„Stumbras“ – geriausias lietuviško dizaino ženklas

  • Teksto dydis:

Lietuviškais dizaino apdovanojimais džiaugiasi tiek juos pelnę dizaineriai, tiek pastarųjų darbus užsakę verslininkai. Po užsienį keliaujančios iš geriausių lietuviškų dizaino darbų sudarytos parodos – proga megzti naudingus kontaktus, pristatyti savo gaminius ir apskritai populiarinti Lietuvos dizainą, kurio stilius šios srities profesionalų bendruomenėje jau neblogai atpažįstamas.

Reklama kūrėjams, gamintojams ir šaliai

Šiemet konkurse „Geras dizainas“ vėl buvo išrinkti geriausi lietuviško dizaino darbai. 15 prizais ir tiek pat diplomais apdovanotų Lietuvių dizainerių darbų vėl reprezentuos Lietuvos dizainą įvairiose užsienyje vyksiančiose parodose ir mugėse. Ankstesnių metų „Gero dizaino“ konkurso nugalėtojų darbai buvo demonstruojami 2012-ųjų Pasaulio dizaino sostinėje Helsinkyje, Londono dizaino festivalyje, Normandijos tarptautiniame dizaino festivalyje Prancūzijoje ir kitur.

Pasak vieno iš konkurso „Geras dizainas“ prizininkų dizainerio Edvardo Kavarsko, tokios parodos naudingos tiek patiems dizaineriams, tiek gamintojams, tiek šalies įvaizdžiui apskritai. Šis kūrėjas šiemet ne tik pelnė antrąjį savo „Dizaino prizą“, bet taip pat yra laimėjęs ne vieną aukso medalį kasmet Italijoje vykstančiuose pasauliniuose „A‘Design Award and Competition“ apdovanojimuose.

„Žinoma, negali paneigti, kad tokie tarptautiniai dizaino renginiai pirmiausia yra reklama patiems dizaineriams. Tačiau dalyvavimas parodose vyksta kryptingai, kai kurie renginiai yra orientuoti ne tik į dizaino, bet ir į verslo bendruomenę, į juos apskritai susirenka labai plačių interesų žmonės, todėl ryšiai mezgami įvairiomis kryptimis“, – pasakojo E. Kavarskas, kuriam „Gero dizaino“ prizas šiemet buvo skirtas už pirmosios lietuviškos ekologiškos degtinės „Stumbras vodka“ Premium Organic pakuotės dizainą.

Bendrovės „Stumbras“ Produktų kūrimo skyriaus vadovės Jūratės Paulauskienės teigimu, gamintojams, kurių produktų pakuočių dizainas pelno apdovanojimus, taip pat svarbu, jog šie darbai būtų demonstruojami kuo plačiau.

„Viena vertus, įvairūs apdovanojimai sustiprina gamintojo įvaizdį – einant į naujas rinkas, tampa lengviau įgyti pasitikėjimą. Tačiau tai ne mažiau svarbu ir pačiam dizaineriui. Sėkmė dizaino konkursuose įkvepia jį ieškoti unikalesnių, įdomesnių, pasaulinėms tendencijoms nenusileidžiančių sprendimų, kas ugdo tiek dizainerį, tiek ir gamintoją. Tai abipusė nauda, galiausiai turinti reikšmės ir šalies dizaino lygiui“, – sakė J. Paulauskienė.

Profesionalai atpažįsta lietuvių braižą

Pasak E. Kavarsko, kol kas naivu tikėtis, kad Lietuvos dizaino vardas būtų girdėtas plačiosioms masėms visame pasaulyje, tačiau dizaino profesionalų sluoksniuose pasakoti apie Lietuvą ir mūsų šalies dizainerius nebereikia. E. Kavarskas teigia, kad galima kalbėti ir apie tam tikras bendras savybes, kuriomis pasižymi Lietuvos dizainerių darbai.

„Gal reikėtų kalbėti ne tiek apie nacionalinį, kiek regioninį dizainą. Baltijos šalių dizainas gana artimas skandinaviškam stiliui. Mes mėgstame minimalizmą, atsisakome ryškių spalvų ten, kur jos nebūtinos. Turime tokio šiaurietiško pajautimo. Tai pastebi ir užsienio dizaino ekspertai“, – pabrėžė dizaineris.

Šiais principais jis vadovavosi ir kurdamas „Gero dizaino“ prizu apdovanotos „Stumbras vodka“ Premium Organic pakuotės dizainą. Tiesa, kryptį padiktavo ir tai, kad dizainas buvo skirtas ekologiško produkto pakuotei.

„Visas sudėtingumas buvo tikriausiai tame, kad ekologijos banga dabar pakilusi labai aukštai, o ekologiškų gaminių pakuočių dizainas jau turi tam tikras savo klišes, kurių norėjome išvengti. Todėl iškart atsisakėme tradicinių žalių atspalvių, gamtos žalumos motyvų. Taip inspiracija tapo linas, jo melsva spalva. Per lino filtrą, beje, ši ekologiška degtinė ir yra filtruojama“, – kalbėjo E. Kavarskas.

Pasak J. Paulauskienės, „Stumbras vodka“ Premium Organic degtinės pakuotei buvo norima suteikti ne tik originalų ekologiškumo, bet ir lietuviškumo įspūdį. „Tačiau norėjome apsieiti be  liaudiškų motyvų, siekėme modernumo. E. Kavarskas turi puikų modernios lietuvybės pajautimą, todėl jo stilius šio produkto pakuotei labai tiko“ – sakė J. Paulauskienė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių