Galiūnų jėgos šaltinis – elektra

  • Teksto dydis:

Lietuvos elektromobilių parke dydžiu labiausiai išsiskiria bendrovės „Heidelberg Materials“ pirkiniai – trys betonvežiai: kiekvienas sveria 32 t ir turi 350 kWh talpos baterijas.

Pigesnė eksploatacija

Betonvežių gamintojas „Putzmeister“ šias transporto priemones sukomplektavo ant kinų sunkvežimio „Sany“ bazės.

Palyginti su standartiniu dyzeliniu betonvežiu, šio automobilio eksploatavimo išlaidos gali būti iki 45 proc. mažesnės.

„Heidelberg Materials Lietuva“ – vienintelė bendrovė Baltijos šalyse, turinti tokių elektromobilių.

„Pradėjome savo sunkiojo transporto parko elektrifikavimą. Tai bus ilgas procesas, todėl startavome anksčiau nei kiti betono gamintojai. Mums svarbu, kad elektrifikacija nevyktų mažinant efektyvumą ir kad klientams ji būtų naudinga“, – sakė Povilas Bradulskis, „Heidelberg Materials Lietuva Betonas“ vadovas.

Elektrinis betonvežis suprojektuotas taip, kad įkrautos baterijos užtektų visai darbo dienai, o įkraunama ji būtų per naktį. Elektra varomas ne tik automobilio variklis, bet ir 9 kub. m betono būgnas.

Triukšmo – mažiau

Šie elektromobiliai mažina tiek oro, tiek ir akustinę taršą – statybvietėse mažėja triukšmo lygis, o tai ypač svarbu, kai darbai vyksta šalia gyvenamųjų pastatų ar gabenant betoną į miesto zonas.

Betonvežis suprojektuotas taip, kad įkrautos baterijos užtektų visai darbo dienai.

Kartu su elektriniais betonvežiais „Heidelberg Materials“ elektrifikuoja ir mobilias betono tyrimų laboratorijas, kuriomis tapo „Volkswagen“ gaminami elektromobiliai.

„Padedame partneriams užtikrinti, kad namai, tiltai ir kiti statiniai būtų ne tik patvarūs, bet ir kiek įmanoma tvarūs. Patvarumą užtikrina skaitmeniniai sprendimai, kurie leidžia nuotoliu stebėti betono gabenimo ir kokybės parametrus, apskaičiuoti ir modeliuoti betono temperatūros, įtrūkimų rizikos parametrus ir realiu laiku išmaniaisiais sensoriais stebėti jo temperatūrą. Tvarumą palaipsniui auginame visoje grandinėje – nuo cemento gamybos iki betono paruošimo ir pristatymo, mažindami susidarančias emisijas“, – teigė P. Bradulskis.

Gamintojai stengiasi

Sunkiojo transporto gamintojai siūlo statybos, kalnakasybos, žemės ūkio bendrovėms vis naujų ir galingesnių automobilių, traktorių.

Tarp jų – šveicarų „Kuhn Schweiz AG“ sukonstruotas vienas didžiausių pasaulyje elektrinių savivarčių „eDumper“.

Jis sukomplektuotas ant japonų sunkvežimio „Komatsu HD 605-7“ bazės, sveria 58 t, vien baterijos (600 kWh) – 4,5 t.

„eDumper“ gali vežti beveik 65 t sveriantį krovinį. Regeneratyvinė stabdžių sistema panaudoja nuokalne besileidžiančio savivarčio kinetinę energiją ir paverčia ją elektra.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
svara turi irgi elektrini tik visi kratosi juo dirbt ...nelaiko batareika ...

Anonimas

Anonimas portretas
Parase bile ka kad tik rasyti.Maciau as ta stebukla.Bugnas sukasi vistiek garsiai.O apie svorius kur parase tai isvis nesamones.Apie kinietiskus sunkvezimius irgi geriau patyleti.O siaip kur ziuri GWB juk tai Kinijos remimas.Pirmyn prie Heidelberg cement

As

As portretas
Betonvežis sveria 32t? O kaip su keliais? Ar nėra nustatyta, kad ne daugiau kaip 40t svertų sunkvežimis? Jei taip, tada 8 kubų betono tikrai negalės vežt. 8 kubai - daugiau kaip 16 t
VISI KOMENTARAI 3

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

  • Egzaminą išlaiko tik iš 20 karto: ar tokie vairuotojai pavojingi kelyje?
    Egzaminą išlaiko tik iš 20 karto: ar tokie vairuotojai pavojingi kelyje?

    Vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaiko tik kas ketvirtas. „Regitra“ pastebi, kad rezultatai smuktelėjo po pandemijos. O pagrindinė neišlaikymo priežastis – norintys vairuoti pernelyg savimi pasitiki. Kai kam vairav...

    7
  • Traukiniu – ne vien į Taliną
    Traukiniu – ne vien į Taliną

    Trijų Baltijos šalių vežėjai – „LTG Link“, „Vivi“ ir „Elron“ – derina traukinių tvarkaraščius, kad būtų užtikrintas susisiekimas tarp trijų šalių sostinių. Iki šiol galimyb...

    4
  • Rinkos pulsas: pirkėjai džiugino pardavėjus
    Rinkos pulsas: pirkėjai džiugino pardavėjus

    Praeitą mėnesį lietuviai ir lenkai daugiausia nupirko naujų lengvųjų automobilių „Toyota“, estai dažniausiai rinkosi „Škoda“. ...

  • Pinga kasmet, kai kurie – lėčiau
    Pinga kasmet, kai kurie – lėčiau

    Įprastai nauji automobiliai per pirmuosius metus nuo įsigijimo praranda apie 20 proc. savo pradinės vertės, o po penkerių metų būna verti vidutiniškai 40 proc. pradinės kainos. Tačiau kai kurie automobiliai savo vertę išlaiko geriau. ...

    2
  • Posūkių evoliucija: nuo mostų rankomis iki šviečiančių plaštakų
    Posūkių evoliucija: nuo mostų rankomis iki šviečiančių plaštakų

    Lyginant šiuolaikines transporto priemones su šimtamečiais jų protėviais, randame daug ką bendro. Ir vieni, ir kiti turi ratus, kėbulą, variklį, stabdžius, žibintus, sėdynes ir vairą. Tačiau yra ir skirtumų. Kai kurie jų gali nusteb...

    1
  • Vokietijai nesiseka „elektrifikuoti“ automibilių rinkos
    Vokietijai nesiseka „elektrifikuoti“ automibilių rinkos

    Vadybos konsultacijų įmonės „Deloitte“ prognozės rodo, kad Vokietijos elektromobilių rinka augs kur kas lėčiau, nei tikėjosi vyriausybė. ...

    3
  • „General Motors“ atsisako robotaksi projekto
    „General Motors“ atsisako robotaksi projekto

    JAV automobilių pramonės gigantas „General Motors“ paskelbė atsisakantis robotaksi kūrimo, kai praėjusiais metais plačiai nuskambėjęs incidentas pristabdė tokio projekto pažangą. ...

  • LEA: lapkritį šalyje įregistruoti 959 elektromobiliai
    LEA: lapkritį šalyje įregistruoti 959 elektromobiliai

    Šių metų lapkritį Lietuvoje iš viso įregistruoti 959 elektromobiliai. Tai 50,8 proc. daugiau elektromobilių nei pernai lapkritį, tačiau 17,8 proc. mažiau nei šių metų spalį, skelbia Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...

    1
  • Įvertino automobilius, pagerbė sportininkus
    Įvertino automobilius, pagerbė sportininkus

    Asfaltu ir žvyrkeliais, purve ir poligone, lyjant, sningant ir šviečiant saulei – tokių išbandymų teko rinkimų „Metų automobilis“ dalyviams. Pergales šventė „Škoda“, „Renault“ ir &bdq...

  • LDK bajorų vargai šių laikų vairuotojams neįkandami
    LDK bajorų vargai šių laikų vairuotojams neįkandami

    Prasidėjus šalčiams dažnai piktinamės, kad žiema kelininkus užklupo netikėtai. Ypač žinant, kiek lėšų investuojama į kelių būklės priežiūrą. Tačiau dabartinę situaciją lyginant su praeities keliais ir transportu, šiuol...

    4
Daugiau straipsnių