- Parengta pagal žurnalo "Transportas" inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Parlamentas (EP) per antrą svarstymą pritarė siūlymams atnaujinti reikalavimus tarptautinio krovinių ir keleivių vežimo bendrovėms. Kiekviena nuo 2011-ųjų vidurio veiklą pradėti ketinanti transporto bendrovė taip pat turės įrodyti savo finansinį pajėgumą. Be to, įmonė privalės turėti biurą jos registravimo šalyje ir joje laikyti transporto priemones, kurios tuo metu nenaudojamos. EP per pavasario sesiją Strasbūre buvo balsuota dėl reglamentų, kurie išplės autobusų ir laivų keleivių teises.
- Aukštesnė reikalavimų kartelė vežėjams – jau netolima ateitis. Naujausiais reikalavimais siekiama panaikinti vadinamųjų pašto dėžučių bendrovių steigimo praktiką. ES šalys privalės tvarkyti visų transporto bendrovių registrus, kuriuose turės atsispindėti jų valdymo istorija, finansinė padėtis ir pažeidimai. EP narių reikalavimu nuo 2012-ųjų pabaigos bus bendra elektroninė registrų sistema. Tarptautinio krovinių ar keleivių vežimo bendrovė privalės įdarbinti kvalifikuotą transporto vadybininką, gyvenantį ES, kuris turės būti baigęs specialius kursus ir išlaikęs egzaminą.
- Kitas svarstomas reglamentas supaprastins tarptautinio keleivių vežimo autobusais tvarką. Nuo 2010-ųjų sausio tolimųjų reisų autobusų vairuotojams bus leista per vieną kelionę dirbti 12 dienų iš eilės, o paskui savaitę ilsėtis. Tokia taisyklė galiojo iki 2007-ųjų balandžio, kai naujas vairuotojų darbo ir poilsio reglamentas leido autobusų vairuotojams be poilsio dirbti tik 6 dienas iš eilės. Daugelis keleivių vežimo bendrovių skundėsi, jog dėl to buvo priverstos į reisus išleisti po papildomą vairuotoją.
- Numatoma įpareigoti vežėjus kompensuoti keleiviams už vėlavimą ar reisų atšaukimą, taip pat už keleivių sužeidimą ar žūtį. Be to, siūloma geriau užtikrinti neįgalių keleivių teises. Reglamentai dėl autobusų ir laivų (išskyrus kruizinius) keleivių teisių numato kompensacijas, kai vėluojama išvykti. Laivų keleiviams siūloma kompensuoti ketvirtadalį bilieto kainos, jei vėluojama išplaukti nuo vienos iki dviejų valandų. Autobusų keleiviams būtų kompensuojama tik už vėlavimą išvykti daugiau kaip dvi valandas. Be to, jei vežėjas nepasiūlo keleiviui alternatyvaus transporto (europarlamentarai siūlo įpareigoti jį suteikti nemokamai), jis turėtų ne tik išmokėti minėto dydžio kompensaciją, bet ir grąžinti pinigus už bilietą. Kompensuoti nebus privaloma, jeigu vėluojama dėl spūsčių ar pasienio kontrolės (autobusų atveju), dėl gamtos sąlygų (laivų atveju). Jei apie laivo reiso atidėjimą ar atšaukimą pranešama bent prieš tris dienas, kompensuoti taip pat nereikės.
Siūloma įpareigoti vežėjus autobusu grąžinti pusę bilieto kainos ir tuomet, kai išvykstama laiku, bet vėluojama atvykti dėl vairuotojo kaltės ar techninio gedimo. Kai kelionės tęsti nebeįmanoma, vežėjas turi suteikti keleiviui maitinimą ir, prireikus, viešbutį, taip pat transportą iki artimiausios stoties ar laukimo vietos.
Pačios ES šalys galės nuspręsti netaikyti šių taisyklių miesto, priemiesčio ar regionų vidaus maršrutams, tačiau jos turės imtis priemonių užtikrinti ir šių maršrutų keleivių teises.
Jei autobuso keleivis būtų sužeistas arba žūtų per avariją, vežėjas turėtų nedelsdamas išmokėti atitinkamą kompensaciją – nebent avarija būtų įvykusi ne dėl jo kaltės. Mirties atveju kompensacija turės būti ne mažesnė kaip 21 tūkst. eurų.
- Pagal svarstomus reglamentus vežėjams būtų draudžiama atsisakyti vežti neįgalius keleivius, nebent tai grėstų jų pačių saugumui. Laivų vežėjai privalės padėti įsodinti neįgalius keleivius, tačiau pastarieji vežėją turės apie tai informuoti iš anksto – kai nuperkamas bilietas arba ne vėliau kaip prieš 48 valandas iki kelionės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...