Trečdalis Baltijos šalių verslininkų 2020-uosius vertina teigiamai

  • Teksto dydis:

„Luminor“ banko atlikta apklausa parodė, kad, nepaisant pandemijos poveikio, maždaug trečdalis Baltijos šalių smulkių ir vidutinių įmonių (SVĮ) 2020-uosius vertina teigiamai, palyginti su 2019 m. Daugiausia teigiamai nusiteikusių verslininkų – Lietuvoje (37 proc.) ir Estijoje (35 proc.), o Latvijos smulkaus ir vidutinio verslo atstovai padėtį vertina kiek skeptiškiau (29 proc.).

Maža to, paaiškėjo, kad neapibrėžta situacija rinkose neatgrasė nuo noro plėstis – pozityviausiai šiuo atžvilgiu nusiteikusios Lietuvos ir Latvijos SVĮ (atitinkamai 41 proc. ir 37 proc. planuoja plėtrą), o Estijos verslininkai ketina būti atsargesni – 25 proc. apklaustųjų planuoja auginti verslą.

Baltijos šalių verslininkų vertinimai, kalbant apie praėjusius metus, gana prieštaringi. Maždaug trečdalis visų apklaustųjų pripažįsta, kad 2020-ieji jiems buvo geresni nei 2019-ieji. Trečdaliui atrodo, kad situacija 2020 m., palyginti su 2019 m., nepakito, o trečdalis teigia, kad pastarieji metai buvo blogesni. Optimistiškiausiai nusiteikę Lietuvos verslininkai – 37 proc. jų mano, kad 2020-ieji vertintini teigiamai. Estijos verslo atstovams praėjusieji metai atrodo ir geri (35 proc.), ir vertintini neutraliai (33 proc.), Latvijoje optimistiškai nusiteikusių mažiausiai – atitinkamai 29 ir 35 proc.

Nors 2020-aisiais visiems mums kilo netikėtų iššūkių, teko susidurti su nenumatytais įvykiais, tačiau metai patvirtino ir banalią tiesą – kiekviena krizė sukuria naujų galimybių.

„Nors 2020-aisiais visiems mums kilo netikėtų iššūkių, teko susidurti su nenumatytais įvykiais, tačiau metai patvirtino ir banalią tiesą – kiekviena krizė sukuria naujų galimybių. Kai kurie sektoriai natūraliai augo naujomis sąlygomis, kai kurie – greitai prisitaikė. Kita vertus, maloniai stebina tai, kad palyginti nemaža Baltijos šalių verslo dalis ne tik nesustojo, bet ir optimistiškai vertina ateities perspektyvas – mažiausiai trečdalis SVĮ patikino ketinančios plėsti verslą 2021-aisiais, tiek siekdamos padidinti pardavimų apimtis, tiek plėtoti verslą skaitmeninėje erdvėje“, – sakė Giedrė Blazgienė, „Luminor“ Lietuvos pardavimų direktorė.

Vis dėlto daugiau nei pusė Baltijos smulkių ir vidutinių įmonių 2020-aisiais patyrė apyvartos nuosmukį. Nepaisant to, maždaug trečdalis sugebėjo išsaugoti ankstesnes apyvartas, o 13 proc. net jas išaugino.

Optimistiškiausiai dėl verslo augimo 2021-aisiais nusiteikę Lietuvos verslininkai, o atsargiausi – Estijos smulkaus ir vidutinio verslo (SVV) sektoriaus dalyviai. Daugiau nei pusė jų Estijoje šiemet neplanuoja verslo plėtros. Latvijos verslininkų ketinimai – skirtingi: 37 proc. tikisi augimo, o 33 proc. nėra tikri dėl 2021-ųjų perspektyvų. Iš tų Baltijos bendrovių, kurios planuoja plėsti verslą, daugiau nei pusė tikisi ir auginti pardavimų apimtis bei pristatyti rinkai naujų prekių ir paslaugų. Estijos SVV atstovai išreiškė didesnes ambicijas, susijusias su eksporto planais – 33 proc. iš jų ketina padidinti eksporto apimtis, palyginti su 19 proc. Lietuvoje ir 28 proc. Latvijoje. Estijos SVĮ taip pat labiau domisi pardavimų auginimu el. komercijos srityje – to tikisi 27 proc. šalies verslininkų, palyginti su 20 proc. Lietuvoje ir 22 proc. Latvijoje.

Pagrindinės priežastys, nulėmusios Baltijos šalių verslininkų sprendimus neplėsti verslo 2021-aisiais – nežinia dėl COVID-19 pandemijos, „Brexit“ ir kiti globalūs veiksniai. Maždaug 10 proc. tyrimo dalyvių teigia, kad jie jau išgyveno augimą 2020-aisiais, o penktadalis respondentų nurodo jaučiantys finansavimo plėtrai stygių.

„Luminor“ banko apklausa buvo atlikta 2020 m. gruodį, bendradarbiaujant su rinkos tyrimų kompanija „Norstat“. Apklausos dalyviai – 750 Baltijos šalių SVĮ vadovai arba finansų vadovai. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių