Kas antras automobilis gatvėse – netvarkingas

2016 m. sausio 1d. duomenimis, Lietuvoje daugiausia TA lipdukus turėjo "Volkswagen" automobiliai – beveik 224 tūkst. Antroje vietoje liko "Audi" (apie 162 tūkst.), trečioje – "Opel" (apie 127 tūkst.), toliau rikiavosi pirmoji nevokiška automobilių markė – "Toyota", tuomet "Ford", "Renault", BMW, "Peugeot", "Mercedes-Benz" ir dešimtuko pabaigoje – "Nissan". Pastarosios markės automobilių Lietuvoje buvo šešis kartus mažiau nei pirmoje vietoje esančių "Volkswagen".

Kliūva žibintai

G.Cielgis tvirtino, kad tokią suprastėjusią TA statistiką gali lemti ir besikeičiantys vairuotojų įpročiai. "Neretas dabar nusprendžia artėjant TA pabaigos terminui užsukti į mūsų stotis ir pasitikrinti automobilį, kad TA specialistai identifikuotų trūkumus, o transporto priemonės valdytojas juos sutvarkęs atvažiuotų dar kartą", – teigė pašnekovas.

Jis sakė, kad neretai vairuotojai bando sutaupyti, patys žinodami automobilio trūkumus, tačiau tikėdamiesi, kad TA kontrolierius jų nepastebės. "Vis dėlto yra ir kita praktika. Mūsų duomenimis net 28 proc. vairuotojų, prieš važiuodami į TA centrus, techninius automobilių trūkumus išsiaiškina ir pašalina servisuose – tai jau neblogas rezultatas", – svarstė G.Cielgis.

Paprašytas įvardyti, kokie aptinkami didžiausi kauniečių automobilių trūkumai, KTAC vadovas sakė, kad jie panašūs visoje Lietuvoje. Dažniausiai fiksuojamas gedimas – nesureguliuoti žibintai (14,9 proc.)

"TA stotyse kontrolieriai turi įrankių ir visuomet stengiasi pagelbėti vairuotojams žibintus sureguliuoti, jeigu tai įmanoma, tačiau jeigu būna rimtų nuokrypių ir vietoje jų sutvarkyti negalima, tikėtis gauti TA lipdukus neverta", – aiškino G.Cielgis.

Antroje vietoje, kalbant apie dažniausius gedimus, – pakabos jungtys ir lankstai (12,7 proc.), trečioje – skysčių nuotėkis, ketvirtoje – per didelis dūmingumas (dyzeliniams varikliams) arba per didelis anglies dvideginio išmetimas į aplinką (benzininiams). Penktoje ir šeštoje vietoje – netvarkingi dokumentai ir netvarkingi priekiniai žibintai. Čia kalbama būtent apie priekinius žibintus, kurie būna įskilę, neretai pasitaiko pabalę šviesos sklaidytuvai, surūdiję reflektoriai. Toliau gedimų sąraše rikiuosi išmetimo sistemos trūkumai, blogas darbinių stabdžių efektyvumas, vairo traukių būklė ir blogai veikiantis rankinis stabdys.

Lietuvoje vis daugiau registruojama dyzelinių automobilių, tad natūralu, kad TA stotyse jų patikrinama daugiau, o dėl griežtos patikros dyzeliniai automobiliai dažniau pripažįstami turinčiais techninių trūkumų nei benzininiai. "Prieš tikrindamas dyzelinį automobilį kontrolierius turi įsitikinti, ar nebėga alyva, neprasisunkia aušinimo skysčiai, ar variklis neskleidžia pašalinių garsų. Jeigu fiksuojamas bent vienas toks trūkumas, dūmingumo patikra neatliekama", – priminė G.Cielgis.

Sprendžia ne kontrolierius

Į "Kauno dieną" kreipėsi ir vienas skaitytojas (vardas ir pavardė redakcijai žinoma), neseniai įsigijęs dešimties metų senumo automobilį, kuriam buvo atliekama techninė apžiūra. "Pirkau automobilį iš Vokietijos, nuvažiavau į TA stotį. Kontrolierius jokių trūkumų nenustatė, tačiau vėliau, nuvažiavus į servisą, paaiškėjo, kad stabdžių trinkelės sudilusios. Taigi kyla klausimas, kodėl viena svarbiausių automobilių detalių, galinti net nulemti avarinę situaciją, pripažinta efektyvia, jeigu jau buvo netinkama?" – pasakojo skaitytojas.

"TA centruose tikrinamas tik stabdžių efektyvumas. Automobilio ratai nenuimami, kad būtų galima plika akimi matyti stabdžių trinkelių būklę, o per automobilių ratlankius, ypač jeigu jie skardiniai, įžiūrėti stabdžių trinkelių dažnai neįmanoma. Šiuo atveju, matyt, nepaisant fakto, kad trinkelės jau buvo susidėvėjusios, jos dar stabdė gana efektyviai", – situaciją aiškino G.Cielgis.

Jis teigė, kad tikrindamas stabdžius TA kontrolierius sukčiauti ir klysti negali – visi duomenys yra fiksuojami kompiuterinės sistemos. "Automobilio dūmingumas, išmetamo anglies dvideginio kiekis, darbinių ir rankinio stabdžių efektyvumas bei šviesos srautas yra fiksuojami kompiuterio. Taip iš dalies iš patikros eliminuojamos žmogiškasis faktorius. Dėl visų kitų agregatų tinkamumo eksploatuoti sprendimą priima pats kontrolierius", – pabrėžė G.Cielgis.

Bus naujovių

Pašnekovo teigimu, artimiausiu metu vairuotojų laukia ir naujovių, susijusių su technine apžiūra. Maždaug po mėnesio atsiras galimybė internetu užsisakyti dienos leidimą atlikti TA. "Planuojame, kad iki metų pabaigos gali atsirasti galimybė internetu susimokėti ir už TA atlikimą. Taigi vairuotojui teliks atvažiuoti į TA stotį, užsiregistruoti ir laukti eilėje", – tikino KATC vadovas.

Kalbėdamas apie eiles, jis taip pat atkreipė dėmesį, kad diegiamos ir švieslentės, padedančio valdyti eiles. Vairuotojams, atvykusiems į TA stotį, nereikia kas kelias minutes judėti link TA stoties vartų, pakanka pasiimti talonėlį su skaičiumi ir laukti, kol švieslentėje įsižiebs turimas numeris. Taip ribojamas ir kontrolierių pasirinkimas.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Valdas

Valdas portretas
Jei Seimo narie važiuotų su savo ,o ne su mūsų mašinomis tai žinoti kiek kainuoja kelione į darbą,.gal kada supras kad žmonės ira jų darbdaviai o ne runkeliai

nuomone

nuomone portretas
slyksciai slykstus straipsnis matosi kad kazkas uzsake ir dosniai atsilygino. mano nuomone kad straipsnio autorius ir straipsnio komentatoriai buvo blogai pamiegoje kazkokios haliucinacijos.Kazkoks absurdiskas plyginimas kad daugoma autoivykiu del netvarkingu automobiliu,

Rimas

Rimas portretas
Na jai negali praeiti teh apžiūros nes ant galinio valytuvo kojelės nėra apsauginio dangtelio tai taip.Ir kas antras lietuvis kažkuom serga bent danty turi skyle.Aišku lavonu keliuose nereikia bet ir žmonės patys jų nenori.
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių