- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vieni Seimo sprendimą didinti degalų akcizus vadina nesąmone, kiti turi daugiau ką pasakyti, pasakojama LNK reportaže.
„Labai blogai. Kainos keliamos, o alga tai vietoje stovi. Valdžia apie žmones negalvoja“, – teigė pašnekovas.
„Nesąmonė“, – porino kitas užkalbintas praeivis.
Tiesa, kai kurie vairuotojai akcizų didinimui pritaria.
„Normalu. Mes kažkaip vis tiek turime pasiekti tą Europos Sąjungos lygį“, – teigė vyras.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Seimas pritaria Aplinkos ministerijos teiktam akcizų įstatymo projektui. O po dviejų metų prisidės ir naujas mokestis už anglies dvideginį. Kurios kuro ir degalų rūšys brangs?
„Anglis, koksas, lignitas (rusvoji anglis), dyzelinas, benzinas – visas iškastinis kuras, nuo kurio mes jau ilgą laiką esame priklausomi“, – komentavo aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Teigiama, kad Seimo komitetuose svarstant šį siūlymą dalyvavo daug verslo atstovų, kurie priešinosi tokiam įstatymui.
„Mūsų nuomonė buvo, kad negalima didinti, kad nereikia didinti. Sakėme, kad reikia pristabdyti ir tą CO2 variantą, nes šiuo metu ekonominė situacija šalyje yra labai nestabili ir to stabilumo nenusimato artimiausioje ateityje“, – sakė lietuviškų degalinių sąjungos vykdomasis direktorius Vidas Šukys.
Sprendimą kritikuoja ir opozicija.
„Šiandien mes matome susiklosčiusią nepalankią ir ekonominę situaciją, Lietuva – recesijoje. Neaišku, kada pasibaigs tas smigimas. Toks požiūris skatina mums labai draugiškų sąjunginių valstybių ekonomiką“, – šypsenos neslėpė Seimo narys Saulius Skvernelis.
Vežėjai neslepia – brangstant degalams, kils ir paslaugų kainos.
„Supraskime, kad didindami degalų akcizą, mes didiname paslaugų ir prekių kainas. Mes tikrai kelsime įkainius. O tie, kurie nebeišgalės dirbti, tiesiog užsidarys“, – komentavo „Linavos“ inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba.
Supraskime, kad didindami degalų akcizą, mes didiname paslaugų ir prekių kainas.
Degalų į kaimynines šalis piltis esą važiuos ne tik gyventojai, bet ir verslininkai. Tad esą rinkdama mokesčius, Lietuva praras milijonus pajamų.
„Žmonėms visai nesudėtinga pervažiuoti sieną ir užsipilti degalų. Jau dabar ten jie pigesni. Tai, be abejo, važiuosime ten piltis“, – aiškino A. Burba.
„Mes kursime ekonomiką, kuri yra gerokai daugiau pinigų duodanti, negu vilkikas, kuris ten pasienyje užsipilinės degalus. Ir čia yra Lietuvos ateitis, o ne dirbtinai skatinti kuo pigesniais importinės arabiškos arba rusiškos naftos kuro užpylimais“, – savo nuomonę išsakė aplinkos ministras.
Lietuvoje dabartinis 372 eurų dydžio dyzelino akcizas nuo kitų metų didės iki 466 eurų. O nuo 2025-ųjų – iki 500 eurų tūkstančiui litrų. Lietuvos degalų akcizai bus didžiausi Baltijos šalyse. Vežėjų atstovai jau kreipėsi į prezidentą.
„Prašome prezidento vetuoti tą įstatymą ir sėstis kalbėtis apie priemones, kurios realiai sumažina taršą. Mokestis niekaip nesumažins taršos“, – kategoriškai kalbėjo A. Burba.
Už akcizų įstatymo pataisas balsavo 69 Seimo nariai. Prieš buvo 39, o 20 – susilaikė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kėdainių rajone griežtinama afrikinio kiaulių maro kontrolė
Kėdainių rajone šį mėnesį nustačius afrikinio kiaulių maro (AKM) atvejį griežtinama situacijos stebėsena. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis2
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas93
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu6
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla2
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...