- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šeštadienį sukako lygiai mėnuo, kai pompastiškai pristatytas tarptautinis traukinio maršrutas Vilnius-Ryga. Traukinys kursuoja, bet ar po šventinio maratono liko, kam važinėti, ar reisas netaps nuostolingas? Geležinkeliai jau turi pirmo mėnesio rezultatus, o savo įžvalgomis dalinasi ir profsąjunga.
„Susidarė įspūdis, kad Lietuvoje pirmą kartą traukinys atsirado, kaip prieš 160 metų, taip buvo parodyta, kad vos ne į mėnulį nuskridome. Pristatyta kaip pasaulinio lygio atradimas“, – sakė geležinkelininkų profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Stanislavas Fedaravičius.
Startas sėkmingas – bilietai buvo iššluoti, vos per dvi dienas nupirkta beveik 2000 bilietų, o dabar keleiviai sako, bent jau savaitės pradžioje, tarp tuščių sėdynių švilpė vėjai.
Traukinys stoja Jelgavoje, Joniškyje, Šiauliuose, Kaišiadoryse. Taigi, tarptautinis maršrutas neretai naudojamas ir vietinėms kelionėms.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Pradžioje buvo daug keleivių, o dabar gavau informacijos, kad šiek tiek sumažėjo“, – tvirtino S. Fedaravičius.
Geležinkeliai suskaičiavo, nors traukinys kursuoja mėnesį, rezultatai džiugina, o tai, kad žmonės traukiniu neva dažniau naudojasi tik vietinėms kelionėms – mitas.
„Keliones Vilnius-Ryga, arba iš tarpinių stočių, pasirinko apie 9500 žmonių. Labiausiai susidomėjimo sulaukia keliaujančių tarptautiniu maršrutu, 70 proc. keliavusių važiavo tarptautinėje kelionėje“, – komentavo laikinasis „LTG Link“ vadovas Gediminas Šečkus.
Kita diena, kita stotis – Šiauliai. Keliaujančių į Rygą yra, bet tik vienas kitas. Visgi, geležinkeliai sako, darbo dienomis keliaujančių mažiau nei savaitgaliais, ar šventiniu laikotarpiu.
Dabar nuo Vilniaus iki Rygos kelionė trunka 4 valandas 13 minučių. Anot profsąjungos, reklamos daug, tačiau tokios pagyros atrodo keistai. Visai kitaip būtų, jeigu kalbėtume ne apie traukinį Vilnius-Ryga, o „Rail Baltica“.
Susidarė įspūdis, kad Lietuvoje pirmą kartą traukinys atsirado.
„Greičiai liko tie patys, rekonstrukcijos maršruto nebuvo, rašo, kad metė konkurenciją mašinoms, bet su tokiu greičiu, jie konkuruoti negali“, – įsitikinęs S. Fedaravičius.
Traukinys dabar rieda ne greičiau nei 120 km/val. Antra klase nuo Vilniaus iki Rygos nuvažiuoti kainuoja 24 eurus, o pirma klase – 10 eurų brangiau.
„Keleivinis transportas visada buvo nuostolingas, prieš 10–20 metų buvo dotuojamas, o pelningi buvo dėl krovinių pervežimo, pelno nebeturime ir dabar valstybė dotuoja mano ir jūsų sąskaita“, – teigė S. Fedaravičius.
„Dalyje Lietuvos turime sutartį su Susisiekimo ministerija, o Latvijoje vykdome komerciniais pagrindais, planuojame ir tikimės, kad maršrutas nuostolingas nebus“, – aiškino G. Šečkus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų1
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas32
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu6
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla1
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...
-
Baltijos šalių ministrai ragina suvienodinti tiesiogines žemės ūkio išmokas1
Lietuvoje vykusiame susitikime Baltijos šalių žemės ūkio ministrai paragino visas Europos Sąjungos valstybes nares suvienodinti tiesiogines išmokas žemės ūkiui. ...
-
Nuo gruodžio baisogališkiai traukiniais į Vilnių keliaus be persėdimų2
Nuo gruodžio vidurio, savaitgaliais, į šalies sostinę nuvykti norintys Baisogalos gyventojai tą galės padaryti keliaujant vienu traukiniu. ...
-
BFK vadovas: vienkartinių pensijų fondų išmokų nereikia apmokestinti
Naujasis Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas mano, kad ir toliau nereikėtų apmokestinti vienkartinės išmokos iš antros pakopos pensijų fondų. Tačiau socialdemokratas Algirdas Sysas mano, jog valstybės įmokėta dalis ar ...