Reikia ruoštis: degalai dar labiau brangs

  • Teksto dydis:

Vieni Seimo sprendimą didinti degalų akcizus vadina nesąmone, kiti turi daugiau ką pasakyti, pasakojama LNK reportaže.

„Labai blogai. Kainos keliamos, o alga tai vietoje stovi. Valdžia apie žmones negalvoja“, – teigė pašnekovas.

„Nesąmonė“, – porino kitas užkalbintas praeivis.

Tiesa, kai kurie vairuotojai akcizų didinimui pritaria.

„Normalu. Mes kažkaip vis tiek turime pasiekti tą Europos Sąjungos lygį“, – teigė vyras.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Seimas pritaria Aplinkos ministerijos teiktam akcizų įstatymo projektui. O po dviejų metų prisidės ir naujas mokestis už anglies dvideginį. Kurios kuro ir degalų rūšys brangs?

„Anglis, koksas, lignitas (rusvoji anglis), dyzelinas, benzinas – visas iškastinis kuras, nuo kurio mes jau ilgą laiką esame priklausomi“, – komentavo aplinkos ministras Simonas Gentvilas. 

Teigiama, kad Seimo komitetuose svarstant šį siūlymą dalyvavo daug verslo atstovų, kurie priešinosi tokiam įstatymui.

„Mūsų nuomonė buvo, kad negalima didinti, kad nereikia didinti. Sakėme, kad reikia pristabdyti ir tą CO2 variantą, nes šiuo metu ekonominė situacija šalyje yra labai nestabili ir to stabilumo nenusimato artimiausioje ateityje“, – sakė lietuviškų degalinių sąjungos vykdomasis direktorius Vidas Šukys.

Sprendimą kritikuoja ir opozicija.

„Šiandien mes matome susiklosčiusią nepalankią ir ekonominę situaciją, Lietuva – recesijoje. Neaišku, kada pasibaigs tas smigimas. Toks požiūris skatina mums labai draugiškų sąjunginių valstybių ekonomiką“, – šypsenos neslėpė Seimo narys Saulius Skvernelis.

Vežėjai neslepia – brangstant degalams, kils ir paslaugų kainos. 

„Supraskime, kad didindami degalų akcizą, mes didiname paslaugų ir prekių kainas. Mes tikrai kelsime įkainius. O tie, kurie nebeišgalės dirbti, tiesiog užsidarys“, – komentavo „Linavos“ inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba.

Supraskime, kad didindami degalų akcizą, mes didiname paslaugų ir prekių kainas.

 

Degalų į kaimynines šalis piltis esą važiuos ne tik gyventojai, bet ir verslininkai. Tad esą rinkdama mokesčius, Lietuva praras milijonus pajamų. 

„Žmonėms visai nesudėtinga pervažiuoti sieną ir užsipilti degalų. Jau dabar ten jie pigesni. Tai, be abejo, važiuosime ten piltis“, – aiškino A. Burba.

„Mes kursime ekonomiką, kuri yra gerokai daugiau pinigų duodanti, negu vilkikas, kuris ten pasienyje užsipilinės degalus. Ir čia yra Lietuvos ateitis, o ne dirbtinai skatinti kuo pigesniais importinės arabiškos arba rusiškos naftos kuro užpylimais“, – savo nuomonę išsakė aplinkos ministras.

Lietuvoje dabartinis 372 eurų dydžio dyzelino akcizas nuo kitų metų didės iki 466 eurų. O nuo  2025-ųjų – iki 500 eurų tūkstančiui litrų. Lietuvos degalų akcizai bus didžiausi Baltijos šalyse. Vežėjų atstovai jau kreipėsi į prezidentą.

„Prašome prezidento vetuoti tą įstatymą ir sėstis kalbėtis apie priemones, kurios realiai sumažina taršą. Mokestis niekaip nesumažins taršos“, – kategoriškai kalbėjo A. Burba.

Už akcizų įstatymo pataisas balsavo 69 Seimo nariai. Prieš buvo 39, o 20 – susilaikė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Faktas

Faktas portretas
Kad Lietuva lenkia ir prekių ir paslaugu kainas Europoje, tik pensijos ir atlyginimai nuo triju kartu mazesni:)

Ok

Ok portretas
Pirksiu Lenkijoje, kad nė centas nenueitų į Lietuvos biudžetą.

eib

eib portretas
seimo klaunai ,kodel valstybe turi tik pvm ir akciza???? Jums leidus viskas prixvatizuota ,tai jusu kalte ,kad valstybe elgeta padaryta .
VISI KOMENTARAI 48

Galerijos

Daugiau straipsnių