- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Specialistai pastebi, kad viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių – techniškai netvarkingi automobiliai. Deja, Lietuvoje pirmuoju bandymu techninės apžiūros (TA) barjerą įveikiančių automobilių kasmet mažėja.
Padėtis blogėja
"Kauno techninės apžiūros centro" (KTAC) direktorius Gintaras Cielgis pasakojo, kad per praėjusius metus buvo patikrinta 118 tūkst. automobilių (Lietuvoje iš viso patikrinta 846 382 automobiliai), iš jų net 76 proc. sudarė lengvieji automobiliai. Techniškai tvarkingais pripažinta 51,7 proc. automobilių – jie iškart pasipuošė naujais TA lipdukais.
"Statistika prastėja", – teigė KTAC vadovas. Pasak jo, kasmet automobilių, kuriems techninė apžiūra būtų atlikta iš pirmo karto, mažėja, tačiau tokia tendencija stebima visoje Lietuvoje, o ne tik Kauno regione. Lietuvos techninių apžiūrų asociacijos "Transeksta" duomenimis, 2013-aisiais techninė patikra iš pirmo karto buvo atlikta apie 51,1 proc. automobilių, 2014 m. tokie duomenys nefiksuoti dėl masinio automobilių išregistravimo, o 2015 m. techninių apžiūrų specialistų techniškai tvarkingais buvo pripažinta 50,9 proc. automobilių.
Daug geresnis automobilių, atvykstančių techniškai patikrinti antrą kartą, rodiklis. "Transporto priemonių valdytojai visuomet pasistengia pašalinti visus trūkumus, kuriuos užfiksuoja mūsų kontrolieriai, todėl per pakartotinę apžiūrą techniškai tvarkingų būna apie 80 proc. automobilių", – pasakojo G.Cielgis. Jis atkreipė dėmesį, kad yra ir tokių vairuotojų, kurie, neatlikę TA vienoje techninių apžiūrų stotyje, važiuoja į kitą, kartais bando laimę net ir kitame rajone, tačiau ir ten jiems nepasiseka.
"Visi TA centrai mūsų šalyje naudojasi bendra sistema, tad bandyti apgauti TA kontrolierius nuvažiavus į kitą vietą neverta, nes visi duomenys sisteminami kompiuteriuose ir visi gedimai fiksuojami", – užtikrino KTAC vadovas.
Seniausi nebūtinai blogiausi
Tikėtina, kad tokį TA rezultatų prastėjimą galėjo lemti ir nuo 2013 m. kovo sugriežtėjusi TA tvarka, tačiau G.Cielgis svarstė, kad tam įtakos gali turėti ir senstantis šalies automobilių parkas.
"Žmogui vis sunkiau išlaikyti techniškai tvarkingą seną automobilį, tačiau įdomu tai, kad yra tam tikras lūžio taškas, po kurio senų automobilių techninė būklė pastebimai gerėja. Šiuo atveju mes kalbame apie automobilių entuziastų prižiūrimas transporto priemones, neretai ir klasikinius automobilių modelius, kuriems jų savininkai skiria labai daug dėmesio", – pasakojo pašnekovas.
Pasak jo, prasčiausiai Kauno TA stotyse atrodo 21–30 metų senumo automobiliai. Tik 35 proc. tokių automobilių TA barjerą įveikia iš pirmo karto. Kuo automobiliai naujesni, tuo didesnis procentas jų techniškai tvarkingais pripažįstami iš pirmo karto. Nuo 16 iki 20 metų – 42 proc., 11–15 – 50 proc., 6– 10 – 65 proc., iki 5 metų – apie 80 proc. Penkerių metų ir naujesni automobiliai sudaro vos 5,64 proc. viso šalies automobilių parko.
Daugiausia į visus Lietuvos TA centrus atvažiuoja 1999 m. pagamintų automobilių – net 7,17 proc. Populiariausių markių dešimtukas taip pat nesikeičia – net šešios vietos iš dešimties priklauso vokiškiems automobiliams, o kitas keturias dalijasi du prancūzų ir japonų gamintojai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...