- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos alaus rinkos lyderio „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimo pajamos pirmąjį šių metų pusmetį buvo 4 proc. didesnės nei pernai tuo pat metu ir siekė 87,6 mln. eurų. Augimą labiausiai lėmė nuo karantino suvaržymų išlaisvinti barai bei restoranai, kuriuose pardavimas didėjo net 139 proc. Tiesa, įmonės rezultatams neigiamos įtakos turėjo visiškai sustabdyta prekyba Rusijos ir Baltarusijos rinkose – dėl šios priežasties bendros eksporto pajamos sumažėjo net 18 proc.
„Tai buvo išties sudėtingiausias pusmetis pastarųjų metų įmonės veikloje. Mūsų sprendimas sustabdyti bet kokius ryšius su šalimis agresorėmis lėmė eksporto mažėjimą ir stiklo butelių trūkumą. Labai smarkiai pakilo žaliavų, energijos išteklių kainos. Nepaisant tekusių iššūkių, džiaugiamės, kad sugebėjome suvaldyti atsiradusias rizikas, priimti teisingus sprendimus ir kartu su komanda pasiekti išties gerų rezultatų“, – sakė įmonių „Švyturio-Utenos alaus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas.
Augimą fiksavo keliose kategorijose
Visiškai nutraukęs eksportą į Rusiją ir Baltarusiją, per pusmetį „Švyturys-Utenos alus“ prarado 1,5 mln. eurų pajamų, o eksporto kiekiai sumažėjo 2 mln. litrų – iki 17,5 mln. litrų. Tačiau, anot R. Viršilo, tai buvo principinė įmonės nuostata: „Vietoje šių rinkų daug aktyviau eksportuojame į kitas šalis, įskaitant ir egzotiškąją Ganą bei aplinkines Afrikos valstybes, į kurias iškeliauja lietuviškas sidras, bei didindami alaus eksportą į Pietų Korėją ir Taivaną Rytų Azijoje.“
Taip pat sėkmingus pusmečio rezultatus nulėmė kruopštus komandos pasirengimas naujam barų, kavinių bei restoranų sezono startui ir pasiektas ryškus pardavimo augimas. Lyginant su praėjusiais metais, produkcijos kiekiai padidėjo 125 proc., o pajamos pakilo net 139 proc. – iki 9,7 mln. eurų.
„Švyturio-Utenos alaus“ duomenimis, labiausiai šiais metais šoktelėjo giros, gaiviųjų ir energinių gėrimų pardavimas. Energinio gėrimo „Battery+“ įmonė pardavė net 125 proc. daugiau nei pernai, giros – 30 proc. Naujos kartos limonado „Super Manki“ pardavimas išaugo 20 proc. Sidro pardavimas ne itin padidėjo – 0,4 proc., tačiau nealkoholinio sidro parduota net 16 proc. daugiau.
Alaus pardavimo kiekiai Lietuvos rinkoje liko tokie patys kaip pernai – 44,7 mln. litrų. Pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenis, visa Lietuvos alaus rinka per pirmuosius šešis šių metų mėnesius mažėjo 2 proc., todėl įmonės užimama rinkos dalis padidėjo.
Į ateitį žvelgia su pamatuotu optimizmu
R. Viršilo teigimu, nepaisant augančios infliacijos, įmonės rezultatai ir pardavimo apimtys rodo, kad žmonių perkamoji galia dar nelinkusi mažėti.
„Atvirkščiai – šiuo metu daugiausia parduodame aukšta kaina ir kokybe pasižyminčio Premium ir Mainstream segmentams priskiriamo alaus, kuriuose mūsų prekių ženklais pažymėta produkcija lyderiauja. Tačiau neatmetame, jog rudenį situacija gali keistis dėl didėjančių energijos kainų“, – komentavo R. Viršilas.
Visgi vadovas neslepia, jog infliacijos poveikį šiai dienai labiausiai jaučia per gerokai išaugusias gamybos, logistikos bei žaliavų kainas.
„Mums kaip gamintojams brango viskas, pradedant aliuminio skardinėmis, kurios šiemet kainavo net 40 proc. daugiau. Taip pat PET ruošiniai, metaliniai kamšteliai, elektra, kuras – kurią poziciją bevertintume, pastebime, kad jos kaina yra aukštesnė 25–40 proc. Tačiau visus rekordus sumušė medinių palečių brangimas, siekęs 130 proc.“, – teigė R. Viršilas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
10 metų minintis mentorystės tinklas jau padėjo daugiau nei 1000 jaunų verslų1
Šiemet 10 metų jubiliejų minintis Inovacijų agentūros verslo mentorystės tinklas jau sujungė virš 150 mentorių ir daugiau kaip 1000 verslininkų. Nemokami patarimai finansų, teisės, el. komercijos, rinkodaros ir kitais klausimais &scaron...
-
Teisme – 7 mln. eurų „Icor“ ieškinys Vyriausybės ginčo su „Veolia“ advokatams
Teismas toliau iš esmės nagrinės koncerno „Icor“ ieškinį, kuriuo jis iš buvusio Energetikos ministerijos kanclerio ir jos samdytų trijų advokatų reikalauja atlyginti beveik 7,3 mln. eurų vertės reputacinę žalą ir nuo...
-
Sveikatos įstaigas piktina Ligonių kasų nenoras apmokėti visų brangių tyrimų paslaugas5
Ligonių kasų noras pakeisti brangių tyrimų ir procedūrų apmokėjimą pakenks ir gydymo įstaigoms, ir gyventojams, sako sveikatos priežiūros įstaigų atstovai. ...
-
Gebėjimas pasakyti „ne“: kokios apčiuopiamos naudos gaunate?1
Ar žinojote, kad kuo stipresnę kaltę jaučiate atsisakydami kam nors padėti, nors tuo metu iš tiesų negalite ar nespėjate, tuo stipriau esate emociškai priklausomi nuo kitų žmonių? Profesionali supervizorė Nomeda Jerochova įvardij...
-
Kariuomenei seifus teikusi rusiška įmonė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima2
Lietuvos kariuomenei ir kitoms valstybės institucijoms seifus teikusi bendrovė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima, jos įranga turės būti keičiama, antradienį pranešė tiriamosios žurnalistikos centras „Siena“. ...
-
Vilniaus geležinkelio stotyje įrengta VIP salė2
Keleivių vežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Link“ Vilniaus geležinkelio stotyje įrengė vadinamąją VIP salę. Vienu metu ja galės naudotis apie 30 pirmos klasės keleivių, antradienį pranešė bendrovė. ...
-
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina projektą1
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, projektą &bdquo...
-
Oficialus „Apple“ salonas „Smart Master“ persikelia: dabar veiks dar patogesnėje Vilniaus vietoje
Išskirtinis įgaliotas „Apple“ servisas ir salonas „Smart Master“ persikelia į naują vietą, siekiant dar labiau pagerinti klientų patirtį. Išmaniųjų įrenginių priežiūros centras čia toliau teiks „Apple&ld...
-
„Citus“ ekspertai apie butą su terasa mieste: kaip sukurti asmeninę oazę ir padidinti būsto vertę
Vilniaus būsto rinkoje terasiniai butai yra retenybė, sudaranti vos apie 2 proc. visos butų pasiūlos. Šiuo metu iš bendros 4 850 butų pasiūlos sostinėje yra tik apie 100 terasinių butų. Vidutinė terasinio buto kvadratinio metro kaina si...
-
„Vikonda grupės“ įmonė UAB „Vikeda“ pirmieji iš Lietuvos gamins ir eksportuos ledus į Japoniją5
UAB „Vikeda“, gaminanti DADU prekės ženklo ledus, pasirašė strateginę sutartį su Japonijos pieno produktų gamybos įmone „Takanashi Group“. Šis susitarimas reiškia, kad „Vikeda“ tapo pirmąja...