- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Padangų pardavėjai ir montuotojai jau raitojasi rankoves. Plačiau apie tai, kaip ir kokias padangas pasirinkti žiemai, papasakojo Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos profesijos mokytojas Rytis Rutkauskas LNK reportaže.
– Ar sunku išsirinkti žiemines padangas?
– Šiai dienai tai būtų pakankamai sudėtinga užduotis. Pasiūla yra ganėtinai didelė. Kiekvienas turėtų rinktis pagal savo asmeninius poreikius ir vietovę, kurioje dažniausiai tenka važiuoti.
– Ką turite omenyje pagal savo poreikius?
– Kiekvienas gyvename tam tikroje teritorijoje. Galbūt pas kažką keliai yra valomi, o pas kažką – nevalomi. Tai yra pagrindinis kriterijus, padangas reikia rinktis pagal kelio būklę.
– Kokių padangų reikėtų miesto vairuotojui?
– Mieste keliai yra gana gerai valomi, nereikėtų ieškoti kažko ypatingo. Manau, kad mieste nereikėtų naudoti labai dygliuotų padangų. Užtektų gerų, kokybiškų, žieminių minkšto mišinio padangų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– O rajono vairuotojui reikėtų jau dygliuotų padangų?
– Rajono gyventojams, kuriems tenka važinėti žvyrkeliais, apledėjusiais keliais, reikėtų pagalvoti apie dygliuotas padangas. Tačiau tai jau tokia kraštutinė priemonė, tai nėra būtina sąlyga. Šiai dienai turime gerų ir nedygliuotų padangų.
– Yra daug mitų apie sezonines padangas. Ar rekomenduotumėte jas?
Dauguma universalių padangų nepatenkins daugelio mūsų poreikių.
– Dauguma universalių padangų nepatenkins daugelio mūsų poreikių. Juk sakoma, kad, kas tinka viskam, dažniausiai netinka niekam. Nors ir turime visai neblogų universalių padangų, tačiau jos nebus nei labai geros žieminės padangos, nei labai geros vasarinės. Juk žiemai ir mes perkamės žieminius batus, taip pat ir automobiliu reikėtų pasirūpinti ir apauti jį žieminėmis padangomis.
– Kokios yra geros žieminės padangos?
– Restauruotos padangos yra labai jau biudžetinis variantas. Galbūt jos gerai važiuos per pūrų sniegą, bet ne plikledžiu. Nemanau, kad reikėtų rinktis restauruotas padangas.
– Kaip išsirinkti dėvėtas padangas? Ar irgi neverta?
– Dėvėtos padangos galbūt galėtų būti kaip vienas iš variantų. Bet reikėtų atkreipti dėmesį į pagaminimo metus, kiek tos padangos yra eksploatuotos bei kokiomis sąlygomis. Išsirinkti geras, dėvėtas padangas bus ganėtinai sunku. Galbūt geriau rinktis ne pačias brangiausias, bet naujas padangas.
– Ar tiesa, kad padanga net jei ir yra nauja, bet pagaminta seniai, praranda savo savybes?
– Padangos labiausiai praranda savo savybes dėl to, kaip yra sandėliuojamos. Jei jos sandėliuojamos tinkamai tiek temperatūros atžvilgiu, tiek apsaugant nuo ultravioletinių spindulių, sandėliavimas pagal gamintoją gali būti iki dešimties metų.
– Kiek sezonų rekomenduojate naudoti padangas, jei žmogus nevažiuoja daug?
Naują padangą galime eksploatuoti penkerius metus, o tada turėtume atsinaujinti.
– Gamintojai deklaruoja, kad padanga tinkama naudoti yra iki dešimties metų. Tačiau padangų savybės žymiai pablogėja po penkerių eksploatacijos metų. Naują padangą galime eksploatuoti penkerius metus, o tada turėtume atsinaujinti. Kiekviena padanga turi savo žymėjimą, turi savo įspaudą. Yra pažymėta, kuriais metais, kurią savaitę yra pagaminta.
– Ar skiriasi gerai žinomo gamintojo padanga nuo mažiau žinomo gamintojo?
Pigios padangos priklauso gerų gamintojų dukterinėms įmonėms.
– Kai kuriais aspektais padangos turi skirtumus vien dėl naudojamų gumos mišinių. Reikia nepamiršti, kad pigios padangos priklauso gerų gamintojų dukterinėms įmonėms. Kurios turi visus sertifikatus, lygiai taip pat atliekami padangų saugumo testai. Tos pigesnės padangos visai neblogai pasirodo saugumo testuose.
– Sakoma, kad kiniškos padangos yra visiškas pinigų išmetimas į balą. Ar tai tiesa?
– Tarp kiniškų padangų yra tikrai labai prastų padangų, bet yra ir geros kokybės. Tarp kiniškų padangų atsiranda įmonių, kurios veržiasi į mūsų rinką ir dominuoja savo geromis savybėmis. Negalima teigti, kad būtent kiniška padanga yra bloga.
– O kaip sužinoti, kuri gera, o kuri bloga? Reikia klausti pardavėjo?
– Galima ir pardavėjo klausti, galima informacijos rasti ir interneto platybėse. Žmonės dalijasi informacija, rekomendacijomis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Peikia naują „Regitros“ tvarką: šio skambučio nenori sulaukti niekas
Praktinis vairavimo egzaminas dažnam lietuviui – tikras galvos skausmas. O džiugią akimirką, gavus vairuotojo pažymėjimą, gali sugadinti „Regitros“ skambutis. Nuo šiol, peržiūrėjus egzamino įrašą ir pastebėjus egzam...
-
Automobilių rinkos pulsas: lietuviai pirks daugiau
Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Lietuva išlaiko tvirtą lyderės poziciją tarp Baltijos šalių: mūsų automobilių rinką 2024 m. papildė 73 proc. daugiau naujų automobilių nei Latvijoje ir 19 proc. daugiau nei Estijoj...
-
Pirmu bandymu įveikti techninę apžiūrą – neįmanoma misija?
Nuo šių metų vairuotojams Lietuvoje draudžiama dalyvauti eisme neturint galiojančios sveikatos pažymos. Net ir gavus šią pažymą privaloma turėti ir automobilio techninės apžiūros (TA) taloną. Kodėl šis barjeras iškart ...
-
Už motociklą paklojo 1,32 mln. JAV dolerių
Las Vegase (JAV) surengtame „Mecum“ aukcione už 1,32 mln. dolerių parduotas 1915 m. motociklas „Cyclone V-Twin“. ...
-
Po istorinės metų pergalės – iššūkiai namie ir svetur
Vienas svarbiausių Lietuvos ekonomikai – transporto sektorius. Kaip verslas vertina 2024-uosius ir ko tikisi 2025-aisiais? ...
-
Naujas mokestis kirto žiaurų smūgį prekybai automobiliais
Estijoje nuo šių metų įsigaliojus naujam motorinių transporto priemonių mokesčiui, per pirmąjį metų mėnesį jų nupirkta triskart mažiau nei pernai sausį – tik 531, skelbia Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociaci...
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...