- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Technologijos keičiasi ir tobulėja ne tik kas savaitę ar kelias dienas, bet ir valandas. Ir turbūt tai jau niekieno nebestebina. Lietuvoje matome vis daugiau elektromobilių stotelių, o gatvėse tyliai važinėja hibridiniai automobiliai.
Ką žinome apie šio tipo transporto priemones – hibridus? Ar jie jau spėjo užkariauti lietuvių širdis ir vietą garaže?
Išskirtinis ekonomiškumas
Kelių Vilniaus gyventojų, vairuojančių hibridinius automobilius, teirautasi apie jų įspūdžius ir patirtis. Viena respondentė – Diana E. – pažymėjo, kad hibrido pliusas tas, jog nereikia jaudintis dėl išsikrovimo, kas būdinga elektromobiliams. „Visgi, svarbiausias šio tipo automobilio pliusas – mažos kuro sąnaudos. Hibridiniai automobiliai yra ekonomiški ir išskiria nedidelį kiekį teršalų“, – kalbėjo „Toyota“ hibrido vairuotoja.
Didžiausias hibrido privalumas – ekonomija ir tylus važiavimas.
Vilnietis Kasparas T. vairuoja „Toyota Prius“ hibridą ir apie šio tipo automobilius atsiliepia itin palankiai. „Automobilis labiausiai tiks ir patiks miestiečiui. Didžiausias hibrido privalumas – ekonomija ir tylus važiavimas. Važiuoti hibridu elektriniu režimu – vienas malonumas po, pavyzdžiui, įprastos dyzelinio kuro skleidžiamos vibracijos“, – kalbėjo hibrido savininkas. Hibridiniai automobiliai turi elektros variklį, kurio baterijos kraunasi, kai automobilis važiuoja, tad jų nereikia prijungti prie elektros lizdo. Taigi tokie modeliai ypač taupūs miesto gatvėse, kur reikia dažnai stoviniuoti.
Oficialios „Toyota“ atstovybės Kaune pardavimų vadovas Tomas Noreika pabrėžia, kad važiuojant hibridiniais automobiliais, išties galima mėgautis tyla ir ramybe. „Važiuojant miesto gatvėmis nedideliu greičiu, hibridiniai automobiliai veikia elektriniu režimu, todėl variklis neskleidžia jokio garso“, – teigia T. Noreika.
Hibrido idėja – ekologija ir gamtos tausojimas
Žinia, dyzelinių ir benzininių variklių tarša daro neigiamą poveikį aplinkai ir būtent hibridai sprendžia šias ekologijos problemas.
Pasak T. Noreikos, didžiausias oro teršėjas Europoje yra kelių transportas, todėl automobilių pramonė tampa vis atviresnė ekologijos idėjoms. „Prie aplinkos tausojimo kiekvienas gali prisidėti ekologišku vairavimu, įsigyjant mažai teršalų išmetantį automobilį. Būtent todėl „Toyota“ sukūrė ir rekomenduoja hibridinius automobilius, kur derinami elektrinis ir benzininis varikliai“, – pasakojo pardavimų vadovas T. Noreika. Jis taip pat pridūrė, kad kai automobilis varomas vien elektra, važiuojant iki 50 km/val. greičiu, į aplinką apskritai neišmetama nė gramo teršalų – daugiau anglies dioksido išskiria net išleistas balionas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau2
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...