- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bandžiusi įgyti vairavimo teises, negalią turinti moteris susidūrė su netikėta kliūtimi – paaiškėjo, kad „Regitra“ neturi jos negaliai pritaikyto automobilio. Moteris dėl tokios situacijos pateikė skundą Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai, kuri pradėjo tyrimą.
Į nemalonią situaciją patekusi moteris tarnybai pateiktame skunde aiškino, kad vairavimo egzaminą laikantys asmenys su fizine negalia, kuriems leidžiama vairuoti tik jų negaliai pritaikytas transporto priemones, automobilį turi susiorganizuoti patys. Ji teiravosi, ar tai nėra diskriminacija.
Pasak tarnybos, tokią tvarką nustačiusi Vidaus reikalų ministerija nurodė, kad vieno automobilio visoms asmenų turimoms negalioms pritaikyti neįmanoma. Ministerijos atstovų teigimu, „Regitrai“ netikslinga įsigyti tokius automobilius, kurie gali neatitikti konkrečių asmenų su negalia poreikių ir dažnu atveju būtų nenaudojami. Esą kaštai būtų pernelyg dideli, juo labiau kad vairavimo egzaminai vyksta 12-oje šalies miestų.
Kaip vieną tokios tvarkos priežasčių, ministerija taip pat nurodė nedidelį vairavimo egzaminą laikančių asmenų su judėjimo negalia skaičių – per metus siekiantį iki trijų dešimčių žmonių.
Savo ruožtu Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos teisininkas Karolis Čepas pastebėjo, kad nesvarbu, kiek žmonių naudojasi paslaugomis, valstybinės įstaigos privalo užtikrinti lygias teises ir galimybes visiems.
Visgi teisininkas sutiko, kad, atsižvelgiant į aplinkybes, „Regitrai“ šiuo atveju kyla neproporcinga našta užtikrinant automobilių pritaikomumą kiekvienam konkrečiam asmeniui su judėjimo negalia, todėl lygias galimybes apibrėžiančių teisės aktų pažeidimo šioje situacijoje neįžvelgė.
Tačiau kartu K. Čepas pažymėjo, kad žmonėms su negalia šalyje apskritai yra sudėtinga įgyti teisę vairuoti.
„Lietuvoje numatyta kompensacija lengvojo automobilio techniniam pritaikymui, bet norint ją gauti, asmuo su negalia jau turi turėti vairuotojo pažymėjimą. Atsižvelgiant į tvarką, kad vairavimo egzaminui reikia patiems pasirūpinti automobiliu, teisių gavimas tampa išties komplikuotas. Neatmestina, jog tai taip pat prisideda prie mažo teises laikančių asmenų su negalia skaičiaus“, – pranešime cituojamas jis.
Pasak tarnybos, vairuotojų mokymą vairuoti B kategorijos transporto priemones, pritaikytas judėjimo negalią turintiems asmenims, organizuoja Valakupių reabilitacijos centras.
Be kita ko, tarnyba taip pat rekomendavo tokias paslaugas kuruojančiai Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai atsižvelgti į šiame skunde nurodytas problemas ir imtis priemonių siekiant pagerinti asmenų su negalia galimybes laikyti vairavimo egzaminus su konkrečiai jų negaliai pritaikytomis transporto priemonėmis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pabaigtas „Vičiūnų grupės“ įmonių restruktūrizavimo procesas1
„Vičiūnų grupės“ savininkų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieriaus netiesiogiai valdoma turto valdymo bendrovė „GG Holding“ restruktūrizacijos proceso metu buvo prijungta prie žemės ūkio...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Teismo verdiktas: Susisiekimo ministerijai teks mokėti didžiulę baudą3
Konkurencijos tarybos Susisiekimo ministerijai 2023 metais skirta 40,53 tūkst. eurų bauda dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos buvo pagrįsta, nutarė Regionų administracinis teismas. ...
-
Žiniasklaida: baltarusiškas trąšas gabenusi bendrovė pradėjo arbitražo bylą prieš Lietuvą4
Lietuvos piliečiui Igoriui Udovickiui per tarpininkus priklausanti įmonė „Hasenberg“ pradėjo tarptautinį arbitražą prieš Lietuvą. Tai portalui lrt.lt patvirtino Susisiekimo ministerija. LRT duomenimis, bendrovė siekia prisiteisti 15...
-
Po finansinių įstaigų skandalų LB akiratyje – ne tik komerciniai bankai: pranešė, ką tikrins
Lietuvos bankas (LB) šiais metais ketina atlikti iki 30 jo prižiūrimų finansų įstaigų patikrinimų. ...
-
„LTG Cargo“ atskleidė, ką darys su rusiško žymėjimo vagonais
Siekdama galutinai desinchronizuoti Lietuvos geležinkelių sistemą nuo Rusijos, valstybės grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki 2026 m. ketina visus aktyviai naudojamus vagonus perregi...
-
„Fintech“ paslaugomis naudojasi kas trečias lietuvis, dar 19 proc. ketina išbandyti1
36 proc. lietuvių naudojasi „fintech“ įmonių paslaugomis, tai parodė asociacijos „Fintech Hub LT“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa. Dažniausiai tokiomis paslaugomis naudojasi 18–45 metų amžiaus gyven...
-
Paukštys pratrūko: skleidžiamas šmeižtas
Viešojoje erdvėje pasklidus informacijai, kad „Teltonikos“ prekių vis dar galima įsigyti Rusijoje ir Baltarusijoje veikiančiuose interneto portaluose, įmonių grupės įkūrėjas Arvydas Paukštys tvirtina – jau nuo 2022 m. ...
-
Dėl sukčių atakos užblokavo dalį „Akropolio“ dovanų kortelių: štai ką reikia daryti jų turėtojams
Dovanų kortelių platinimo bendrovė „Gera dovana“ nustatė, kad į jos partnerių savitarnos portalą per darbuotojo paskyrą nuotoliniu būdu įsilaužę nežinomi asmenys neteisėtu būdu nukopijavo dalį išplatintų „Akropolio&ldq...
-
Lietuvos oro uostų užmojai: žada patuštinti „kišenes“
Tris oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai (LTOU) šiemet į plėtrą investuos 58 mln. eurų, skelbia LTOU. ...