Traukinys iš Vilniaus į Rygą: ar liko važiuojančių?

  • Teksto dydis:

Šeštadienį sukako lygiai mėnuo, kai pompastiškai pristatytas tarptautinis traukinio maršrutas Vilnius-Ryga. Traukinys kursuoja, bet ar po šventinio maratono liko, kam važinėti, ar reisas netaps nuostolingas? Geležinkeliai jau turi pirmo mėnesio rezultatus, o savo įžvalgomis dalinasi ir profsąjunga.

„Susidarė įspūdis, kad Lietuvoje pirmą kartą traukinys atsirado, kaip prieš 160 metų, taip buvo parodyta, kad vos ne į mėnulį nuskridome. Pristatyta kaip pasaulinio lygio atradimas“, – sakė geležinkelininkų profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Stanislavas Fedaravičius.

Startas sėkmingas – bilietai buvo iššluoti, vos per dvi dienas nupirkta beveik 2000 bilietų, o dabar keleiviai sako, bent jau savaitės pradžioje, tarp tuščių sėdynių švilpė vėjai.

Traukinys stoja Jelgavoje, Joniškyje, Šiauliuose, Kaišiadoryse. Taigi, tarptautinis maršrutas neretai naudojamas ir vietinėms kelionėms.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

„Pradžioje buvo daug keleivių, o dabar gavau informacijos, kad šiek tiek sumažėjo“, – tvirtino S. Fedaravičius.

Geležinkeliai suskaičiavo, nors traukinys kursuoja mėnesį, rezultatai džiugina, o tai, kad žmonės traukiniu neva dažniau naudojasi tik vietinėms kelionėms – mitas.

„Keliones Vilnius-Ryga, arba iš tarpinių stočių, pasirinko apie 9500 žmonių. Labiausiai susidomėjimo sulaukia keliaujančių tarptautiniu maršrutu, 70 proc. keliavusių važiavo tarptautinėje kelionėje“, – komentavo laikinasis „LTG Link“ vadovas Gediminas Šečkus.

Kita diena, kita stotis – Šiauliai. Keliaujančių į Rygą yra, bet tik vienas kitas. Visgi, geležinkeliai sako, darbo dienomis keliaujančių mažiau nei savaitgaliais, ar šventiniu laikotarpiu.

Dabar nuo Vilniaus iki Rygos kelionė trunka 4 valandas 13 minučių. Anot profsąjungos, reklamos daug, tačiau tokios pagyros atrodo keistai. Visai kitaip būtų, jeigu kalbėtume ne apie traukinį Vilnius-Ryga, o „Rail Baltica“.

Susidarė įspūdis, kad Lietuvoje pirmą kartą traukinys atsirado.

„Greičiai liko tie patys, rekonstrukcijos maršruto nebuvo, rašo, kad metė konkurenciją mašinoms, bet su tokiu greičiu, jie konkuruoti negali“, – įsitikinęs S. Fedaravičius.

Traukinys dabar rieda ne greičiau nei 120 km/val. Antra klase nuo Vilniaus iki Rygos nuvažiuoti kainuoja 24 eurus, o pirma klase – 10 eurų brangiau.

„Keleivinis transportas visada buvo nuostolingas, prieš 10–20 metų buvo dotuojamas, o pelningi buvo dėl krovinių pervežimo, pelno nebeturime ir dabar valstybė dotuoja mano ir jūsų sąskaita“, – teigė S. Fedaravičius.

„Dalyje Lietuvos turime sutartį su Susisiekimo ministerija, o Latvijoje vykdome komerciniais pagrindais, planuojame ir tikimės, kad maršrutas nuostolingas nebus“, – aiškino G. Šečkus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Romualdas

Romualdas  portretas
Iš Rygos turėtų išvykti po 20 valandos, o ne už 4 valandų.. Pakeiskite išvykimo laiką

Negalvoja

Negalvoja portretas
Mano vaikystėje traukinys iš Klaipėdos važiuodavo per Mažeikius į Rygą. Kaip žinote šie miestai per toli nuo Vilniaus, tad maršrutas buvo populiarus. Vilniečiai turi begalę renginių, pramogų savo mieste, jiems nėra ką veikti Rygoje. Istoriškai taip susiklostė, kad duona ir strimelė pati skaniausia būdavo iš Rygos parvežta.

Du ministrai ekstremistai

Du ministrai ekstremistai portretas
Wow koks ilgai lauktas reisas...wow
VISI KOMENTARAI 34

Galerijos

Daugiau straipsnių