- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš keturias dešimtis metų, 1975 m. Frankfurto automobilių parodoje, buvo pristatyta pirmoji „BMW 3“ serijos automobilių karta. Iš karto po debiuto šis modelis tapo geriausiai parduodamu kompanijos automobiliu.
Bėgant laikui „BMW 3“ serija tapo tam tikru žanro standartu, o šiandien maždaug kas trečias įsigyjamas koncerno automobilis yra „BMW 3”.
„Trečiosios serijos automobiliai pakeitė „BMW 02“ modelį ir pradėjo naujo segmento rinkoje raidą. „BMW 3“ pasižymėjo kaip automobiliai, turintys galingus variklius, puikias valdymo charakteristikas bei saugumo įrangą, kas iki tol buvo būdinga tik prabangos segmento automobiliams. Tokie buvo pirmieji šios serijos modeliai, tokie yra ir dabartiniai, prieš kelias savaites pristatytos šeštos kartos „BMW 3“, demonstruojantys aukščiausius klasės standartus“, – sakė BMW įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.
Bavarai pagamino 1 milijoną ir 364 tūkst. E21 gamykliniu indeksu žymėtos pirmosios kartos „BMW 3“ automobilių egzempliorių. Debiutanto sėkmę rinkose lėmė tai, kad koncernas naujai pristatytame modelyje pasiūlė tai, kuo išsiskiria iki šių dienų – technines inovacijas, sportiškumą, iki tol kompaktiškuose automobiliuose neregėtą solidumo ir patogumo kasdieniam naudojimui suderinamumą. Daug sprendimų, pristatytų pirmos kartos „BMW 3“ serijos automobiliuose, šiame segmente buvo naujovės – pavyzdžiui, 1977 metais „trečiukai“ gavo šešių cilindrų variklius.
Inovacijos tapo išskirtiniu „BMW 3“ automobilių bruožu ir vėlesnėse modelio kartose. Antrosios kartos (E30) automobiliuose debiutavo pirmieji dyzeliniai motorai, vėliau pasirodė modelio versijos su visų ratų pavara, kurias galima laikyti šių laikų „BMW xDrive“ protėviais, buvo pristatyti ir pirmieji universalai. Antros kartos „BMW 3“ serijos laikmečiu buvo pristatytas ir pirmasis itin sportiškas „BMW M3“, kuris tapo tiesiog kultiniu automobiliu.
Pristačius trečios kartos „BMW 3“ seriją debiutavo kupė ir trejų durų hečbeko „Compact“ versijos. Pastarąjį galima laikyti dabartinės „BMW 1“ serijos protėviu. Trečioji karta, žymėta gamykliniu indeksu E36, buvo ne ką mažiau sėkminga nei pirmtakai. Automobiliai buvo gaminami ne tik Vokietijoje, bet ir JAV, Meksikoje ir Egipte. Automobilis gavo gausybę įvairiausių apdovanojimų ir buvo gamintas iki pat 2000 metų.
Ketvirtos kartos „BMW 3“ serijos automobilius specialistai vadina sėkmingiausiais šio modelio istorijoje. Buvo pagaminta net 3 milijonai ir 266 885 tūkst. E46 gamykliniu indeksu žymėtų „trečiukų“. Šių, nuo 1998 metų pradėtų gaminti modelių iki šiol gausu ir Lietuvos keliuose. Jų firminiu ženklu tapo pirmą kartą po vienu stiklu sumontuotos dvigubos BMW apvalios lempos, o priekinės grotelės integruotos į variklio dangtį. Ketvirtos kartos modeliai pasižymėjo ir nauja itin lengva važiuokle.
2005 m. Ženevos automobilių parodoje pristatyti penktos kartos „BMW 3“ automobiliai tapo geriausiai parduodamais kompaktiškais premium segmento sedanais pasaulyje – E90/E91 gamykliniu indeksu žymėta šeimyna pagal pardavimus aplenkė visus tiesioginius konkurentus. Penktoje „trečiuko“ serijoje debiutavo ir „BMW M3“ su V8 tipo varikliu. Jo galia siekė net 309 kW/420 AG.
2012 metais pasaulio rinkoms buvo pristatytas F30 gamykliniu indeksu žymimas modelis, šeštoji „BMW 3“ karta. Su juo atsirado takoskyra tarp sedanų/universalų ir kupė/kabrioletų – dvejų durų versijos evoliucionavo į „BMW 4” serijos automobilius. Šeštos kartos „M3“ gavo pirmą šiame modelyje turbininį motorą – trijų litrų darbo tūrio šešių cilindrų variklio galia siekia 317 kW/431 AG. Dabartiniai „BMW 3“ serijos automobiliai išlieka savo segmento lyderiai ir kiekvienais metais suranda daugiau kaip 500 tūkst. pirkėjų.
Šį mėnesį vokiečiai vėl pristatė radikaliai naują „BMW 3“ serijos šeimyną. Nuo šiol tai bus pirmas automobilis šiame segmente, kuris bus komplektuojamas ir su trijų cilindrų motorais. Šioje modelių šeimynoje taip pat debiutuos naujas „BMW EfficientDynamics“ šešių cilindrų variklis, kuris pasižymi ne tik išaugusia galia, bet ir taupumu bei sumažėjusia tarša.
Sportiški ir solidūs naujieji „BMW 3“ serijos automobiliai bus pirmieji segmente, palaikantys greičiausią duomenų perdavimo formatą LTE. Taip pat naujame modelyje bus pristatyti tokie elektroniniai padėjėjai, kaip „Active Cruise Control“ sistema ir parkavimo asistentas, leidžiantis automobilį į stovėjimo vietą pastatyti be vairuotojo įsikišimo.
Per 40 metų „BMW 3“ serijos automobiliai tapo puikiai žinomi ir sporto pasaulyje. „BMW M3“ vairuojantys sportininkai įvairiais laikotarpiais rinko pergalingus titulus DTM, WTC, BTC ir kitose garsiose lenktynių serijose. Paskutinis garsiausias „BMW 3“ serijos automobilių laimėjimas lenktynių trasose – 2014 metų pergalė prestižinėje „German Touring Car Masters“ (DTM) lenktynių serijoje.
BMW inžinieriai nuolat dirba, kad lenktynių trasose išbandytos technologijos būtų perkeltos ir serijiniuose automobiliuose. Visais laikais BMW akcentavo puikaus svorio tarp ašių paskirstymo būtinybę, pažangiausią segmente važiuoklę ir efektyvius variklius. Pavyzdžiui, šį mėnesį pristatyto naujo „BMW 3“ serijos automobilio naujųjų variklių galia augo, bet jų degalų sąnaudos ir tarša sumažėjo 11 procentų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?13
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...