- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybės sprendimu nuo kitų metų didėsiantys mokesčiai už magistralinių Lietuvos kelių naudojimą labiausiai palies vežėjus iš trečiųjų šalių, sako susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
„Mokesčių dydžiai priklausys nuo transporto priemonės kategorijos, ašių skaičiaus ir išmetamų teršalų kiekio. Daugiausia tai palies trečiųjų šalių vežėjus atvykstančius į Lietuvą, kurių parkas pripažinkime yra pakankamai senas“, – LRT radijui ketvirtadienį teigė M. Tarnauskas.
Jo teigimu, daugeliui tolimojo susisiekimo maršrutais vykstančių autobusų kelių naudotojo mokestis augtų 4 arba 15 proc.
„Tolimojo susisiekimo maršrutais vyksta turbūt (...) apie 500 autobusų, iš kurių apie 80 proc. yra „Euro 5“ arba „Euro 6“ klasių. Kelių naudotojo mokesčio padidėjimas „Euro 6“ klasių autobusams būtų apie 4 proc., „Euro 5“ klasės – apie 16 proc.“, – teigė M. Tarnauskas.
„Tai jeigu vežėjai traukiasi iš rinkos, tai ne dėl padidėjusio vinjetės mokesčio“, – pridūrė jis.
Susisiekimo viceministras pažymėjo, kad papildomos lėšos iš kelių naudotojo mokesčio papildys kelių priežiūros ir plėtros programą.
Lietuvos keleivių vežimo asociacijos vadovas Gintaras Nakutis teigė nemanantis, jog nuo kitų metų didėsiantis kelių naudotojo mokestis lemtų didesnes tarpmiestinių autobusų bilietų kainas.
„Aišku tie autobusai, kurie dabar yra senesni, jie negalės būti panaudojami tarpmiestiniuose maršrutuose, bet jie galės būti panaudojami užsakomuosiuose. Taip, užsakomuosiuose atguls į savikainą, bet ten nėra bilietų, dėl to nemanau, kad bilietų kainos turėtų (didėti – BNS)“, – LRT radijui sakė G. Nakutis.
„Jeigu per metus nuvažiuoji 35 tūkstančius kilometrų, tai padidėja 0,3 cento savikaina, tai nemanau, kad dėl to vežėjai didintų (kainas – BNS)“, – pridūrė jis.
Vyriausybė liepą pritarė mokesčių už magistralinių Lietuvos kelių naudojimą didinimui nuo kitų metų – maksimalus metinis tarifas sieks beveik 3,1 tūkst. eurų, arba 4 kartus daugiau nei dabar.
Susisiekimo ministerijos parengtais pakeitimais numatoma, jog autobusams ir krovininiams automobiliams taikomų mokesčių dydžiai priklausys nuo jų kategorijos, ašių skaičiaus ir išmetamų teršalų kiekio.
Pavyzdžiui, žemiausio emisijos standarto, daugiau nei 12 tonų sveriančios ir bent keturių ašių transporto priemonės savininkui teks mokėti beveik 3,1 tūkst. eurų metinį mokestį vietoj 753 eurų. Didžiausias mokestis autobusams sieks 2,4 tūkst. eurų vietoj 550 eurų.
Tikimasi, kad patvirtinus naujus mokesčius į valstybės biudžetą papildomai būtų surenkama apie 30–40 mln. eurų kasmet.
Kelių naudotojo mokesčiai Lietuvoje nebuvo peržiūrėti nuo 2015 metų, siūlymui nustatyti naujus maksimalius jų dydžius Vyriausybė pritarė gegužės pradžioje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paaiškėjo, kas labiausiai stabdo gyventojus įsigyti būstą
Šiuo metu Baltijos šalių gyventojų nesvarsto apie būsto įsigijimą. Dauguma jų tokį sprendimą sieja su jau turimu būstu ir menkomis pajamomis, atskleidė „Citadele“ užsakymu atliktas tyrimas. Tačiau pasak ekonomisto Aleksand...
-
Lietuvos banko kainų prognozės nedžiugina: teks krapšyti kišenes?
Dėl brangstančių žaliavų šiemet ir kitąmet maisto produktų kainos kils sparčiau negu pernai, sako Lietuvos banko (LB) atstovė. Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) prognozuoja, kad maisto kainos šiemet augs 0,9–2,1 procento. ...
-
Ministras vasarį pasiūlys, kurie vartotojai galės likti su visuomeniniu tiekimu
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas vasarį žada pateikti pasiūlymus, kurie smulkūs ir pažeidžiami elektros vartotojai, priklausantys trečiajam rinkos liberalizavimo etapui, nuo 2026-ųjų toliau galėtų naudotis visuomeniniu tiekimu, kurį u...
-
Vaičiūnas įvardijo, kada galėtų būti skelbiamas audringų diskusijų sulaukęs konkursas
Seimui pritarus antrojo 700 megavatų (MW) Lietuvos vėjo parko Baltijos jūroje vystytojo konkurso sąlygų pakeitimams, iš naujo jis galėtų būti skelbiamas balandį, o jo laimėtojas paaiškėtų iki metų pabaigos, sako energetikos ministras...
-
Apklausa atskleidė, ko iš darbdavių 2025-aisiais gali tikėtis darbuotojai
Apie du trečdaliai Lietuvos įmonių šiais metais neketina didinti veiklos apimčių ir darbuotojų skaičiaus, tuo metu trečdalis darbdavių tikisi augimo, o ketvirtadalis planuoja įdarbinti daugiau darbuotojų, rodo naujausia Užimtumo tarnybos apk...
-
Vieno pagrindinių maisto produktų kaina muša rekordus: kas bus toliau
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo iš ūkių kaina 2024 m. gruodį Lietuvoje didėjo penktą mėnesį iš eilės – ji pasiekė visų laikų rekordą – 580,53 euro už toną. ...
-
Ant Seimo stalo – augančių maisto kainų klausimas
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas trečiadienį aptars maisto kainų tendencijas Lietuvoje. ...
-
Žemaitaitis: apie „Teltoniką“ atlikau labai didelį tyrimą
Valdančiajai koalicijos partnerės „Nemuno aušros“ lyderis Remigijus Žemaitaitis sako, kad aukštųjų technologijų bendrovė „Teltonika“ turėtų pateikti visą informaciją apie jos produkcijos eksportą į trečiąsia...
-
Žemaitaitis apie gynybos finansavimą: galim sutaupyti – yra vienas variantas1
Valdančiosios „Nemuno aušros“ lyderis Remigijus Žemaitaitis teigia, kad diskusijos dėl šaltinių didesniam gynybos finansavimui koalicijoje nėra prasidėjusios. ...
-
Lietuvos turizmo rūmų prezidentė aptars 2025-ųjų sektoriaus tendencijas
Nacionalinės turizmo verslo asociacijos bei Lietuvos turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė trečiadienį pristatys 2025-ųjų turizmo sektoriaus tendencijas ir prognozes. ...