- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šveicarijoje nuo 22 iki 7 val. draudžiama stipriai trenkti automobilio dureles, o Estijoje žiemą galioja draudimas segėti saugos diržą. Pasaulyje gausu kontroversiškų taisyklių vairuotojams.
Per balas – labai lėtai
Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ ekspertai pasidalijo įdomiausiais vairavimo įstatymais, kuriuos pravers žinoti keliaujant į kitas šalis.
Tikriausiai ne vienam praeiviui teko patekti į nemalonią situaciją, kai per lietų dideliu greičiu skriejantis automobilis juos aptaško. Jungtinėje Karalystėje tokie neatsakingi vairuotojai gali sulaukti administracinės baudos.
Priklausomai nuo aplinkybių, jiems gali grėsti bauda nuo 100 iki 5 000 svarų sterlingų, o už piktybinių situacijų sukėlimą gali būti skiriama ir baudos taškų. Panašus įstatymas galioja ir Japonijoje.
Šveicarai itin gerbia nakties ramybę ir turi daugybę triukšmą ribojančių įstatymų. Pavyzdžiui, nuo 22 iki 7 val. draudžiama stipriai trenkti ne vien automobilio dureles, bet ir variklio gaubtą ar bagažinės dangtį.
Gyvenamuosiuose rajonuose vairuotojams taip pat draudžiama stipriai akceleruoti ir taip trikdyti miestiečių ramybę. Sustojus prie šviesoforo, privaloma išjungti variklį.
Baigėsi degalai? Negerai!
Daugiausia keistų automobiliams skirtų įstatymų galioja JAV.
Jongstouno mieste, Ohajuje, baudžiama už tai, kad kelyje baigėsi degalai. Miesto valdžia taip siekia paskatinti vairuotojus pasirūpinti reikiamu degalų kiekiu bake, kad sustoję automobiliai neblokuotų kelių, sankryžų ir nekeltų pavojaus kitiems eismo dalyviams.
Toks įstatymas taikomas ir Vokietijoje.
Naujajame Džersyje itin griežtai kontroliuojama vardinių numerių suteikimo tvarka. Jei vairuotojas buvo sučiuptas apsvaigęs ar baustas už neatsakingą vairavimą, jam dešimčiai metų atimama galimybė užsisakyti vardinius numerius.
Delavero valstijoje esančioje Fenviko saloje draudžiama savo transporto priemonėje miegoti, persirengti ar gaminti valgį.
Taisyklė: Estijoje žiemą specialiuose ledo keliuose draudžiama lenkti kitas transporto priemones. / err.ee nuotr.
Jokių pašalinių veiksmų
Pašaliniai veiksmai vairuojant gali trukdyti tinkamai valdyti automobilį, todėl kai kurios šalys bando apsaugoti vairuotojus nuo jų pačių.
Kipre draudžiama valgyti ir gerti vairuojant automobilį.
Australijoje vairuotojams draudžiama vairuoti iškišus pro langą ranką ar kitą kūno dalį. Šiuo įstatymu siekiama užkirsti kelią nelaimėms, kai automobilis prasilenkia su kitomis transporto priemonėmis.
Vienintelė išimtis taikoma, kai neveikia automobilio posūkių signalai ir vairuotojas nori pranešti kitiems eismo dalyviams apie planuojamą manevrą.
Sąlygos registratoriams
Šveicarijoje draudžiama vaizdo registratoriumi filmuoti eismą visą laiką, įjungti jį galima tik norint užfiksuoti svarbius kelyje vykstančius įvykius
Be to, filmuojami žmonės taip pat turi būti informuoti, kad jų veiksmai bus fiksuojami. Kaip tai įgyvendinama praktikoje, turbūt sunku atsakyti ir patiems šveicarams.
„Vienos šalys leidžia vairuotojams naudoti vaizdo registratorius, siekiant įrodyti eismo įvykio aplinkybes, tačiau kitose šios įrangos naudojimas labai kontroliuojamas arba išvis draudžiamas. Tiems, kurie keliauja su automobiliuose įrengtais vaizdo registratoriais, reikėtų pasidomėti tų šalių įstatymais. Dažnai reikalaujama, kad vaizdo registratoriaus objektyvas būtų uždengtas dangteliu“, – sakė „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Bene griežčiausiai šiuo klausimu nusiteikusi Portugalijos teisėsauga: fiksuoti kitus eismo dalyvius draudžiama, o kameros net negalima turėti automobilyje.
Naudoti vaizdo registratorius taip pat draudžiama Liuksemburge, tačiau juos bent jau galima turėti automobilyje.
Vokietijoje ir Belgijoje vaizdo registratoriai leidžiami, tačiau įstatymai itin aiškiai apibrėžia vaizdo medžiagos naudojimą, siekiant apsaugoti filmuojamų asmenų privatumą.
Tarp JAV galiojančių draudimų – transporto priemonėje gaminti valgį.
Ne vieta pokalbiams
Reikšminga dalis eismo įvykių kelyje įvyksta dėl elementaraus žioplumo arba dėmesio stokos.
Siekiant sumažinti avarijų skaičių šalyje, 2015 m. Prancūzijoje įvestas įstatymas, draudžiantis vairuojant naudotis ausinėmis.
Įstatymo autorių teigimu, telefonu kalbantis vairuotojas net ir naudodamas laisvų rankų įrangą negali sutelkti viso dėmesio į vairavimą ir rizikuoja sukelti avariją.
Toks pat draudimas taikomas ir kitų transporto priemonių vairuotojams, įskaitant ir dviratininkus.
Ekipaže – bent trys
Siekiant kovoti su didžiuliais automobilių srautais, Filipinų sostinėje Maniloje kontroliuojama, kuriomis savaitėmis dienomis galima važiuoti tam tikromis gatvėmis.
Priklausomai nuo to, ar automobilių valstybiniai numeriai baigiasi lyginiu skaičiumi, ar nelyginiu, jiems draudžiama važiuoti bendro naudojimo keliais pirmadieniais nuo 7 val. iki 19 val. Kai kurie vairuotojai apeina šį įstatymą naudodami du automobilius ir kelionei rinkdamiesi tą, kuriuo konkrečią dieną leidžiama važiuoti.
Azijos šalyse esama ir daugiau bandymų riboti automobilių judėjimą. Pavyzdžiui, Džakartoje, Indonezijoje, kai kuriose gatvėse ir keliuose leidžiama važiuoti automobiliu tik tuomet, jei keliauja bent trys asmenys. Taip norima neapkrauti gatvių tuščiomis transporto priemonėmis.
Keliaudami Rumunijoje vairuotojai turėtų reguliariai pasirūpinti automobilio švara. Jei policijos pareigūnai pamatys, kad transporto priemonės langai nešvarūs ir gali trukdyti matomumui, vairuotojui bus skirta bauda.
Ledu – tik dieną
Estijoje žiemą įrengiami specialūs ledo keliai, kuriais tam tikrose vietose leidžiama kirsti vandens telkinius ir greičiau pasiekti savo kelionės tikslą.
Įstatymai griežtai reguliuoja keliavimą ledu ir reglamentuoja, koks yra saugiausias būdas važiuoti šia danga. Draudžiama lenkti kitas transporto priemones ir segėti saugos diržą.
Naudotis ledo keliais galima tik šviesiuoju paros metu, o matomumas turi būti ne mažesnis nei 300 m. Ūkanotą dieną, kai matomumas siekia keliasdešimt metrų ar mažiau, važiuoti ledo keliais draudžiama.
„Reikalavimas nesegėti saugos diržo važiuojant ledu gali skambėti keistai, tačiau, įvykus nelaimei ir automobiliui įlūžus, neprisisegęs diržo vairuotojas turi didesnę tikimybę išsigelbėti“, – reziumavo M. Buzelis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina2
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...