Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai

  • Teksto dydis:

Įprasta, kad gamybos įmonėse naujų produktų idėjos gimsta uždarame darbuotojų rate, pasitelkiant asmeninę patirtį ir vartotojų apklausų rezultatus. Televizijos ekranuose dar visai neseniai transliuota reklama, kurioje pasaulyje mėgstamo gėrimo receptūrą tobulina ne brandūs specialistai, o pagrindiniai produkto vartotojai – paaugliai. Panašią situaciją Lietuvoje ėmėsi įgyvendinti stambi maisto pramonės įmonė „Mantinga“ ir viena didžiausių aukštųjų mokyklų Lietuvoje – Kauno kolegija.

„Pažinti vartotoją, sukurti naujovę galima nebūtinai visuotinai įprastu būdu. Kartu su Kauno kolegija tam pasirinkome užsienio, ypač Skandinavijos šalyse išpopuliarėjusį, tačiau Lietuvos pramoninkų praktikoje naują metodą – vadinamąjį „hakatoną“. Tai renginys, kurio metu per ribotą laiką dalyviai turi sukurti ir išvystyti produkto koncepciją“, – teigia „Mantingos“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Mantas Agentas.

Produktą kuria vartotojai

Pasak kūrybinių dirbtuvių organizatorių, mintis įtraukti į produkto kūrimą pačius jo vartotojus versle nėra nauja, tačiau būdai tai padaryti – skirtingi. Anot „Mantingos“ atstovų, Kauno kolegijos komandos pateiktas pasiūlymas rengti tokio formato renginį suintrigavo – šios bendradarbiavimo formos įmonė iki šiol nebuvo išbandžiusi. „Turime patirties dirbdami su mokslininkais, o štai su studentais rimtai niekada nedirbome. Vis dėlto galimybė iš pirmų lūpų išgirsti šviežiausias mintis ir pasiūlymus – vertinga informacija įmonei, jautriai reaguojančiai į vartotojų poreikius“, – apsisprendimą dalyvauti projekte komentuoja M. Agentas.

Organizacijos bendromis pastangomis surengė intensyvias kūrybines dirbtuves, kuriose jėgas suvienijo kolegijos studentai, dėstytojai ir įvairių sričių įmonės darbuotojai. Tris dienas atskirose komandose dirbę dalyviai kūrė naujų skonių sumuštinius nuolat skubančiam, aktyviam jaunimui. Verslo statistikos duomenimis, sumuštinius Lietuvoje ir ne tik dažniausiai perka 15-35 metų vartotojai, todėl jaunimo įtraukimas tobulinant produktus – logiškas ir įmonės, ir aukštosios mokyklos žingsnis. Verslo ir mokymo įstaigos bendradarbiavimas gali atnešti vertingos patirties abiems pusėms – viena jų gauna edukacinę naudą, o kita – galimybę giliau pažinti vartotojus.

„Net nesitikėjome, kad gautos idėjos bus tokios artimos mūsų realybei, jas išplėtojus tikrai galima diegti į gamybą. Tą ateityje ir padarysime“, – taip pasiūlymus įvertino M. Agentas, pripažindamas, kad rezultatai viršijo įmonės lūkesčius.

Abipusis laimėjimas

Bendrovės „Mantinga“ vadovybė pasakoja, kad idėjų dirbtuvės leido patenkinti kelis įmonės interesus. Pirmiausiai jie galėjo iš arčiau ir betarpiškai pažinti tikslinės auditorijos įpročius, sužinoti tiesiogiai, kaip skirtingus produktus vertina jaunimas. „Inspiracijų paieškos – ypač svarbus procesas, nes vien per metus į rinką išleidžiame arti 150 naujų produktų. Mūsų kolektyvui tai davė impulsą išsilaisvinti iš tam tikrų normų, pasisėmėme įkvėpimo tolimesniam asortimento vystymui“, – sako „Mantingos“ komercijos direktorė Linutė Žemaitienė, pabrėždama, kad projektas padėjo į produkciją pažvelgti galutinio vartotojo akimis.

Tai, kad mūsų studentų sukurtos idėjos yra arti verslo tikrovės, kolegijai skamba kaip komplimentas.

„Tai, kad mūsų studentų sukurtos idėjos yra arti verslo tikrovės, kolegijai skamba kaip komplimentas“, – sako Kauno kolegijos direktoriaus pavaduotojas komunikacijai Antanas Vaidelys, akcentuodamas kolegijos studijų filosofiją – rengti tokius specialistus, kurių įgytos aukštojo mokslo žinios yra pritaikomos praktiškai.

Pasak edukologijos specialistų, efektyviausias yra realiomis problemos grįstas mokymas, todėl galimybė studentams dar besimokant narplioti įmonės realijas – tiesiog neįkainojama.

„Šiuolaikinėse įmonėse ypač svarbus gebėjimas susikalbėti skirtingų sričių specialistams, retos profesijos žmogus dirba absoliučiai vienas asmeniškai kurdamas projektą. Todėl kūrybinėse dirbtuvėse geriausio rezultato pasiekė ta komanda, kuri sugebėjo suderinti maisto technologų, vadybos, pakuotės dizaino kūrėjų pasiūlymus“, – pasakoja A. Vaidelys.

Atviri jauniems specialistams

„Šios dirbtuvės – puikus pavyzdys, kaip Lietuvos įmonės gali integruoti jaunimą ir sudominti darbu savo šalies įmonėje. Mes visuomet siekiame būti atviri įvairių specialybių jauniems potencialiems darbuotojams, sudarome sąlygas ne tik atlikti praktiką, bet ir įsidarbinti, tobulėti, augti kartu su besiplečiančia tarptautine įmone“, – sako M. Agentas.

A. Vaidelio nuomone, šis atvejis parodo, kad Lietuvos situacija verslo bendruomenėje keičiasi. Šiandien verslas ne tik reikalauja paruoštų specialistų, bet ir yra pasiruošęs duoti. Prie šiuolaikiškos, kvalifikuotos ir kūrybiškos darbo jėgos ugdymo prisideda ir pats darbdavys, telkiantis reikalingus išteklius, tarp kurių tokiuose projektuose reikšmingi – įmonės skiriamo personalo įsitraukimas į procesus ir jos skiriamas laikas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių