- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
-
BMW i renginys
Lietuvoje lankosi vienas aukščiausių vokiečių automobilių gamintojo BMW vadovų – koncerno viceprezidentas Henrikas Wendersas, atsakingas už „BMW i“ serijos elektromobilius ir hibridinius modelius.
Ketvirtadienio vakarą oficialiosios BMW atstovės „Krasta Auto“ salone Vilniuje H. Wenders susitiko su BMW automobilių mėgėjais, kuriems pasakojo apie vykstantį vieną didžiausių istorinių pokyčių automobilių industrijoje ir pristatė ateities automobilių technologijas.
„Esu įsitikinęs, kad ateinantis šimtmetis automobilių industrijoje bus visiškai kitoks, nei buvo pastarasis. Stovime ant automobilių industrijos transformacijos slenksčio – elektromobilių ir hibridinių automobilių technologijos progresuoja ir populiarėja milžiniškais tempais“, – sakė H. Wenders.
Jis pripažįsta, kad kurį laiką dar tikrai matysime ir vidaus degimo variklių evoliuciją – juk vien BMW koncernas per šiuos metus jau pardavė daugiau nei 1,5 mln. vienetų automobilių su vidaus degimo varikliais.
Todėl BMW nepaliaus tenkinti šį vartotojų poreikį tobulindami variklių galią ir mažindami sąnaudas. Tačiau elektromobilių revoliucija jau prasidėjo ir BMW yra šių pokyčių epicentre.
Vartotojai nori tvarių produktų
„BMW koncerne mes įsitikinę, kad ateities automobiliai – tai aplinkos išteklius tausojantys elektromobiliai ir hibridiniai modeliai. Matome besikeičiančius vartotojų poreikius ir augantį norą turėti tvarias, aplinkai draugiškas transporto priemones“, – teigė H. Wenders.
BMW koncernas šiai ateities automobilių strateginei krypčiai sukūrė naują seriją ir prekės ženklą „BMW i“. Šiandien vokiečių gamintojas jau yra išleidęs du „BMW i“ serijos automobilius – miesto elektromobilį „BMW i3“ bei sportinį hibridą „BMW i8“. Tačiau, pasak H. Wenders, tai nėra tik du nauji modeliai, ant kurių važiuoklės uždėta elektros pavara.
„BMW pasirinko holistinį – visapusį – priėjimą prie naujos kartos „i“ serijos automobilių. Tai reiškia, kad pradėjome kurti aplinkai draugiškus automobilius ne tik emisijų, bet ir naudojamų medžiagų bei gamybos prasme. Šis procesas prasidėjo nuo tuščio lapo, automobilių ir jų gamybos architektūra yra visiškai nauja“, – aiškino H. Wenders.
Draugiškesnė aplinkai automobilių gamyba
H. Wenders pabrėžia, kad „BMW i“ automobilių gamybai sunaudojama net 50 proc. mažiau energijos ir 70 proc. mažiau vandens, o kiekviename gamybos etape ieškota, kur būtų galima naudoti alternatyvias medžiagas, kad aplinkosauginis efektas būtų kuo didesnis.
„Veikdami tokiu principu termoplastikus, kur įmanoma, pakeitėme perdirbtomis PET butelių atliekomis, aliuminį gauname iš skardinių atliekų, panaudojame ir kitas natūralias žaliavas, kurios gali būti perdirbamos. Tai leido kiekvieno automobilio gamybos efektą aplinkai sumažinti 120 kg anglies dvideginio“, – teigė H. Wenders.
Be to, „i“ serijos automobilių konstrukcijose BMW aliuminį pakeitė anglies pluoštu sutvirtintu plastiku (CFRP), kuris yra 30 proc. lengvesnis. Ši medžiaga taip pat yra net penkis kartus tvirtesnė nei plienas.
BMW išdirbo ir patį CFRP gamybos procesą – pluoštas gaminamas specialioje gamykloje Vašingtono valstijoje JAV, kur naudojama „žalia“ vandens ir vėjo jėgainių generuojama elektros energija.
„Visi šie pasiekimai rodo, kad kurdami „BMW i“ serijos automobilius mes atvertėme naują tvarių automobilių gamybos puslapį, o šiandien raiškome pirmuosius šios vizijos vaisius – „BMW i3“ ir „BMW i8“ automobilius“ , – aiškino H. Wenders.
Pirmasis BMW elektromobilis
Miesto automobiliu vadinamas „BMW i3“ modelis yra pirmasis BMW elektromobilis, vienu įkrovimu galintis nuvažiuoti 130-160 km atstumą. „Šis atstumas yra pakankamai didelis kiekvienam miesto gyventojui, netgi tokių didmiesčių kaip Tokijas ar Berlynas.
Dažnam jų elektromobilį pakanka pakrauti sykį per savaitę, kai kuriems – du kartus. Be to, apskaičiavome, kad automobilis naudojamas tik 20 proc. laiko, o 80 proc. praleidžia stovėdamas, todėl patogiai išplėtojus elektros įkrovimo stotelių tinklus, įkrovimo problemos išvis neliktų“, – aiškino H. Wenders.
Beje, „BMW i3“ modelio pirkėjai gali pasirinkti versiją su papildomu 0,65 litro, 34 AG benzininiu varikliu. Jis nesuka ratų, bet veikia kaip elektros generatorius, įkraunantis elektros variklį. Pildant šio variklio 9 litrų talpos benzino baką galima nuvažiuoti didelius atstumus.
H. Wenders taip pat akcentuoja, „BMW i3“ sunaudoja 20-30 proc. mažiau energijos nei bet kuris kitas šiuo metu rinkoje siūlomas elektromobilis. Be to, 1195 kg sveriantis „BMW i3“ automobilis yra itin vikrus, ypač starto momentu. Iki 60 km/val. greičio jis gali įsibėgėti greičiau nei sportiškasis „BMW M3“ modelis – per 3,7 s, o iki 100 km/val. – per 7,2 s, panašiai kaip dinamiškasis „Mini Cooper S“.
„Dar vienas elektromobilių privalumas – kadangi elektros motoras nėra didelis, galėjome sumažinti automobilio apsisukimo spindulį – „i3“ pakanka 4,9 metro pločio kelio, kad apsisuktų 180 laipsnių kampu. Tai – 10 proc. mažiau erdvės, nei reikėtų norint apsukti „Mini“ automobilį“, – lygino H. Wenders.
„BMW i3“ taip pat pasižymi vieno pedalo kontrolės (angl. single-pedal control) funkcija – vairuotojui atleidus greičio pedalą elektros variklis iš „važiavimo“ režimo persijungia į baterijos krovimo režimą. Riedėjimo iš inercijos galią modelis pradeda naudoti automobilio ličio jonų elektros baterijai įkrauti.
Tai sukelia stabdymo efektą, kuris priklauso nuo važiavimo greičio – kuo mažesnis greitis, tuo stabdymo efektas stipresnis. Ši BMW inžinierių išplėtota technologija miesto sąlygomis padeda vairuotojui iki 75 proc. stabdymų atlikti neperkeliant kojos ant stabdžių pedalo.
Sportinis hibridas „BMW i8“
Futuristiškos išvaizdos sportinis „BMW i8“ automobilis yra iš elektros tinklo įkraunamas hibridas, varomas keturiais ratais.
Priekinės automobilio ašies ratus suka 96 kW (131 AG) galios elektros motoras, galinės – 3 cilindrų 1,5 litro „Twin turbo“ benzininis variklis, kurio galia siekia 170 kW (231 AG).
Kartu šie varikliai automobiliui suteikia net 266 kW (362 AG) galią ir 570 Nm sukimo momentą ir leidžia „BMW i8“ iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,4 sekundės bei išvystyti 250 km/val. maksimalų greitį.
„Nuvažiuoti 100 km „i8“ tesunaudoja 2,1 litro degalų. Esame įsitikinę, kad tai – sportinių automobilių ateitis, kuri su BMW prieinama jau šiandien“, - sakė H. Wenders.
Naudodamasis vien pilnai įkrautomis 5,2 kWh galios ličio-jonų elektros baterijomis, „BMW i8“ gali nuvažiuoti iki 37 km. Kartu su užpildytu 30 litrų talpos benzino baku, automobilis be sustojimo gali įveikti 600 km atstumą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vokietijai nesiseka „elektrifikuoti“ automibilių rinkos2
Vadybos konsultacijų įmonės „Deloitte“ prognozės rodo, kad Vokietijos elektromobilių rinka augs kur kas lėčiau, nei tikėjosi vyriausybė. ...
-
„General Motors“ atsisako robotaksi projekto
JAV automobilių pramonės gigantas „General Motors“ paskelbė atsisakantis robotaksi kūrimo, kai praėjusiais metais plačiai nuskambėjęs incidentas pristabdė tokio projekto pažangą. ...
-
LEA: lapkritį šalyje įregistruoti 959 elektromobiliai1
Šių metų lapkritį Lietuvoje iš viso įregistruoti 959 elektromobiliai. Tai 50,8 proc. daugiau elektromobilių nei pernai lapkritį, tačiau 17,8 proc. mažiau nei šių metų spalį, skelbia Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Įvertino automobilius, pagerbė sportininkus
Asfaltu ir žvyrkeliais, purve ir poligone, lyjant, sningant ir šviečiant saulei – tokių išbandymų teko rinkimų „Metų automobilis“ dalyviams. Pergales šventė „Škoda“, „Renault“ ir &bdq...
-
LDK bajorų vargai šių laikų vairuotojams neįkandami4
Prasidėjus šalčiams dažnai piktinamės, kad žiema kelininkus užklupo netikėtai. Ypač žinant, kiek lėšų investuojama į kelių būklės priežiūrą. Tačiau dabartinę situaciją lyginant su praeities keliais ir transportu, šiuol...
-
Beveik 100 tūkst. gyventojų rizikuoja prarasti teisę vairuoti: nusižengusiųjų laukia baudos3
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir „Regitra“ primena vairuotojams pasitikrinti sveikatą iki 2025 m. sausio 1 d., nes to nepadariusiems būtų stabdoma teisė vairuoti. Šiandien to dar nėra padarę 98 tūkst. vairuotojų. ...
-
Kitąmet vairavimo egzaminą bus galima laikyti tik lietuvių arba oficialiomis ES kalbomis
Nuo kitų metų sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje bus galima laikyti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos Sąjungos (ES) kalbomis, tačiau išimtis bus taikoma ukrainiečiams, antradienį pranešė Vidaus reikalų ministerija (VRM). ...
-
Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai16
Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Įvardijo patikimiausius automobilius: trūkumų turi visi, bet kai kurie – mažiau1
Vokietijos techninės apžiūros asociacija (TÜV), remdamasi pastarųjų metų transporto priemonių patikrų rezultatais, įvardijo skirtingo amžiaus patikimiausius automobilius. ...