- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekdama užtikrinti nuolatinį, ilgalaikiu planavimu pagrįstą kelių infrastruktūros finansavimą, Susisiekimo ministerija planuoja pertvarkyti Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų administravimo sistemą. Šioje srityje numatomus pokyčius numatoma pristatyti, diskutuoti ir aptarti su visomis suinteresuotomis šalimis pirmadienį prasidedančioje ministerijos viešojoje konsultacijoje, kuri vyks iki liepos 9 d.
„Kelių infrastruktūros finansavimas kasmet kelia daug klausimų ir ginčų, neretai sprendimams bandoma daryti politinį spaudimą. Norime sukurti paprastą, aiškią, skaidrią ir viešą Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų administravimo sistemą, paremtą aiškiais kriterijais, rodikliais ir strateginiais dokumentais. Tiek infrastruktūros valdytojams, tiek visuomenei turi būti aiškus priimamų investicinių sprendimų pagrįstumas ir motyvai“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Tobulinant KPPP lėšų administravimą, visų pirma bus siūloma atsisakyti šiuo metu Biudžeto įstatyme Susisiekimo ministerijai suteiktos teisės didelę KPPP lėšų dalį skirti Seimo nustatytiems tiksliniams projektams. Pvz., šiemet iš visos 531,6 mln. eurų KPPP sąmatos tokiems projektams tenka 145 mln. eurų. Šias lėšas skirsto ministerija, nebūtina laikytis KPPP finansavimo įstatyme nustatytų proporcijų valstybinės ir vietinės reikšmės keliams, lėšas galima skirti politiniu sprendimu, be aiškių projektų atrankos kriterijų. Taip pat siūloma atsisakyti kitų KPPP finansavimo išimčių, pačią sistemą darant paprastesne ir sudarant prielaidas KPPP vietinės reikšmės keliams skiriamos dalies tolygesniam paskirstymui tarp šalies savivaldybių. Keičiant tokią praktiką, siekiama depolitizuoti lėšų skirstymą.
Neatidedant lėšų išskirtinai tiksliniams projektams, visos KPPP sąmatos lėšos būtų skirstomos pagal KPPP finansavimo įstatyme nustatytas proporcijas, t. y. ne mažiau kaip 67 proc. KPPP biudžeto būtų skiriama valstybinės reikšmės keliams, 33 proc. – savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams. Siūloma atsisakyti 5 proc. programos biudžeto rezervo. Tai leis panaikinti praktiką, kai rezervo lėšos buvo tapusios savotiška atskira kelių finansavimo programa, o sprendimai dėl lėšų skyrimo buvo stipriai politizuoti.
Kiekvienai iš minėtų KPPP dalių numatoma nustatyti aiškius skirstymo kriterijus.
Planuojama sukurti ilgalaikę kelių plėtros strategiją, kuri leistų planuoti darbus valstybinės reikšmės keliuose. Be to, numatoma taikyti vidutinės trukmės (trejų metų) KPPP finansavimo modelį, kuris numatytų artimiausių metų darbus, laiku atlikti viešuosius pirkimus ir taip neprarasti galimybės panaudoti keliams skiriamas lėšas.
Siekiant kuo efektyviau įgyvendinti KPPP pertvarką, rengiama viešoji konsultacija, kurioje kviečiami dalyvauti valstybės institucijų, savivaldybių, asociacijų, verslo organizacijų atstovai, ekspertai ir piliečiai. Viešosios konsultacijos metu bus nagrinėjama, pagal kokius kriterijus ir kokiomis proporcijomis numatytas finansavimas vietiniams keliams turi būti skirstomas tarp 60 savivaldybių (šiuo metu pagal nuolatinių gyventojų skaičių (50 proc.) ir vietinės reikšmės kelių ilgį (50 proc.) savivaldybėje), pagal kokius kriterijus savivaldybės gautą KPPP finansavimą turėtų skirstyti vietiniams keliams, atrinkti projektus. Taip pat bus svarstoma, kokiems vietiniams keliams savivaldybės turėtų teikti prioritetą, bei aptariami kiti savivaldybėms svarbūs kelių finansavimo klausimai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Užbaigti teisiniai ginčai dėl sklypo Geležinio Vilko gatvėje, skelbia „Akropolis Group“
Vilniaus apygardos teismui nutraukus civilinę bylą dėl žemės sklypo Geležinio Vilko gatvėje, kur ketinama statyti naują „Akropolį“, užbaigti visi teisiniai ginčai, penktadienį pranešė bendrovė „Akropolis Group“. ...
-
„Epso-G“ grupė ketina steigti naują investicijų ir projektų valdymo bendrovę
Valstybės valdoma energetikos ir jos projektų įmonių grupė „Epso-G“ ketina steigti naują bendrovę, kuri užsiims investicijomis ir projektų valdymu. ...
-
G. Nausėda pasirašė Gynybos fondo ir susijusių mokesčių įstatymų paketą1
Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį pasirašė Valstybės gynybos fondo steigimą reglamentuojantį įstatymą ir su juo susijusius pelno mokesčio, akcizų, valstybės skolos ir kitus įstatymus. ...
-
Atskleidė ES sankcijų apėjimo schemą: į Rusiją išvažiavę vilkikai ten ir paliekami3
Muitinės kriminalinės tarnyba (MKT) kartu su Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) specialistais teigia nustatę ES sankcijų apėjimo schemą. ...
-
Skrydžiai į Čikagą arba Niujorką iš Lietuvos: kada tai įmanoma?2
Transatlantiniai skrydžiai iš Lietuvos į Šiaurės Ameriką galimi po ketverių penkerių metų, sako Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Simonas Bartkus. ...
-
Užmojis: iš statytojų, įrengiančių priedangas, neimti infrastruktūros plėtros įmokų
Gyvenamosios paskirties namų statytojus, įsipareigosiančius savo lėšomis statinyje įrengti priedangas, siūloma atleisti nuo savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos arba ji būtų sumažinama. ...
-
Seimas įteisino jaunimo darbuotojo profesiją
Seimas oficialiai įteisino iki šiol įstatymu nereglamentuotą jaunimo darbuotojo profesiją. ...
-
Siūloma nustatyti skirtingas kapinių sanitarinės apsaugos zonas: priklausytų nuo kapinių dydžio
Seimo narys konservatorius Mindaugas Skritulskas siūlo diferencijuoti kapinių sanitarinės apsaugos zonos dydį priklausomai nuo kapinių ploto. ...
-
„Eurobarometras“: 7 iš 10 Lietuvos gyventojų mato tarptautinės prekybos naudą
68 proc. Lietuvos gyventojų mano, jog tarptautinė prekyba jiems teikia naudą, rodo „Eurobarometro“ ketvirtadienį paskelbta apklausa. ...
-
Seimas leido savivaldai imti rinkliavas už laivų stovėjimą1
Savivaldybės galės rinkti mokestį už upių ar ežerų laivų švartavimą ar stovėjimą ant kranto jų nustatytose vietose. ...