Dažniausiai klastojamos vokiškų automobilių ridos

  • Teksto dydis:

Sukčiaujantys naudotų automobilių pardavėjai dažniausiai klastoja vokiškų automobilių, pirmiausia BMW, ridą. Tai atskleidė bendrovės "carVertical" tyrimas.

Pirmauja BMW

Automobilių istorijos patikros platformos "carVertical" specialistai išnagrinėjo per 0,5 mln. ataskaitų, pateiktų nuo 2019-ųjų spalio iki 2020-ųjų spalio.

Duomenys surinkti iš skirtingų rinkų – Lenkijos, Rumunijos, Vengrijos, Prancūzijos, Slovėnijos, Slovakijos, Čekijos, Latvijos, Bulgarijos, Ukrainos, Serbijos, Vokietijos, Kroatijos, Rusijos, Lietuvos, JAV.

Tyrimo rezultatai liudija: dažniausiai klastojamos vokiškų automobilių – BMW, "Audi", "Volkswagen" – ridos. Sukčių dėmesio nestokoja nei senesni, nei naujesni modeliai, daugumą sudaro dyzeliniai automobiliai.

Populiariausių klastočių penketuką sudaro 7-os serijos BMW (34 proc. atvejų), BMW X5 (29,5 proc.), 5-os serijos BMW (27,5 proc.), 3-ios serijos BMW (21 proc.) ir BMW X3 (17,1 proc.).

Iš Vakarų – į Rytus

BMW modelių rida klastojama, kai automobilių amžius 10–15 metų. "Mercedes-Benz" E klasės odometrai "koreguojami" dar senesniems modeliams – ypač pagamintiems 2002–2004 m.

"Volkswagen Passat", "Škoda Superb" ir "Škoda Octavia" ridos dažniausiai atsukamos per pirmą automobilių eksploatacijos dešimtmetį.

Vakarų šalių vairuotojai parduoda dyzelines transporto priemones su itin didele rida, bet tokie automobiliai į Rytų Europos rinką atkeliauja stebuklingai atjaunėję.

"Audi A6", "Volkswagen Touareg" ir E klasės "Mercedes-Benz" ridos klastojamos dažniausiai tik dyzelinėms jų versijoms. Benzininės versijos su nelegaliomis ridos korekcijomis sudaro vos kelis procentus.

Pavyzdžiui, dyzelinio 7-os serijos BMW – 77,7 proc. klastojimo atvejų, benzininio – 22,3 proc., dyzelinio "Audi A6" – net 97,5 proc., tačiau benzininio – vos 2,5 proc.

Lietuva – ne išimtis

Ridos klastojimo atvejai dažniausiai fiksuojami Centrinėje ir Rytų Europoje.

"carVertikal" duomenimis, kas dešimtas naudotas automobilis Latvijoje (10,50 proc. atvejų) ir Rumunijoje (11,50 proc.) gali būti su suklastotais odometro rodmenimis.

Lietuva – tarp liūdnos statistikos prizininkių (10,54 proc.).

Dvigubai mažiau ridos klastojimo atvejų fiksuojama Lenkijoje, Vengrijoje, Ukrainoje.

Nesąžiningi naudotų automobilių pardavėjai rečiausiai ridos korekcijų imasi Prancūzijoje, Slovakijoje, Bulgarijoje, Slovėnijoje ir JAV.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių