Kas antras automobilis gatvėse – netvarkingas

Specialistai pastebi, kad viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių – techniškai netvarkingi automobiliai. Deja, Lietuvoje pirmuoju bandymu techninės apžiūros (TA) barjerą įveikiančių automobilių kasmet mažėja.

Padėtis blogėja

"Kauno techninės apžiūros centro" (KTAC) direktorius Gintaras Cielgis pasakojo, kad per praėjusius metus buvo patikrinta 118 tūkst. automobilių (Lietuvoje iš viso patikrinta 846 382 automobiliai), iš jų net 76 proc. sudarė lengvieji automobiliai. Techniškai tvarkingais pripažinta 51,7 proc. automobilių – jie iškart pasipuošė naujais TA lipdukais.

"Statistika prastėja", – teigė KTAC vadovas. Pasak jo, kasmet automobilių, kuriems techninė apžiūra būtų atlikta iš pirmo karto, mažėja, tačiau tokia tendencija stebima visoje Lietuvoje, o ne tik Kauno regione. Lietuvos techninių apžiūrų asociacijos "Transeksta" duomenimis, 2013-aisiais techninė patikra iš pirmo karto buvo atlikta apie 51,1 proc. automobilių, 2014 m. tokie duomenys nefiksuoti dėl masinio automobilių išregistravimo, o 2015 m. techninių apžiūrų specialistų techniškai tvarkingais buvo pripažinta 50,9 proc. automobilių.

Daug geresnis automobilių, atvykstančių techniškai patikrinti antrą kartą, rodiklis. "Transporto priemonių valdytojai visuomet pasistengia pašalinti visus trūkumus, kuriuos užfiksuoja mūsų kontrolieriai, todėl per pakartotinę apžiūrą techniškai tvarkingų būna apie 80 proc. automobilių", – pasakojo G.Cielgis. Jis atkreipė dėmesį, kad yra ir tokių vairuotojų, kurie, neatlikę TA vienoje techninių apžiūrų stotyje, važiuoja į kitą, kartais bando laimę net ir kitame rajone, tačiau ir ten jiems nepasiseka.

"Visi TA centrai mūsų šalyje naudojasi bendra sistema, tad bandyti apgauti TA kontrolierius nuvažiavus į kitą vietą neverta, nes visi duomenys sisteminami kompiuteriuose ir visi gedimai fiksuojami", – užtikrino KTAC vadovas.

Seniausi nebūtinai blogiausi

Tikėtina, kad tokį TA rezultatų prastėjimą galėjo lemti ir nuo 2013 m. kovo sugriežtėjusi TA tvarka, tačiau G.Cielgis svarstė, kad tam įtakos gali turėti ir senstantis šalies automobilių parkas.

"Žmogui vis sunkiau išlaikyti techniškai tvarkingą seną automobilį, tačiau įdomu tai, kad yra tam tikras lūžio taškas, po kurio senų automobilių techninė būklė pastebimai gerėja. Šiuo atveju mes kalbame apie automobilių entuziastų prižiūrimas transporto priemones, neretai ir klasikinius automobilių modelius, kuriems jų savininkai skiria labai daug dėmesio", – pasakojo pašnekovas.

Pasak jo, prasčiausiai Kauno TA stotyse atrodo 21–30 metų senumo automobiliai. Tik 35 proc. tokių automobilių TA barjerą įveikia iš pirmo karto. Kuo automobiliai naujesni, tuo didesnis procentas jų techniškai tvarkingais pripažįstami iš pirmo karto. Nuo 16 iki 20 metų – 42 proc., 11–15 – 50 proc., 6– 10 – 65 proc., iki 5 metų – apie 80 proc. Penkerių metų ir naujesni automobiliai sudaro vos 5,64 proc. viso šalies automobilių parko.

Daugiausia į visus Lietuvos TA centrus atvažiuoja 1999 m. pagamintų automobilių – net 7,17 proc. Populiariausių markių dešimtukas taip pat nesikeičia – net šešios vietos iš dešimties priklauso vokiškiems automobiliams, o kitas keturias dalijasi du prancūzų ir japonų gamintojai.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Valdas

Valdas portretas
Jei Seimo narie važiuotų su savo ,o ne su mūsų mašinomis tai žinoti kiek kainuoja kelione į darbą,.gal kada supras kad žmonės ira jų darbdaviai o ne runkeliai

nuomone

nuomone portretas
slyksciai slykstus straipsnis matosi kad kazkas uzsake ir dosniai atsilygino. mano nuomone kad straipsnio autorius ir straipsnio komentatoriai buvo blogai pamiegoje kazkokios haliucinacijos.Kazkoks absurdiskas plyginimas kad daugoma autoivykiu del netvarkingu automobiliu,

Rimas

Rimas portretas
Na jai negali praeiti teh apžiūros nes ant galinio valytuvo kojelės nėra apsauginio dangtelio tai taip.Ir kas antras lietuvis kažkuom serga bent danty turi skyle.Aišku lavonu keliuose nereikia bet ir žmonės patys jų nenori.
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių