Konkurencijos taryba neleido „TV3 Grupei“ įsigyti „M-1“ radijo stočių

  • Teksto dydis:

Baltijos šalyse veikiančios žiniasklaidos grupės „TV3 Grupė“ įmonė „All Media Lithuania“ negalės įsigyti po 100 proc. trijų bendrovių, valdančių radijo stotis M-1, „M-1 plius“, „Lietus“, „Laluna“, „Raduga“, bei įmonės „Reklamos ekspertai“ akcijų.

Konkurencijos taryba leidimo šiam sandoriui nedavė nustačiusi, kad dėl to būtų sukurta ar sustiprinta dominuojanti padėtis arba itin apribota konkurencija radijo bei televizijos reklamos pardavimo rinkose.

„All Media Lithuania“, transliuojanti TV3, TV6, TV8 ir „TV3 Plius“ televizijos programas, planavo įsigyti tris įmones, valdančias „M-1“ radijo stotis, bei jose reklamą parduodančią bendrovę „Reklamos ekspertai“.

Su „All Media Lithuania“ susijusi bendrovė „All Media Radijas“ radijo dažniais transliuoja „Power Hit Radio“, internetu – „Power Gold“ radijo programas bei parduoda reklamą, o „All Media Digital“ valdo tv3.lt ir kitas interneto svetaines, kur taip pat parduoda reklamą.

Konkurencijos taryba siekė nustatyti, ar įgyvendinus sandorį nekils neigiamų pasekmių konkurencijai radijo bei televizijos reklamos pardavimo rinkose, nes „All Media Lithuania“, kuri šiuo metu turi didelę televizijos reklamos rinkos dalį, prisijungusi didžiausią Lietuvoje radijo stočių grupę, reikšmingai padidintų savo dalį ir radijo reklamos rinkoje.

Taryba nustatė, kad sandorio šalių valdomos radijo stotys „M-1“ ir „Power Hit Radio“ yra artimos konkurentės radijo reklamos pardavimo rinkoje, o jų konkurencija yra reikšminga, ji išnyktų įgyvendinus sandorį, o jo šalys užimtų didžiausią šios rinkos dalį pagal pajamas, valdytų didžiausią klausyto laiko dalį turinčias radijo stotis ir dar labiau padidintų atotrūkį nuo kitų konkurentų.

„Atsiradus tokiam dideliam rinkos žaidėjui, Konkurencijos tarybos vertinimu, kitoms radijo stotims būtų apsunkintos galimybės veiksmingai konkuruoti, o radijo reklamos pirkėjai turėtų mažiau pasirinkimo alternatyvų“, – nurodė taryba.

Atsiradus tokiam dideliam rinkos žaidėjui, Konkurencijos tarybos vertinimu, kitoms radijo stotims būtų apsunkintos galimybės veiksmingai konkuruoti.

 

Anot jos, dar viena neigiama sandorio pasekmė konkurencijai yra susijusi su „All Media Lithuania“ galimybe taikyti reklamos pardavimo siejimo praktiką, kai reklamos pirkėjams, perkantiems ir televizijos, ir radijo reklamos paketus iš jos valdomų žiniasklaidos priemonių, būtų siūlomos nuolaidos.

„Savaime nėra draudžiama sieti televizijos ir radijo reklamos pardavimą, tačiau itin koncentruotoje rinkoje tokia praktika būtų žalinga, jeigu ją taikytų didelę rinkos dalį užimanti bendrovė“, – nurodo taryba.

Kadangi po sandorio „All Media Lithuania“ galėtų televizijos ir radijo reklamos siejimo praktiką taikyti ir M-1 grupės atžvilgiu, Konkurencijos taryba įžvelgia riziką, kad reklamos pirkėjai būtų skatinami dar aktyviau pirkti reklamą iš „All Media Lithuania“ priklausančių televizijos ir radijo stočių, atitinkamai mažindami pas konkurentus užsakomos reklamos apimtis.

„Konkurentai, negalintys pasiūlyti panašių susietos reklamos paketų, prarastų dalį pajamų, sumažėtų jų galimybės investuoti į programų turinį ir išlaikyti auditoriją, būtų apsunkinta tiek jų plėtra, tiek naujų dalyvių įėjimas į rinką. Nelikus pakankamo konkurencinio spaudimo ir susilpnėjus konkurentams, ilgainiui koncentracijos dalyviai galėtų padidinti reklamos paslaugų kainas“, – pranešime sakė tarybos pirmininkė Jolanta Ivanauskienė.

„All Media Lithuania“ pasiūlė prisiimti įsipareigojimus – parduoti „Power Hit Radio“ valdančią bendrovę „All Media Radijas“ ir netaikyti televizijos bei radijo reklamos susiejimo praktikos. Vis dėlto taryba pripažino, kad tai nepašalintų neigiamų pasekmių konkurencijai.

Tarybos nutarimas gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių