- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmadienį ir antradienį fiksuoti sutrikimai tapatybės patvirtinimo elektroninėje erdvėje programėlės „Smart-ID“ veikla. Dalis vartotojų negalėjo iš pirmo karto prisijungti prie „Smart-ID“ programėlės.
„Smart-ID“ naudoja daugiau nei pusantro milijono Lietuvos gyventojų. „Smart-ID“ prižiūrinti bendrovė sako, kad ateityje tokie sutrikimai neturėtų pasikartoti.
Plačiau komentavo „SK ID Solutions“ verslo vadovas Viktoras Kamarevcevas.
– Kas nutiko, kodėl įvyko tie gedimai?
– Pirmiausia, noriu atsiprašyti vartotojų, kurie patyrė nepatogumų. Įvyko vidinis gedimas pas mus, tas gedimas buvo toks, kad kai kurie vartotojai, tam tikrais laiko tarpais, negalėjo prisijungti iš pirmo karto, bet pati paslauga buvo veikianti.
– Ar dažnai nutinka tokių gedimų? Ar tai sudėtingas gedimas žiūrint iš techninės pusės, ar lengva pataisyti?
– Svarbiausia buvo rasti priežastį. Priežasties radimas kartais užtrunka. Praeitais metais paslaugos prieinamumas buvo 99,97 proc., sakyčiau, kad labai aukštas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar tai kažkoks vidinis gedimas, ar puolimas iš išorės? Kaip yra su Estijos, Latvijos klientais?
– Klientai buvo paveikti visose trijose šalyse. Iš mūsų turimos informacijos, tai yra vidinis sisteminis sutrikimas.
– Kas tuo metu nutinka, žmonės negali prisijungti?
– Čia keli elementai. Pirmiausia, pati paslauga buvo veikianti, vartotojas negalėjo prisijungti iš pirmo karto, turėjo bandyti kelis kartus. Tuo pačiu, tai sukuria papildomą srautą ir paslaugų teikėjui, jeigu į banką bando prisijungti vartotojai irgi sukuria papildomo srauto ir kartais užkemša tuos kanalus.
– Ar vartotojai gali būti ramūs, kad nenutekėjo jų duomenys?
– Be abejo.
– Ar dabar vartotojai gali būti ramūs, kad artimiausiu metu nebus tokių gedimų? Minėjote, kad jie būna gana reti.
– Taip, mes visą laiką bandome siekti 100 proc. Gamtoje, deja, nėra 100 proc. Mūsų daugiametė patirtis rodo, kad turime rodiklį 99,9 proc. To visada siekiame.
Iš mūsų turimos informacijos, tai yra vidinis sisteminis sutrikimas.
– Ką daryti tokiose situacijose? Negalint prisijungti su „Smart-ID“, matant, kad kažkas neveikia, ką tada daryti?
– Rekomendacija, pirmiausia palaukti ir pasižiūrėti, ar paslauga yra prieinama. Turime viešus prieinamus kanalus, kuriuose galima pasižiūrėti, ar paslauga yra prieinama. Matant, kad yra kažkoks sutrikimas, palaukti valandėlę, nes papildomas bandymas sukuria papildomą srautą į mūsų pusę. Kai bandome suprasti, kas vis tik yra sutrikę su automobiliu ir automobiliui duodame daugiau greičio, tai padaro mūsų darbą sudėtingesnį ir pakyla frustracija pas patį vartotoją.
– Kiek kartų galima bandyti prisijungti?
– Sakyčiau, kad trys kartai yra tas sveikas skaičius, kai pabandžius neišeina, tada pasižiūrėti, ar tokia paslauga veikia. Aišku, jeigu tai yra kažkoks kritinis momentas, kad reikia būtinai atlikti pavedimą, tai, be abejo, bandyti. Tačiau jeigu tai gali palaukti, tegul palaukia.
– Kaip šį kartą? Ar patys pastebėjote gedimą, ar klientai pradėjo skambinti, kad kažkas neveikia?
– Be abejo, mes patys pirmi pastebime, kad yra sutrikimas ir iškart bandome aiškintis, kokio tai lygio, kiek paveiktų vartotojų ir ar esame su tuo susidūrę anksčiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pabaigtas „Vičiūnų grupės“ įmonių restruktūrizavimo procesas6
„Vičiūnų grupės“ savininkų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieriaus netiesiogiai valdoma turto valdymo bendrovė „GG Holding“ restruktūrizacijos proceso metu buvo prijungta prie žemės ūkio...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Teismo verdiktas: Susisiekimo ministerijai teks mokėti didžiulę baudą3
Konkurencijos tarybos Susisiekimo ministerijai 2023 metais skirta 40,53 tūkst. eurų bauda dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos buvo pagrįsta, nutarė Regionų administracinis teismas. ...
-
Žiniasklaida: baltarusiškas trąšas gabenusi bendrovė pradėjo arbitražo bylą prieš Lietuvą5
Lietuvos piliečiui Igoriui Udovickiui per tarpininkus priklausanti įmonė „Hasenberg“ pradėjo tarptautinį arbitražą prieš Lietuvą. Tai portalui lrt.lt patvirtino Susisiekimo ministerija. LRT duomenimis, bendrovė siekia prisiteisti 15...
-
Po finansinių įstaigų skandalų LB akiratyje – ne tik komerciniai bankai: pranešė, ką tikrins
Lietuvos bankas (LB) šiais metais ketina atlikti iki 30 jo prižiūrimų finansų įstaigų patikrinimų. ...
-
„LTG Cargo“ atskleidė, ką darys su rusiško žymėjimo vagonais
Siekdama galutinai desinchronizuoti Lietuvos geležinkelių sistemą nuo Rusijos, valstybės grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki 2026 m. ketina visus aktyviai naudojamus vagonus perregi...
-
„Fintech“ paslaugomis naudojasi kas trečias lietuvis, dar 19 proc. ketina išbandyti1
36 proc. lietuvių naudojasi „fintech“ įmonių paslaugomis, tai parodė asociacijos „Fintech Hub LT“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa. Dažniausiai tokiomis paslaugomis naudojasi 18–45 metų amžiaus gyven...
-
Paukštys pratrūko: skleidžiamas šmeižtas
Viešojoje erdvėje pasklidus informacijai, kad „Teltonikos“ prekių vis dar galima įsigyti Rusijoje ir Baltarusijoje veikiančiuose interneto portaluose, įmonių grupės įkūrėjas Arvydas Paukštys tvirtina – jau nuo 2022 m. ...
-
Dėl sukčių atakos užblokavo dalį „Akropolio“ dovanų kortelių: štai ką reikia daryti jų turėtojams
Dovanų kortelių platinimo bendrovė „Gera dovana“ nustatė, kad į jos partnerių savitarnos portalą per darbuotojo paskyrą nuotoliniu būdu įsilaužę nežinomi asmenys neteisėtu būdu nukopijavo dalį išplatintų „Akropolio&ldq...
-
Lietuvos oro uostų užmojai: žada patuštinti „kišenes“
Tris oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai (LTOU) šiemet į plėtrą investuos 58 mln. eurų, skelbia LTOU. ...