- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairuotojai ne vieną dešimtmetį buvo įpratę, nutikus eismo įvykiui, jį fiksuoti popierinėse deklaracijose. Tačiau šis būdas kelia nemažai keblumų. Kartais avarijos dalyviai neturi deklaracijos šablono, taip pat pildydami ranka privelia klaidų. Šias problemas padeda spręsti populiarėjančios elektroninės deklaracijos.
Išmokos pasiekia greičiau
Statistikos duomenimis, vis daugiau žmonių, įvykus eismo nelaimei, ją fiksuoja ne popierinėse, o elektroninėse eismo įvykių deklaracijose. Specialistai pataria nesibaiminti naudoti virtualios sistemos, nes tai ne tik patogiau, bet ir paspartina kompensacijų išmokas.
Pasak draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovės Baltijos šalims Viktorijos Katilienės, netikslumai deklaracijoje reiškia ilgesnį įvykio nagrinėjimo laiką ir ne taip operatyviai gaunamą draudimo išmoką.
„Dėl šių priežasčių vairuotojai turėtų rinktis elektroninį deklaracijos pildymo būdą. Elektroninis vedlys padės išvengti klaidų, o visas procesas vidutiniškai užtruks iki 18 min.“, – dėstė pašnekovė.
V. Katilienė atkreipė dėmesį, kad, vairuotojams užpildžius elektroninę eismo įvykių deklaraciją sistemoje draudimoivykiai.lt, visa informacija nedelsiant yra pateikiama avarijos kaltininko draudimo bendrovei.
„Eismo įvykį sukėlusiam asmeniui nebereikia apie nelaimę pranešti savo draudimo bendrovei, o nukentėjusiajam pakanka susisiekti su ja dėl tolesnio žalos atlyginimo proceso“, – aiškino draudimo specialistė.
Masinė: jei incidente dalyvavo daugiau negu dvi transporto priemonės, pildomos kelios deklaracijos. V. Balkūno / BNS nuotr.
Lemia ir detalės
Transporto priemonių draudikų biuro duomenimis, kas penktas eismo įvykis Lietuvoje deklaruojamas sistemoje draudimoivykiai.lt. Net 90 proc. visų elektroninių deklaracijų užpildo į eismo įvykį patekę lengvųjų automobilių vairuotojai.
Labai svarbu deklaracijos pabaigoje įrašyti užbrauktų langelių skaičių, kad ginčo atveju kita pusė nepažymėtų naujų aplinkybių.
Draudikų skaičiavimais, maždaug pusė pateikiamų popierinių eismo įvykių deklaracijų yra su klaidomis. Draudimo žalų ekspertai pataria į ką atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta klaidų.
Pirmiausia patariama kuo detaliau aprašyti įvykio vietą, nurodyti tikslų adresą arba kelių susikirtimą. Jei nelaimė įvyko užmiesčio kelyje, reikėtų pažymėti kelią ir jo kilometrų žymą. Kartais užmiestyje įvykiai vyksta prie kitų objektų, kelių susikirtimų, tiltų, kelio ženklų, tad galima nurodyti šiuos objektus kaip orientyrus, nustatant įvykio vietą. Taip pat svarbu tiksliai užfiksuoti įvykio datą ir laiką.
Specialistai pastebi, kad vairuotojai neretai praleidžia elektroninės deklaracijos viduryje esančią dalį „Aplinkybės“. Vis dėlto ji yra itin svarbi nustatant eismo nelaimės kaltininką.
Ties žvaigždute pažymėtais langeliais svarbu išbraukti, kas netinka. Kiti šios dalies punktai pildomi įprastai – užbraukiant langelius ties tomis aplinkybėmis, kurios tinka.
Žymėkitės apgadinimus
Labai svarbu pabaigoje įrašyti užbrauktų langelių skaičių, t. y. pažymėti, kiek aplinkybių yra nurodyta, kad ginčo atveju kita pusė piktavališkai ar netyčia nepažymėtų naujų aplinkybių.
Taip pat patariama atidžiai ir aiškiai nubraižyti įvykio schemą. Tai bus tryliktoji elektroninės deklaracijos dalis. Schemoje privalu nurodyti kryptį, kaip eismo nelaimės metu vyko judėjimas, tiksliai nubrėžiant automobilių padėtis kelio atžvilgiu ir pažymint eismo juostas. Tai gali turėti lemiamos įtakos tais atvejais, kai susidūrimo vieta yra reikšminga nustatant eismo įvykio kaltininką. Pavyzdžiui, žiedinėse sankryžose, kelių susikirtimuose arba kai eismo įvykis atsitinka vienam iš vairuotojų persirikiuojant arba kertant horizontalų kelio ženklinimą.
Tos pačios skilties langeliuose reikėtų nurodyti, kurios transporto priemonės vietos buvo apgadintos. Rekomenduojama apgadinimus aprašyti bent minimaliai, kad vėliau deklaracijoje neatsirastų naujų apgadinimų, už kuriuos teks mokėti.
Derėtų atidžiai įvertinti deklaracijos dalį, kurioje pasirašote. Jei eismo įvykio dalyviai sutaria dėl to, kas yra kaltas dėl eismo nelaimės, keturioliktojoje elektroninės deklaracijos dalyje „Patvirtinu, kad esu atsakingas už padarytą žalą“ pasirašyti turėtų tik kaltininkas.
Didžiausia šioje vietoje daroma klaida – abiejų eismo įvykio dalyvių parašai, manant, kad tai yra abiejų dalyvių parašams skirta vieta. Draudimo bendrovei tokiu atveju tenka aiškintis, kuris deklaraciją pildęs asmuo pripažino savo kaltę. Jei abu eismo dalyviai pasirašo kaip atsakingi už padarytą žalą, tuomet gali būti pripažinta ir vertinama abipusė kaltė.
Painiava: kaltininko skiltyje pasirašyti turėtų tik avariją sukėlęs asmuo, o pabaigoje jau abiejų dalyvių parašai užtvirtina, kad nurodytos aplinkybės yra teisingos. P. Ramanausko / BNS nuotr.
Kaltininkui – kopija
Abiejų pusių parašams yra skirta penkioliktoji deklaracijos dalis „Vairuotojų parašai“. Šie parašai patvirtina, kad abu deklaraciją pildę asmenys sutinka su pateikta informacija. Pasirašyti turi abu vairuotojai, nepriklausomai nuo kaltės dėl eismo įvykio.
Jei pildoma popierinė deklaracija, nukentėjusysis turėtų pasiimti dokumento originalą, o įvykio kaltininkas – kopiją.
Jei incidente dalyvavo daugiau negu dvi transporto priemonės, pildomos kelioms deklaracijos. Kiekvienoje dalyje tas pats kaltininkas užpildo savo dalį ir nubraižoma to paties įvykio schema su visais eismo įvykio dalyviais. Taip pat galima naudoti baltą popieriaus lapą, kuriame visi eismo įvykio dalyviai turi surašyti automobilių ir vairuotojų duomenis, aprašyti aplinkybes, įvykio laiką ir tikslią vietą.
Jei nukentėjo kelio statinys, o sugadinto turto savininko ar jo atstovo nėra galimybės surasti, apie tai reikia informuoti specialiąsias tarnybas telefonu 112. Kelio statiniu gali būti šviesoforas, kelio atitvaras, kiemo įrenginiai, vartai. Tarnyba operatyviai suras šio kelio statinio savininką, su kuriuo deklaracija ir bus užpildyta. Vairuotojai klysta manydami, kad sugadinus šviesoforą, niekas to nepastebės, pavyks išvengti atsakomybės ir kaltininkas nebus surastas. Todėl svarbu pačiam kaltininkui pasirūpinti tinkamu eismo įvykio įforminimu.
Jei pildoma popierinė deklaracija, nukentėjusysis turėtų pasiimti dokumento originalą, o įvykio kaltininkas – jo kopiją. Mat nukentėjęs asmuo visada kreipiasi dėl žalos atlyginimo, o kaltininkas kai kuriais atvejais apie įvykį net nepraneša. Tokiu atveju draudimo bendrovei geriau pateikti originalų, t. y. raiškesnį, pasirašytą dokumentą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Automobilio „Regitroje“ niekaip neįregistruojanti šeima: tapome situacijos įkaitais35
Nusipirkus automobilį gali tekti ilgai laukti, kol pavyks jį užregistruoti „Regitroje“, nes tiek gyva, tiek internetinė eilė – nedžiuginanti. Kaune užregistruoti automobilį panorę rokiškiečiai gali likti be nieko, mat juos sp...
-
LEA: šiais metais Lietuvoje kas dešimtas įsigytas naujas lengvasis automobilis – elektrinis3
Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį kas dešimtas naujų automobilių pirkėjas rinkosi elektromobilį. ...
-
Keliautojų maršrute – ypatingi muziejai
Pernai startavęs kasdienis geležinkelio maršrutas Vilnius–Ryga dar labiau išplėtė keliautojų galimybes, sujungdamas ne tik Baltijos šalių sostines, bet ir du unikalius transporto technikos muziejus. ...
-
Pokyčių svarstyklės – tvarumo ir elektromobilių naudai3
Visuomenė vis aktyviau renkasi draugiškesnes aplinkai transporto priemones. Daugiau elektrinių automobilių – ne tik namų ūkių garažuose, įmonės taip pat pradėjo kurti elektromobilių parkus. ...
-
Vasaros kaitra – ne tik vairuotojo, bet ir automobilio priešas2
Atslinkus vasaros kaitrai vis dažniau imame dairytis pajūrio ar paežerės pusėn. Ilgėjantys kelionių atstumai karštomis dienomis kelia papildomų apkrovų automobiliui. Kaip prižiūrėti transporto priemonę, kad išvykos nesibaigtų geroka...
-
ES įveda papildomus iki 38 proc. importo muitus Kinijos elektromobiliams5
Europos Sąjunga ketvirtadienį paskelbė įvedanti papildomus laikinuosius iki 38 proc. dydžio muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, nustačiusi, kad jų gamintojai gauna naudos iš „nesąžiningos subsidijavimo“. ...
-
Vilniuje vyks Lietuvos dainų šventė – susipažinkite su eismo ribojimais
Jau šią savaitę Vilniuje prasidės vienas laukiamiausių metų renginių – šimtmetį mininti Lietuvos dainų šventė, kurios programą galite rasti čia. Dėl didelio dalyvių skaičiaus mieste galimos spūstys, taip pat dėl pasir...
-
Kauno sankryžose plečiasi korių tinklas14
Prieš kelerius metus Kaune pristatyta eismo naujovė – sankryžose nubraižytas geltonų linijų korys. Dabar ši priemonė papildė dar kelias ypač judrias sankryžas. ...
-
Naujų automobilių pardavimai Estijoje pirmąjį pusmetį krito 12 procentų
Estijoje per pirmąjį pusmetį nupirkta kiek daugiau nei 12 tūkst. naujų automobilių – apytikriai 12 proc. mažiau nei prieš metus, skelbia viena prekybos jais įmonių „Elke Tallinn“. ...
-
Keičiasi automobilio techninis pasas8
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi. ...