- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sausį dar tokios situacijos, kokia būdinga pavasariui, būti neturėtų. Su kokiais iššūkiais ir nuostoliais jau dabar susiduria vairuotojai, pasakojama LNK reportaže.
„Ne, sausį neturėtų keliai tokių problemų kelti, dar neturėtų, bet kadangi buvo tokie permainingi orai, naujos duobės atsivėrė daug anksčiau. Ir vairuotojai kerta ratus vieną po kito. Pastaruoju metų tokių klientų atvažiuoja labai daug – vien šią savaitę turėjome gal apie dešimt panašių atvejų. Dėl aštrių kampų iš tikrųjų ir yra pažeidžiama padanga. Greitis galbūt šiek tiek didesnis, aštri briauna duobės ir... turime tai, ką turime“, – sakė autoserviso darbuotojas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Kai sniegas nutirpo, duobės atsivėrė, pagilėjo. Dar jei vairuotojai nepraleidžia, būna, duobės neišvengsi. Smarkiai apgadino, subraižė ir ratlankį, nes buvo duobė ir „bordiūras“, negalėjau apvažiuoti“, – nuostolius vardijo kalbintas vairuotojas.
„Turime kelis ratų ir padangų pažeidimų tipus. Dažniausiai prakertama padanga. Štai šios padangos plyšęs šonas ir toliau jos eksploatuoti negalima“, – kalbėjo serviso meistras, rodydamas, duobių keliamas pasekmes.
Mes matome, kiek aštriais kampais atsivėrusių duobių keliuose, kurios kelia pavojų automobilių savininkų turtui. Tokie vaizdeliai įprastai būdingi pavasarį, šylant orams. Šiuo metu esu Vilniuje, netoli Seimo. Einant gatve, akis bado duobė po duobės. Vairuotojams tenka laviruoti kelyje, kad išvengtų jų, o tai kelia pavojų ir saugiam eismui.
Galima sakyti, bumt į duobę – ir 600 eurų nėra.
„Dažniausiai vairuotojai atvažiuoja į servisą jau pikti, susinervinę ir apgadintais automobiliais. Va ši padanga nors ir neprakirsta, bet jau ją reikia keisti, nes turi didelį gumbą. Smūgis nebuvo toks stiprus, kad prakirstų, bet pakankamai stiprus, kad nupjautų jos laikančiąją konstrukciją. Štai kitas ratas – turime padangos atplaišą. Tai – irgi įvažiavimo į duobę pasekmė. Ši padanga jau neremontuojama. Įplėša didelė ir gili. Įsivaizduokite, kad tai yra padangos protektorinė dalis, jeigu mes tiesiai pataikome į duobę, yra mažesnė tikimybė prakirsti padangą. Jeigu pataikome įstrižai, arba būna ratas pasuktas kampu, tai žemo profilio padangai praktiškai garantuotas vizitas į servisą. Dar turime ratlankį, kurį neremontuojamai pažeidė vienas smūgis į duobę. Kadangi pažeistas konstrukcijos vientisumas, toks jau nebenaudojamas“, – pasakojo automobilių meistras.
Įmonės „Grinda“ atstovas Egidijus Steponavičius sakė, kad pastarosiomis žiemomis vis dažniau jau tenka lopyti kelius, ne tik pavasarį.
– Kokia situacija keliuose, daug tų duobių? Vairuotojai, kurie prakerta padangas, apgadina ratus, tvirtina, kad jų jau yra nemažai.
– Tos duobės atsiranda ne iš gero gyvenimo. „Grinda“ turi kelias savo brigadas, kurios remontuoja, lopo kelius. Norėčiau atkreipti dėmesį, kad savivaldybė turi pasirašiusi sutartis su keliomis įmonėmis. „Grinda“ prižiūri tik vieną miesto dalį, o kitas, tokias kaip Šeškinė, Pilaitė ir t. t., – kitos įmonės.
– Kiek duobių teko palopyti per šią savaitę?
– Per šią savaitę jau teko remontuoti apie šimtą vietų, kur buvo didesnių ir mažesnių duobių. Būna planiniai išvažiavimai, sudėliotas maršrutas – vyksta organizuotas darbas. Kita vertus, turime kelias brigadas, kurios važiuoja pagal atskirus iškvietimus, pavyzdžiui, kai būna netikėtai atsivėrusi didelė duobė ir greitai sutvarkome. Dabar yra tokia situacija, kai ne taip seniai buvo dideli šalčiai, bet nebuvo daug sniego, tai pasinaudojome ta operatyvine pauze ir palopėme nemažai duobių.
– Kas padengs vairuotojų patirtus nuostolius?
– „Daug paprasčiau, kai yra „Kasko“ draudimas, kuris atlygina padarytą žalą. Tik svarbu tinkamai įvykį įforminti ir laiku pranešti draudikams. Reikia įvykio vietoje padaryti duobės, pažeistos padangos ir viso automobilio tinkamas nuotraukas. Tuomet draudimas nuostolius padengia. Kai nėra draudimo, tai kerta, matyt, paties kliento kišenei, kuris galbūt turės galimybę išsireikalauti žalos atlyginimo iš savivaldybės ar kelius prižiūrinčių įmonių. Štai šio automobilio, kurį matote, pirminės būklės atkūrimas klientui kainuos apie 600 eurų. Galima sakyti, bumt į duobę – ir 600 eurų nėra“, – aiškino serviso meistras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius1
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...
-
Kondratovičius stabdys sprendimą atsisakyti vairavimo egzamino rusų kalba6
Naujasis vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius stabdys savo pirmtakės įsakymą, kad nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje būtų galima laikyti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos Sąjungos (ES) kalbomis. ...
-
„Nissan“ ir „Honda“ derėsis dėl kompanijų apjungimo1
Japonijos automobilių pramonės milžinės „Nissan Motor“ ir „Honda Motor“ pradės derybas dėl susivienijimo, kurio tikslas – rimtesnis konkuravimas su „Tesla“ ir kitais elektromobilių gamintojais, trečiadienį pas...
-
„Via Lietuva“ pranešė, kada bus atnaujintas eismas Trakų viaduku
Trečiadienio popietę bus atnaujintas eismas kelyje nuo Vilniaus į Trakus esančiu kapitaliai suremontuotu viaduku. ...
-
Vairavimo teorijos egzaminas – tik rusų kalba: ar nepaskubėjome?5
Nuo sausio 1 d. įsigaliosiantis draudimas laikyti vairavimo egzaminą rusų kalba nustatytas pernelyg skubotai, tvirtina vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius. Anot jo, tokiam pokyčiui reikalingas ilgesnis pereinamasis laikotarpis. Tokią poz...
-
Rusų kalba šalinama iš vairavimo egzaminų, bet bus išimčių?22
Vairavimo egzamino nuo kitų metų nebebus leidžiama laikyti rusų kalba. Esą viešosios paslaugos Lietuvoje negali būti teikiamos šalies agresorės kalba. Pokyčiu tikimasi ne tik padėti užsieniečiams lengviau integruotis, bet ir reguliuoti...