- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2015 m. sausio-gegužės mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 5,1 proc., lyginant su 2014 m. analogišku laikotarpiu. Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo kino ir lauko reklamoje, kiek mažiau TV, lauko statinės reklamos ir vidaus kanaluose.
„Per penkis šių metų mėnesius žiniasklaidoje labiausiai, net dešimt kartų, išaugo socialinės reklamos gross apimtys. Aktyviausiai buvo reklamuojama saugaus eismo akcija, Lošimų priežiūros tarnybos projektas „Nepralošk savo gyvenimo“ bei sveikos gyvensenos skatinimo programa“, – pastebi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Lyginant produktų grupes, pavasarį matyti ryškus automobilių draudimo reklamos šuolis – jos padaugėjo net keturis kartus. Tris kartus padidėjo interneto ir mobiliojo ryšio paslaugų gross reklamos išlaidos.
2014 metų pirmąjį pusmetį gross reklamos biudžetus auginę mobiliojo ryšio operatoriai šiais metais reklamai skiria 70 proc. mažesnius biudžetus. Smuktelėjo gross investicijos į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (34 proc.), taip pat plaukų priežiūros priemonių (26 proc.) reklamą.
Iš reklamdavių labiausiai per 2015 m. sausio-gegužės mėn. gross išlaidas didino Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, koncertų ir renginių organizatorius „Bravo Events“ ir greitųjų kreditų bendrovė „Nordecum“.
Šiais metais reklamos gross pinigus mažino „Bitė“ (67 proc.), „Švyturys-Utenos alus“ (51 proc.) ir „Henkel“ (39 proc.).
2015 m. sausio-gegužės mėnesiais TV reklamos augimas siekė 7,6 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 665 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2014 m. ir 2015 m. pirmų penkių mėnesių duomenis, krito 7,8 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 9 proc., žurnaluose – 5,7 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 4,476 tūkst., žurnaluose – 2,623 tūkst. kv.cm. reklamos.
Radijo stotys per 2015 m. ištransliavo 2,823 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo 2 proc. mažiau nei per 2014-ųjų analogišką laikotarpį.
Per pirmus penkis 2015-ųjų metų mėnesius, lyginant su 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos nukrito beveik 15,3 proc.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2015 ir 2014 metų sausio-gegužės mėnesių duomenis, augo 4,4 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 20,3 tūkstančių m² reklamos.
Lauko video reklamos ekranuose per 2015 sausį-gegužę buvo transliuota 1,691 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014 m., lauko video reklamos apimtis sekundėmis paaugo 28 proc.
Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota beveik 15 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 m., šis rodiklis smuktelėjo 0,2 proc.
Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2014 m. duomenis, paaugo 4,3 proc.
Kino reklama šiemet augo 37,5 proc. Iš viso šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 186 tūkst. reklaminių klipų.
Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98 proc., spauda – 90 proc., radijas – 90 proc., lauko reklama – 90 proc., lauko video reklama – 90 proc., kino reklama – 85 proc., interneto banerinė reklama 80 proc., fillboard reklama – 100 proc., vidaus tv reklama – 80 proc. reklamos rinkos apimties.
Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė mažina biurokratines kliūtis nustatant infrastruktūros apsaugos zonas
Siekdama mažinti biurokratiją Vyriausybė supaprastino infrastruktūros apsaugos zonų nustatymo tvarką. ...
-
ILTE pramonės įmonių modernizavimui skyrė dar 80 mln. eurų
Nacionalinė plėtros įstaiga ILTE (buvusi „Invega“) pramonės modernizavimui skyrė papildomą 80 mln. eurų finansavimą. ...
-
N. Mačiulis: paliekame infliacijos dugną2
Po kurį laiką vyravusios defliacijos rudenį vartotojų kainoms vėl kylant, ekonomistai teigia, kad infliacijos žemumos – jau praeityje. ...
-
Ministerija: JAV teiks Lietuvai informaciją apie mažuosius branduolinius reaktorius2
JAV padės Lietuvai vertinti galimybes ateityje statyti ketvirtosios kartos mažuosius branduolinius reaktorius. ...
-
Lietuviai skolas dažniau „išsimušinėja“ patys: nepasitiki teisine sistema?
Tik kas ketvirtas lietuvis dėl negrąžintos skolos kreipiasi į antstolius ir vis daugėja tokių, kurie skolas „išsimušinėja“ patys. ...
-
Lapkritį – išankstinė 0,5 proc. mėnesio ir 1,1 proc. metinė infliacija
Išankstinė metinė infliacija – lapkritį, palyginti su pernai lapkričiu – siekia 1,1 proc., o mėnesio – lapkritį, palyginti su spaliu, – 0,5 proc., trečiadienį skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
Vyriausybė – už atlyginimų kėlimą mokslininkams
Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad nuo kitų metų rugsėjo vidutiniškai 8 proc. augtų atlyginimai valstybiniuose mokslinių tyrimų institutuose dirbantiems mokslininkams. ...
-
Viceministras: 2026 metais pensijos turėtų viršyti skurdo ribą2
Atotrūkis tarp santykinės skurdo ribos, vertinamos pagal žmogaus pajamas, ir vidutinės pensijos toliau mažėja, o 2026 metais pensijos turėtų būti didesnės nei skurdo riba, sako socialinės apsaugos ir darbo viceministras Martynas Šiurkus. ...
-
Lietuva skyrė 5 mln. eurų įrengti saulės elektrines Ukrainoje
Lietuva skyrė 5 mln. eurų įrengti saulės elektrines Ukrainoje. Vyriausybė trečiadienį patvirtino tokios vertės paramos Ukrainos energetikos sektoriui programą. ...
-
Vyriausybė: 74 mln. eurų RRF lėšų – baterijoms, dviračių ir pėsčiųjų takams
Beveik 74 mln. eurų iš Lietuvai skirtų Europos Sąjungos (ES) Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano (RRF) lėšų bus papildomai skirta energijos kaupimo įrenginiams (38,55 mln. eurų) bei dviračių ir pėsčiųjų takams įrengti (...