- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
Įprasta, kad gamybos įmonėse naujų produktų idėjos gimsta uždarame darbuotojų rate, pasitelkiant asmeninę patirtį ir vartotojų apklausų rezultatus. Televizijos ekranuose dar visai neseniai transliuota reklama, kurioje pasaulyje mėgstamo gėrimo receptūrą tobulina ne brandūs specialistai, o pagrindiniai produkto vartotojai – paaugliai. Panašią situaciją Lietuvoje ėmėsi įgyvendinti stambi maisto pramonės įmonė „Mantinga“ ir viena didžiausių aukštųjų mokyklų Lietuvoje – Kauno kolegija.
„Pažinti vartotoją, sukurti naujovę galima nebūtinai visuotinai įprastu būdu. Kartu su Kauno kolegija tam pasirinkome užsienio, ypač Skandinavijos šalyse išpopuliarėjusį, tačiau Lietuvos pramoninkų praktikoje naują metodą – vadinamąjį „hakatoną“. Tai renginys, kurio metu per ribotą laiką dalyviai turi sukurti ir išvystyti produkto koncepciją“, – teigia „Mantingos“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Mantas Agentas.
Produktą kuria vartotojai
Pasak kūrybinių dirbtuvių organizatorių, mintis įtraukti į produkto kūrimą pačius jo vartotojus versle nėra nauja, tačiau būdai tai padaryti – skirtingi. Anot „Mantingos“ atstovų, Kauno kolegijos komandos pateiktas pasiūlymas rengti tokio formato renginį suintrigavo – šios bendradarbiavimo formos įmonė iki šiol nebuvo išbandžiusi. „Turime patirties dirbdami su mokslininkais, o štai su studentais rimtai niekada nedirbome. Vis dėlto galimybė iš pirmų lūpų išgirsti šviežiausias mintis ir pasiūlymus – vertinga informacija įmonei, jautriai reaguojančiai į vartotojų poreikius“, – apsisprendimą dalyvauti projekte komentuoja M. Agentas.
Organizacijos bendromis pastangomis surengė intensyvias kūrybines dirbtuves, kuriose jėgas suvienijo kolegijos studentai, dėstytojai ir įvairių sričių įmonės darbuotojai. Tris dienas atskirose komandose dirbę dalyviai kūrė naujų skonių sumuštinius nuolat skubančiam, aktyviam jaunimui. Verslo statistikos duomenimis, sumuštinius Lietuvoje ir ne tik dažniausiai perka 15-35 metų vartotojai, todėl jaunimo įtraukimas tobulinant produktus – logiškas ir įmonės, ir aukštosios mokyklos žingsnis. Verslo ir mokymo įstaigos bendradarbiavimas gali atnešti vertingos patirties abiems pusėms – viena jų gauna edukacinę naudą, o kita – galimybę giliau pažinti vartotojus.
„Net nesitikėjome, kad gautos idėjos bus tokios artimos mūsų realybei, jas išplėtojus tikrai galima diegti į gamybą. Tą ateityje ir padarysime“, – taip pasiūlymus įvertino M. Agentas, pripažindamas, kad rezultatai viršijo įmonės lūkesčius.
Abipusis laimėjimas
Bendrovės „Mantinga“ vadovybė pasakoja, kad idėjų dirbtuvės leido patenkinti kelis įmonės interesus. Pirmiausiai jie galėjo iš arčiau ir betarpiškai pažinti tikslinės auditorijos įpročius, sužinoti tiesiogiai, kaip skirtingus produktus vertina jaunimas. „Inspiracijų paieškos – ypač svarbus procesas, nes vien per metus į rinką išleidžiame arti 150 naujų produktų. Mūsų kolektyvui tai davė impulsą išsilaisvinti iš tam tikrų normų, pasisėmėme įkvėpimo tolimesniam asortimento vystymui“, – sako „Mantingos“ komercijos direktorė Linutė Žemaitienė, pabrėždama, kad projektas padėjo į produkciją pažvelgti galutinio vartotojo akimis.
Tai, kad mūsų studentų sukurtos idėjos yra arti verslo tikrovės, kolegijai skamba kaip komplimentas.
„Tai, kad mūsų studentų sukurtos idėjos yra arti verslo tikrovės, kolegijai skamba kaip komplimentas“, – sako Kauno kolegijos direktoriaus pavaduotojas komunikacijai Antanas Vaidelys, akcentuodamas kolegijos studijų filosofiją – rengti tokius specialistus, kurių įgytos aukštojo mokslo žinios yra pritaikomos praktiškai.
Pasak edukologijos specialistų, efektyviausias yra realiomis problemos grįstas mokymas, todėl galimybė studentams dar besimokant narplioti įmonės realijas – tiesiog neįkainojama.
„Šiuolaikinėse įmonėse ypač svarbus gebėjimas susikalbėti skirtingų sričių specialistams, retos profesijos žmogus dirba absoliučiai vienas asmeniškai kurdamas projektą. Todėl kūrybinėse dirbtuvėse geriausio rezultato pasiekė ta komanda, kuri sugebėjo suderinti maisto technologų, vadybos, pakuotės dizaino kūrėjų pasiūlymus“, – pasakoja A. Vaidelys.
Atviri jauniems specialistams
„Šios dirbtuvės – puikus pavyzdys, kaip Lietuvos įmonės gali integruoti jaunimą ir sudominti darbu savo šalies įmonėje. Mes visuomet siekiame būti atviri įvairių specialybių jauniems potencialiems darbuotojams, sudarome sąlygas ne tik atlikti praktiką, bet ir įsidarbinti, tobulėti, augti kartu su besiplečiančia tarptautine įmone“, – sako M. Agentas.
A. Vaidelio nuomone, šis atvejis parodo, kad Lietuvos situacija verslo bendruomenėje keičiasi. Šiandien verslas ne tik reikalauja paruoštų specialistų, bet ir yra pasiruošęs duoti. Prie šiuolaikiškos, kvalifikuotos ir kūrybiškos darbo jėgos ugdymo prisideda ir pats darbdavys, telkiantis reikalingus išteklius, tarp kurių tokiuose projektuose reikšmingi – įmonės skiriamo personalo įsitraukimas į procesus ir jos skiriamas laikas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda paskyrė D. Vedricką antrajai VPT vadovo kadencijai
Prezidentas Gitanas Nausėda Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) direktoriaus Darių Vedricką paskyrė dar vienai penkerių metų kadencijai. ...
-
10 metų minintis mentorystės tinklas jau padėjo daugiau nei 1000 jaunų verslų1
Šiemet 10 metų jubiliejų minintis Inovacijų agentūros verslo mentorystės tinklas jau sujungė virš 150 mentorių ir daugiau kaip 1000 verslininkų. Nemokami patarimai finansų, teisės, el. komercijos, rinkodaros ir kitais klausimais &scaron...
-
Teisme – 7 mln. eurų „Icor“ ieškinys Vyriausybės ginčo su „Veolia“ advokatams
Teismas toliau iš esmės nagrinės koncerno „Icor“ ieškinį, kuriuo jis iš buvusio Energetikos ministerijos kanclerio ir jos samdytų trijų advokatų reikalauja atlyginti beveik 7,3 mln. eurų vertės reputacinę žalą ir nuo...
-
Sveikatos įstaigas piktina Ligonių kasų nenoras apmokėti visų brangių tyrimų paslaugas5
Ligonių kasų noras pakeisti brangių tyrimų ir procedūrų apmokėjimą pakenks ir gydymo įstaigoms, ir gyventojams, sako sveikatos priežiūros įstaigų atstovai. ...
-
Gebėjimas pasakyti „ne“: kokios apčiuopiamos naudos gaunate?1
Ar žinojote, kad kuo stipresnę kaltę jaučiate atsisakydami kam nors padėti, nors tuo metu iš tiesų negalite ar nespėjate, tuo stipriau esate emociškai priklausomi nuo kitų žmonių? Profesionali supervizorė Nomeda Jerochova įvardij...
-
Kariuomenei seifus teikusi rusiška įmonė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima2
Lietuvos kariuomenei ir kitoms valstybės institucijoms seifus teikusi bendrovė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima, jos įranga turės būti keičiama, antradienį pranešė tiriamosios žurnalistikos centras „Siena“. ...
-
Vilniaus geležinkelio stotyje įrengta VIP salė2
Keleivių vežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Link“ Vilniaus geležinkelio stotyje įrengė vadinamąją VIP salę. Vienu metu ja galės naudotis apie 30 pirmos klasės keleivių, antradienį pranešė bendrovė. ...
-
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina projektą1
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, projektą &bdquo...
-
Oficialus „Apple“ salonas „Smart Master“ persikelia: dabar veiks dar patogesnėje Vilniaus vietoje
Išskirtinis įgaliotas „Apple“ servisas ir salonas „Smart Master“ persikelia į naują vietą, siekiant dar labiau pagerinti klientų patirtį. Išmaniųjų įrenginių priežiūros centras čia toliau teiks „Apple&ld...
-
„Citus“ ekspertai apie butą su terasa mieste: kaip sukurti asmeninę oazę ir padidinti būsto vertę
Vilniaus būsto rinkoje terasiniai butai yra retenybė, sudaranti vos apie 2 proc. visos butų pasiūlos. Šiuo metu iš bendros 4 850 butų pasiūlos sostinėje yra tik apie 100 terasinių butų. Vidutinė terasinio buto kvadratinio metro kaina si...