- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šeštadienį sukako lygiai mėnuo, kai pompastiškai pristatytas tarptautinis traukinio maršrutas Vilnius-Ryga. Traukinys kursuoja, bet ar po šventinio maratono liko, kam važinėti, ar reisas netaps nuostolingas? Geležinkeliai jau turi pirmo mėnesio rezultatus, o savo įžvalgomis dalinasi ir profsąjunga.
„Susidarė įspūdis, kad Lietuvoje pirmą kartą traukinys atsirado, kaip prieš 160 metų, taip buvo parodyta, kad vos ne į mėnulį nuskridome. Pristatyta kaip pasaulinio lygio atradimas“, – sakė geležinkelininkų profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Stanislavas Fedaravičius.
Startas sėkmingas – bilietai buvo iššluoti, vos per dvi dienas nupirkta beveik 2000 bilietų, o dabar keleiviai sako, bent jau savaitės pradžioje, tarp tuščių sėdynių švilpė vėjai.
Traukinys stoja Jelgavoje, Joniškyje, Šiauliuose, Kaišiadoryse. Taigi, tarptautinis maršrutas neretai naudojamas ir vietinėms kelionėms.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Pradžioje buvo daug keleivių, o dabar gavau informacijos, kad šiek tiek sumažėjo“, – tvirtino S. Fedaravičius.
Geležinkeliai suskaičiavo, nors traukinys kursuoja mėnesį, rezultatai džiugina, o tai, kad žmonės traukiniu neva dažniau naudojasi tik vietinėms kelionėms – mitas.
„Keliones Vilnius-Ryga, arba iš tarpinių stočių, pasirinko apie 9500 žmonių. Labiausiai susidomėjimo sulaukia keliaujančių tarptautiniu maršrutu, 70 proc. keliavusių važiavo tarptautinėje kelionėje“, – komentavo laikinasis „LTG Link“ vadovas Gediminas Šečkus.
Kita diena, kita stotis – Šiauliai. Keliaujančių į Rygą yra, bet tik vienas kitas. Visgi, geležinkeliai sako, darbo dienomis keliaujančių mažiau nei savaitgaliais, ar šventiniu laikotarpiu.
Dabar nuo Vilniaus iki Rygos kelionė trunka 4 valandas 13 minučių. Anot profsąjungos, reklamos daug, tačiau tokios pagyros atrodo keistai. Visai kitaip būtų, jeigu kalbėtume ne apie traukinį Vilnius-Ryga, o „Rail Baltica“.
Susidarė įspūdis, kad Lietuvoje pirmą kartą traukinys atsirado.
„Greičiai liko tie patys, rekonstrukcijos maršruto nebuvo, rašo, kad metė konkurenciją mašinoms, bet su tokiu greičiu, jie konkuruoti negali“, – įsitikinęs S. Fedaravičius.
Traukinys dabar rieda ne greičiau nei 120 km/val. Antra klase nuo Vilniaus iki Rygos nuvažiuoti kainuoja 24 eurus, o pirma klase – 10 eurų brangiau.
„Keleivinis transportas visada buvo nuostolingas, prieš 10–20 metų buvo dotuojamas, o pelningi buvo dėl krovinių pervežimo, pelno nebeturime ir dabar valstybė dotuoja mano ir jūsų sąskaita“, – teigė S. Fedaravičius.
„Dalyje Lietuvos turime sutartį su Susisiekimo ministerija, o Latvijoje vykdome komerciniais pagrindais, planuojame ir tikimės, kad maršrutas nuostolingas nebus“, – aiškino G. Šečkus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė pritarė ministerijos patikslinimams dėl prekybos alkoholiu licencijavimo1
Vyriausybė pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos (EIM) siūlymams, kuriais tikslinamos didmeninės ir mažmeninės prekybos alkoholiu taisyklės, licencijų ir leidimų pirkti etilo alkoholį reglamentavimas. ...
-
Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija atleidžia 38 darbuotojus: atskleidė, kas įvyko4
Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija (VTDK) atleidžia 38 darbuotojus, pranešė Užimtumo tarnyba. Iš viso mokymosi įstaigoje šiuo metu dirba 248 asmenys. ...
-
Pokyčiai: iš atlyginimų antstoliai išskaičiuos mažesnę dalį
Nuo liepos 1 d. iš skolų turinčių žmonių atlyginimų antstoliai automatiškai išskaičiuos mažesnę dalį, praneša Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM). ...
-
Daliai žmonių subsidijos šildymui bus skiriamos visam žiemos sezonui2
Seimas grąžino per pandemiją taikytą kompensacijų už šildymą mokėjimo tvarką – išmokos bus skiriamos visam šildymo sezonui, jeigu žmogus dėl jų kreipsis nuo rugsėjo 1 dienos iki sezono pabaigos. ...
-
Nuo liepos – griežtesnė tvarka Lietuvoje norintiems dirbti užsieniečiams: kas keičiasi2
Nuo pirmadienio, liepos 1 dienos, griežtėja užsieniečių įdarbinimo tvarka Lietuvoje. Norintieji čia atvykti dirbti privalės gauti Lietuvoje išduodamą leidimą laikinai gyventi. ...
-
Priedangas statantiems gyventojams siūloma infrastruktūros įmokos lengvata
Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis siūlo atleisti nuo savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos arba ją proporcingai sumažinti tiems gyventojams, kurie kartu su gyvenamuoju namu pastato ir priedangas. ...
-
Tyrimas: pagrindine kliūtimi įsidarbinant ukrainiečiams išlieka kalbos barjeras
Daugiau nei pusei Lietuvoje gyvenančių ukrainiečių didžiausia kliūtis įsitvirtinant darbo rinkoje yra kalbos barjeras, rodo Tarptautinės migracijos organizacijos Vilniaus biuro (IOM Lietuva) atliktas tyrimas. ...
-
Kodėl „Sodra“ vasarą atidžiau stebi sergančiuosius?5
„Sodra“ vasarą atidžiau stebi sergančiuosius, ar šie nepiktnaudžiauja nedarbingumo pažymėjimais. Esą vis pasitaiko atvejų, kai žmonės tiesiog pasiima vadinamąjį biuletenį ir dienas leidžia ne ligos patale, o prie jūros, kelion...
-
Seimas spręs, ar leisti kaimo sodybų svečius registruoti kartą per mėnesį3
Kaimo turizmo sodybas nuo kitų metų siūloma atleisti nuo prievolės duomenis apie apgyvendintus poilsiautojus Nacionalinėje turizmo informacinėje sistemoje (NTIS) pateikti per 24 valandas. ...
-
Patvirtinta valstybės garantija bankams, teikiantiems paskolas „Rail Baltica“ projekto įsigijimams4
Seimas suteikė valstybės garantiją Šiaurės investicijų bankui (NIB) ir Europos investicijų bankui (EIB), teikiantiems bendros 200 mln. eurų vertės paskolas elektrinius traukinius norinčiai pirkti keleivių geležinkeliais vežėjai „LTG L...