automobilis užliūliavo vairuotoją ir leido jai atsipalaiduoti pačiu netinkamiausiu metu. Tikriausiai ji akis buvo nuleidusi ne kartą, tačiau paskutinis kartais, kai ji nežiūrėjo į kelią, baigėsi tragedija.
Šiek tiek reikėtų kaltinti „Uber“, kad avarinio stabdymo sistema buvo išjungta siekiant užtikrinti bandymų sklandumą. Įprastas „Volvo XC90“ visureigis taip pat gali sustoti pastebėjęs netikėtą kliūtį, tačiau autonominis automobilis turėjo savo sistemą, kuri tiesiog buvo išjungta.
Kitaip tariant, avarijos būtų pavykę išvengti, jei tai būtų buvęs paprastas tradicinis automobilis. Tai – stiprus smūgis autonominių automobilių ateičiai – „Uber“ jau nutraukė visus savo bandymus ir 300 vairuotojų liko be darbo. Bent jau kol kas.
Galiausiai, reikėtų akis nukreipti ir į patį automobilį. Jei jis pastebėjo pėsčiąją ir vis tiek nusprendė tęsti kelionę įprastu greičiu, jis bent jau galėjo perspėti vairuotoją. Tokia galimybė nebuvo numatyta – kompiuteris leido automobiliui važiuoti toliau.
Tai ir yra autonominių automobilių problema – jiems sunku prognozuoti neprognozuojamų žmonių veiksmus ir priimti sprendimus. Žuvusiosios Elaine Herzberg kraujyje rasta metamfetamino ir marihuanos pėdsakų, ji net nepažvelgė į automobilio pusę, kai žengė po jo ratais.
Taigi, kalčiausia tikriausiai lieka ji, bet tragiškiausia šios istorijos dalis ir yra tai, kad automobilis žinojo į ką važiuoja ir nieko nedarė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...
-
Monte Karlo ralyje startavo Vitkevičiaus ir Žvinakevičiaus ekipažas
Sausio 30 dieną 19 val. startavo prestižinės „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose nelengvą kelionę pradėjo ir mūsų šalies istorinių automobilių gerbėjų Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas, važiuo...
-
Iš Kinijos atrieda BYD
Tarptautinė prekybos kompanija „Inchcape“ ir didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja BYD („Build Your Dreams“) pasirašė susitarimą pateikti BYD elektromobilius Lietuvos rinkai. ...
-
Galimybė karjeros proveržiui – „Lithuanian Rally4 Trophy“
Jauniesiems automobilių ralio talentams šie metai gali tapti didžiuliu šuoliu jų karjeroje, nes, laimėję Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) rengiamas „Rally4 Trophy“ varžybas, turės galimybę dalyvauti keturiuose E...
-
Elektromobilių parkas: tendencijos ir prioritetai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečią kartą iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paaugo apie 50 proc. ...
-
Traukiniais Lietuvoje važiavo 5 mln. keleivių
LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“, preliminariais duomenimis, pernai traukiniais pervežė daugiau nei 5,5 mln. keleivių, iš jų 5 mln. – Lietuvoje. ...
-
Lietuvos vežėjai sukilo prieš degalų kainų šuolį
Vairuotojai Lietuvoje senokai nematė tokių degalų kainų, kurias išvydo šių metų pradžioje. Padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5 proc., o dyzelinas net 10 proc. Šis šuolis buvo nemalonus daugeliui eismo dalyvi...