- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Į savivaldybių nustatytas didžiųjų miestų ir kurortų teritorijas netrukus nebus galima įvažiuoti taršiais automobiliais arba jiems galios apribojimai.
Susisiekimo ministerija siūlo įteisinti naują kelio ženklą, nurodysiantį tokias mažos taršos zonas. Kelių eismo taisyklių (KET) papildymus dar turės patvirtinti Vyriausybė.
Tuo metu Seimo narys socialdemokratas Linas Jonauskas įregistravo Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisą, kuria siūlo drausti mažos taršos zonose apmokestinti eismą.
Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas transporto saugos klausimais Andrius Karnilavičius BNS teigė, kad kol kas mažos taršos zonos nustatytos tik Kaune.
Šios ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės patarėjas Kęstutis Vanagas nurodė, kad Kaune reikia mokėti dviejų eurų mokestį už įvažiavimą į tokią zoną su taršiu automobiliu.
„Kitas miestas gali nusistatyti švelnesnes taisykles“, – BNS teigė jis.
Pasak K. Vanago, bus nustatytos ir vienodos baudos už kelio ženklo nepaisymą.
Apmokestinimas nespręstų pagrindinės problemos – oro taršos.
Tuo metu Seimo nario L. Jonausko teigimu, šių zonų didmiesčiuose bei kurortinėse vietovėse idėja bus diskredituota, jei jos bus kuriamos apmokestinant į šias zonas įvažiuojantį transportą.
„Apmokestinimas nespręstų pagrindinės problemos – oro taršos, kadangi tie, kas galėtų susimokėti už įvažiavimą į tokias zonas, toliau prisidėtų prie oro taršos didinimo ir diskredituotų mažos taršos zonos idėją. Palikta galimybė apmokestinti įvažiavimą į mažos taršos zoną pažeistų dalies visuomenės interesą poilsiauti miesto erdvėse, kur yra mažiau taršos“, – pataisų aiškinamajame rašte sako L. Jonauskas.
Nustatyti mažos taršos zonas savivaldą įpareigoja Alternatyvių degalų įstatymas, o nauji ženklai būtų statomi siekiant apie šias zonas tinkamai informuoti pėsčiuosius ir vairuotojus.
Įstatymas numato, kad tokias zonas iki 2025 metų privalo įrengti tik didmiesčiai, kurortai ir kurortinės zonos: Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys, Birštonas, Druskininkai, Neringa, Palanga, taip pat Anykščiai, Trakai, Zarasai, Ignalinos rajono Strigailiškio ir Palūšės gyvenvietės bei Kauno rajono Kulautuva, Kačerginė ir dalis Zapyškio.
Konkrečias eismo šiose zonose sąlygas, pavyzdžiui, ar riboti, ar visai drausti taršių automobilių eismą, konkrečias jų klases nustatytų kiekviena savivaldybė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atskleista, kiek per metus papilnėjo turtuolių piniginė: sąraše – ir V. Germanas10
Lietuvoje – šeši milijardieriai. Žurnalas „Top“ paskelbė 500 turtingiausių Lietuvos žmonių sąrašą. O šiųmečio reitingo netikėtumas – už finansinius nusikaltimus teistas ir dabar už grotų dėl &bd...
-
R. Pocius: dujų kainos kitą pusmetį turėtų išlikti stabilios
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovas sako, kad dujų kainos kitų metų sausį–birželį turėtų išlikti stabilios, o priešingą tendenciją lemtų geopolitiniai veiksniai. ...
-
Lietuva neįgyvendina elektronikos atliekų tvarkymo tikslų: tai lemia ne tik sąmoningumo trūkumas?
Lietuvoje elektros ir elektronikos įrangos atliekų surenkama per mažai, sako elektronikos atliekų tvarkymo ekspertai ir pažymi, kad tokią situaciją iš esmės lemia dvi priežastys – gyventojų sąmoningumo trūkumas ir nelegali tokių atlie...
-
Verslo bendruomenė steigia komisiją prieš biurokratizmą4
Šalies verslui kalbant apie biurokratines kliūtis įvairiems projektams Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) iniciatyva steigiama visuomeninė Efektyvios valstybės komisija. Jos iniciatoriai, be to, kviečia naują Vyriausybę steigti Dvišalę ...
-
Maisto produktų importui augant, pirkėjas renkasi lietuvišką kokybę2
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau ...
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas3
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas5
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...