- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kartu su elektromobiliais atsirado įvairių, bet ne visada teisingų mitų ir teorijų. Viena jų: vairuotojai buvo raginami nesinaudoti savitarnos plovyklomis – esą jose kyla rizika būti nutrenktiems elektros.
Apsauga – patikima
Prieš atkreipiant dėmesį į tam tikrus elektra varomų automobilių plovimo niuansus, pirmiausia pamėginkime atsakyti sau į klausimą: ar apskritai esate girdėję apie nors vieną nelaimingą atsitikimą, kai žmonės būtų nukentėję plaudami elektromobilį?
Su tokiu atveju, kad plovimo metu būtų pažeistas elektromobilis, kol kas nėra susidūręs ir jais prekiaujančios, prižiūrinčios ir remontuojančios įmonės „Autojuta“ atstovas Paulius Dailidėnas.
„Svarbiausi elektromobilių komponentai labai gerai apsaugoti nuo drėgmės, todėl jie gana atsparūs. Problemų galėtų kilti nebent tuo atveju, jei elektromobilis būtų buvęs nekokybiškai suremontuotas, ardytas akumuliatorius ar kiti svarbūs komponentai“, – sakė P. Dailidėnas.
Padės specialistai
Švaros centro „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis teigė, kad kasdienis elektromobilių plovimas niekuo nesiskiria nuo paprastų automobilių švarinimo. Tačiau situacija pasikeičia, kai kalbama apie vidaus komponentų, ant kurių gali kauptis nešvarumai, valymą.
„Jokiu būdu negalima naudoti aukšto slėgio plaunant jungtis, nes vandens ir oro srovė gali pakelti gumines tarpines, po kuriomis prasiskverbs drėgmė. Jei norisi palaikyti švarą ten, kur yra atviresnės vietos ir matyti oranžiniai aukštos įtampos laidai, valdymo moduliai ar kiti elektromobilio komponentai, juos valyti reikia naudojant šepetėlį, valiklį ar šluostę. Tačiau jei tiksliai nežinote, kaip valyti tam tikrus komponentus, geriau tai patikėti švaros specialistams“, – sakė A. Plečkaitis.
Drėgmei ar plovimui jautrios vietos elektromobiliuose pažymėtos specialiais ženklais.
Ekspertas pridūrė, kad automobiliai su vidaus degimo varikliais ir elektromobiliai turi vieną esminį skirtumą: elektromobiliams nereikia reguliariai keisti tepalų ar atlikti kitokio aptarnavimo ir remonto, todėl jie natūraliai švaresni, bet kai kuriose vietose dulkės ar kiti aplinkos nešvarumai vis tiek kaupiasi.
Elektromobilį plaunant savarankiškai, reikia žinoti kelias svarbiausias taisykles, kurios padės išvengti didesnių ar mažesnių problemų.
„Elektromobilio negalima plauti, kai jis prijungtas prie elektros tinklo ir įkraunamas, taip pat visada reikia įsitikinti, kad įkrovimo lizdo apsauginės durelės yra tinkamai ir sandariai uždarytos. Drėgmei ar plovimui jautrios vietos pažymėtos specialiais ženklais, jų negalima ignoruoti. Taip pat patartina panagrinėti automobilio naudotojo žinyną, kuriame galima rasti aktualios ir tikslios informacijos apie konkretų elektromobilio modelį ir jo priežiūrą,“ – patarė P. Dailidėnas.
Modelių ypatumai
Elektromobilių modeliai gali skirtis konstrukciškai dėl skirtingo elektrinės pavaros komponentų išdėstymo ar turėti kitokių techninių subtilybių, kurios gali reikalauti specifinės priežiūros.
„Vienas niuansų – akumuliatorių aušinimo ir vėdinimo sistema. Dėl temperatūrų skirtumų ten, kur yra akumuliatorius, kaupiasi drėgmė ir gamintojai yra numatę tam tikrus jos pašalinimo būdus. Kai kurie senesni elektromobiliai turi specialius drenažus kondensatui pašalinti, tačiau jie yra įrengti tokiose vietose, kuriose kaupiasi purvas, užkemšantis sistemos vožtuvus ir latakus. Todėl siūlau pasidomėti, ar jūsų elektromobilis gali turėti tokių problemų ir būtinai į tai atkreipti dėmesį,“ – perspėjo A. Plečkaitis.
Jei nutiktų taip, kad plaunant elektromobilį būtų padaryta klaida ir pažeisti kokie nors jo elementai, atsirastų veikimo sutrikimų, šių problemų nereikėtų bandyti spręsti savarankiškai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...