Transporto ir logistikos verslas Lietuvoje: vien klasikinio požiūrio – per mažai

  • Teksto dydis:

Transporto ir logistikos verslo šaka Lietuvoje – itin stipri. Pandemija parodė, kad tiekimo grandinės užtikrinimas gali būti gyvybiškai svarbus, tačiau ne visada jis veikia be trikdžių. Nauji iššūkiai reikalauja atitinkamai parengtų specialistų.

Kryptis – efektyvumas

Duomenų analitikos įmonės "Scorify" duomenimis, Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius sukuria daugiau nei 12 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP).

ES šio sektoriaus indėlis tesiekia vidutiniškai 5 proc.

Efektyvumas – vis aktualesnis logistikos veiksnys. Vien Lietuvoje kasmet kelių transportu atvežama vidutiniškai iki 15 proc. daugiau krovinių.

Eilės, susidarančios prie sandėlių iš nesuplanuotų vilkikų, neapibrėžtą laiką ten laukiantys vairuotojai, vėluojanti ar nuolat kintanti informacija, susijusi su atvykstančiomis transporto priemonėmis ir kroviniais – visa tai yra kasdienės problemos, kurios apsunkina darbo sąlygas transporto ir logistikos sektoriuje. Šiandienos praktika vis dažniau atskleidžia spragas, kurios sukelia įtampą tiekimo grandinės procesuose ir atima daug laiko, dėl to šio sektoriaus dalyviai savo transportui valdyti vis dažniau ima naudoti programinę įrangą.

"Efektyvumas – vis aktualesnis logistikos veiksnys. Vien Lietuvoje kasmet kelių transportu atvežama vidutiniškai iki 15 proc. daugiau krovinių. Tad, žvelgiant tiek iš ekonominės perspektyvos, tiek iš darbuotojų gerovės pusės, kompanijos nebegali sau leisti išsiųsti krovinių neapibrėžtomis sąlygomis. Trikdžiai ir vėlavimai nuostolingi visoms tiekimo grandinės dalims, tad natūralu, kad ši skaitmenizuojasi, o ateities logistika ir logistikos specialistai turės orientuotis į efektyvumą, jog kasdienis tiekimas išliktų nuolatinis ir sklandus", – įsitikinusi "GoRamp" bendraįkūrėja Ugnė Palionytė.

Ugnė Palionytė ir Marius Repečka. vilniustech.lt nuotr.

Naujas verslo etapas

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) absolventai U.Palionytė ir Marius Repečka po studijų ne vienus metus dirbo transporto logistikos ir transporto vadybos srityse, kur suprato, kad klasikinis požiūris į logistiką nebėra efektyvus.

2016 m. jie suvienijo jėgas ir su kolega Jevgenijumi Poloniu įkūrė transporto logistikos startuolį "GoRamp". Šiandien ši komanda kuria transportui valdyti skirtą sistemą, kuri gamybininkams supaprastina transporto valdymą.

M.Repečka ir U.Palionytė įsitikinę, kad transporto logistika yra svarbi kiekvienam verslo subjektui.

Procesų derinimo skambučiais ir elektroniniais laiškais laikai logistikoje po truputį baigiasi. Didėjant krovinių apimtims, informacijos apie transportą sisteminimas žengia į naują etapą. Tai reikalauja platesnio žinių bagažo iš būsimųjų transporto logistikos specialistų.

Tokios pokyčių rinkoje tendencijos yra iššūkis aukštosioms mokykloms, siekiančioms užtikrinti studijų kokybę ir aktualumą.

Bagažas į ateitį

Pasak M.Repečkos, rinkai aktualūs ir paklausūs transporto bei logistikos specialistai turėtų įgauti rinkodaros, duomenų analizės pagrindų, žinių apie įvairių transporto rūšių ekonomiką, transportavimo sprendimų strategijas ir nuolatos atnaujinti savo kompiuterinio raštingumo žinias.

"Šiuo metu "GoRamp" kuria sprendimus, leisiančius realiu laiku matyti visus transporto logistikos rodiklius. Tokių sprendimų rinkoje tik daugės, tad reikės žmonių, galinčių suprasti pateikiamą informaciją ir ja remiantis priimti sprendimus, didinsiančius efektyvumą. Kai apie tai kalbėdavome universiteto koridoriuose, tai dar atrodė tolima ateitis. Šiandien džiaugiuosi, kad karjeros kelias, kuris prasidėjo dar mokantis universitete, man neleido užsimiršti ir nuolat skatino ruoštis ateities rinkai", – pasakojo VGTU Transporto inžinerinės ekonomikos ir logistikos studijas baigęs M.Repečka.

Anot jo, technologijoms transporto ir logistikos srityje įgaunant vis didesnę svarbą, šiame sektoriuje sparčiai didėja transporto inžinerinės ekonomikos ir logistikos kvalifikuotų specialistų poreikis. Ypač trūksta tokių, kurie galės valdyti transporto logistikos pokyčius ir ateities tendencijas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių