Tyrimas: pirkdami maistą gyventojai orientuojasi į kokybę ir vietinius gamintojus

  • Teksto dydis:

Renkantis maistą, Lietuvos gyventojai didžiausią dėmesį skiria gaminių kokybei, rodo bendrovės „Havas Group“ užsakymu atliktas vartotojų tyrimas.

Pavasarį atliktas tyrimas parodė, net 4 iš 5 respondentų pirkinių krepšelyje atsiduria duona ir šviežia mėsa, o 3 iš 4 reguliariai perka tokius produktus kaip pieną, grietinę, sūrį ir sviestą.

Apklausti gyventojai nurodė, kad svarbiausi kriterijai renkantis maisto produktus ir gaminius yra kilmės šalis, aukšta kokybė, taip pat kainos ir kokybės santykis.

„Matome, kad šalies gyventojai turi ryškius susiformavusius apsipirkimo įpročius, pasitiki vietinių gamintojų produkcija, o prekių ženklų populiarumas tiesiogiai susijęs su gyventojų požiūriu į jų kokybę. Jei produktas laikomas kokybišku, tuomet yra daugiau šansų, kad jis, nepriklausomai nuo kategorijos, atsidurs pirkinių krepšelyje“, – pranešime cituojamas „Havas Group“ strategijų vadovas Tomas Markūnas.

Pirmenybę skiria maisto kokybei. / „Havas“ nuotr.

Atskleidė, kada kokybė svarbiausia

Anot apklausos, kone pusė apklaustųjų teigia pirmenybę kokybei teikiantys renkantis pieną, šviežią mėsą ir duoną.

Ieškodami kokybės gyventojai linkę pirmenybę teikti nepriklausomiems ir lietuviškiems prekių ženklams. Paprašius respondentų spontaniškai paminėti kiekvienos kategorijos prekių ženklus, kurie jiems siejasi su kokybe, daugiausiai buvo įvardinti „Dvaro“, „Vilniaus duona“ ir „Biovela“.

Su kokybe sieja lietuviškus prekių ženklus. / „Havas“ nuotr.

„Minėti prekių ženklai jau daugybę metų veikia rinkoje, investuoja ne tik į savo produkcijos kokybę, bet ir nepamiršta kitų dedamųjų – skiria dėmesio rinkodaros bei reklamos priemonėms, turi aiškų pozicionavimą. Tyrimas parodė, kad būtent šie prekių ženklai turi ir nuolatinį jų produkcijos pirkėją, kurio lojalumą pelnyti užtrunka ne vienerius metus“, – apibendrina ekspertas.

Dažniausiai apie maisto produktų kokybę, kaip nurodė kas antras respondentas, sprendžiama pagal gaminių skonį ir gerą sudėtį. Respondentų reitinguotuose kokybės kriterijuose taip pat įvardijamas lietuviškumas, natūralumas, ekologiškumas, prekių ženklo patikimumas.

Dažniau renkasi lietuvišką prekę. / „Havas“ nuotr.

Ieško lietuviškos produkcijos

Maždaug kas antras šalies gyventojas, rinkdamasis maisto produktus, visada ar dažniausiai atkreipia dėmesį į gaminių etiketes, kad išsiaiškintų kilmės šalį.

Nemažai dėmesio skiriama ir lietuviškai gaminių kilmei. Bent kas antram apklaustajam ji svarbi perkant duoną, batoną, bandeles, šviežią mėsą ir mėsos gaminius, pieną, varškę ir grietinę. Į kilmės šalį ir lietuviškumą dėmesį dažniausiai atkreipia moterys ir vyresni gyventojai virš 55 metų.

Tai, kad dažniau norima įsigyti lietuviškos kilmės gaminius, įrodo ir respondentų įvardintas dažniausiai pasirenkamų prekių ženklų sąrašas. Tarp populiariausių dominuoja tokie lietuviški prekių ženklai kaip „Vilniaus duona“ ir „Dvaro“, kurių produkciją dažniausiai perka 2 iš 5 respondentų.

 

Perkamiausi prekių ženklai. / „Havas“ nuotr.

„Biržų duonos“ ir „Biovelos“ gaminius reguliariai perka kas trečias, o „Rokiškio“, „Žemaitijos“, „Utenos mėsos“, „Vilniaus Paukštyno“ ir „Krekenavos“ prekių ženklų produkciją nurodė dažniausiai perkantis 1 iš 4 apklausos dalyvių.

Vartotojų tyrimą šių metų balandžio 26–gegužės 13 dienomis atliko įmonė „Norstat LT“. Jo metu apklausta 1,1 tūkst. respondentų nuo 18 iki 64 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių