- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Transporto saugos administracija, Darbo inspekcija ir policija savaitę krės krovininių automobilių vairuotojus. Tokia patikros akcija vienu metu vyksta visoje Europoje, praneša LNK.
Krovininius automobilius transporto patikros punkte nukreipia ženklas. Čia užsukti dažniausia nurodo pareigūnas kilus įtarimų, kad automobilis perkrautas ar yra kitų bėdų. Ne visų automobilių vairuotojai į ženklus reaguoja.
„Vienas iš vairuotojų nepakluso kintamajam kelio ženklui ir nuvažiavo tiesiai. Buvo sustabdytas policijos pareigūnų ir palydėtas į patikros punktą. Vairuotojui gresia administracinė nuobauda už pažeistą kelio ženklą“, – sakė Kelių policijos skyriaus viršininkas Mindaugas Džermeika.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Bandžiusiems sprukti vis vien reikia pereiti patikrą. Automobilvežį vairuojantis nurodymų paisė.
Vienas krovininio automobilio vairuotojas papasakojo, kad yra tikrinamas į pusę metų vieną kartą. Tikrinami dokumentai, automobilio stovis. Vyras išdavė, kad krovinių vežėjai šį patikros punktą vadina kartuvėmis.
„Tikrinama, ar tinkamai pritvirtinti automobiliai, darbo ir poilsio režimas, techninė būklė“, – apie patikrą pasakojo Transporto saugos administracijos skyr. inspektorius Rolandas Jonkus.
Krovininius automobilius krečia net kelios institucijos. Tokia patikra visą savaitę vyksta visoje Europoje.
Technologija žengia į priekį, bet taip pat ir nesąžiningi žmonės irgi kuria technologijų tam pasipriešinti.
„Pagrindinis mūsų tikslas – pažiūrėti, kaip vairuotojai laikosi darbo ir poilsio režimo, kokia transporto priemonių techninė būklė ir kaip veža krovinius“, – supažindino Transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Kotedo.
Darbo inspekcija tikrina, ar vairuotojai dirba legaliai.
„Transporto sistemoje trečiųjų šalių piliečių gana daug. Yra ne vienas ir ne du atvejai, kai tiriame ir nustatome pažeidimų“, – sakė vyriausiasis darbo inspektorius Vytautas Ročys.
Kai kurie vairuotojai sakė tokių patikrų nebijantys. Ypač tie, kurie vairuoja daugiau nei 20 metų.
Vienos didžiausioje Europoje tranzitinių šalių – Lenkijos transporto pareigūnai sakė, kad situacija jų šalyje pastaruoju metu kinta.
„Dėl karo Ukrainoje eismo intensyvumas sumažėjo“, – sakė Lenkijos kelių transporto vyr. inspektorius Arturas Roszkowskis.
Pagrindinė vairuojančių krovininius automobilius bėda liko.
„Trasos tolimos. Pusę Europos daugelis pravažiuoja, todėl techninė būklė dažniausiai būna gera. Su darbo ir poilsio režimu blogiau“, – pažymėjo A.Roszkowskis.
Ta pati bėda ir Lietuvoje, nors visi žino, kad vairuoti gali iki dešimties valandų. Paskui vienuolika valandų privalo ilsėtis. Bet pasitaiko, kad vairuotojai šiuos duomenis klastoja.
„Technologija žengia į priekį, bet taip pat ir nesąžiningi žmonės irgi kuria technologijų tam pasipriešinti. Tam padeda kiti įvairūs būdai, iš kurių papildoma informacija yra nagrinėjama. Tai nelengva, bet įmanoma ir visi būdai žinomi“, – apie sukčiavimą užsiminė T.Kotedo.
Už darbo ir poilsio režimo pažeidimus gresia baudos nuo 90 iki 1,5 tūkst. eurų. Svarstoma, ar jų nereikėtų didinti. Pareigūnai sakė turintys ir gerų žinių – pernai krovinių vežėjai mažiau padarė pažeidimų. Pareigūnai spėjo, kad tai lėmė ne tik pandemija, bet ir vairuotojų bei darbdavių sąmoningumas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas: VMI negali automatiškai priverstinai išieškoti delspinigių1
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) nutarė, kad Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) negali automatiškai priverstinai išieškoti delspinigių. ...
-
Lietuvių žiemos kelionės: įvardijo tendencijas
Lietuviai per žiemos šventes vis dažniau renkasi aplankyti Europos miestų kalėdines muges, sako Lietuvos turizmo rūmų prezidentė. Šių metų naujiena – daugiau oro bendrovių skrydžių ne į Londoną ar Dubliną, o į Malagą ...
-
ES delsia aktyvuoti atvykimo ir išvykimo sistemą: ar Lietuva yra pasirengusi?
Bendrijai delsiant aktyvuoti Europos Sąjungos (ES) atvykimo ir išvykimo sistemą (EES), Lietuva teigia esanti pasiruošusi ją paleisti bet kuriuo metu. ...
-
Gitanas Nausėda: elektros kabelių Baltijos jūroje gedimai nebeatrodo kaip atsitiktinumas18
Trečiadienį pranešus apie povandeninės elektros jungties tarp Suomijos ir Estijos gedimą, prezidentas Gitanas Nausėda pažymi – šis bei pastaruoju metu Baltijos jūroje padažnėję panašūs incidentai rodo, kad tai nebėra atsi...
-
Gera žinia vaiko tėvų globėjams: kaip ir seneliai, galės gauti atostogas anūkams prižiūrėti
Nuo kitų metų vaiko tėvų globėjai, kaip ir seneliai, galės gauti atostogas ir išmoką vaikui prižiūrėti. ...
-
Kokių mokesčių pakeitimų galima tikėtis kitąmet?1
Valdančiosios daugumos atstovai tikino nežinantys, kokius pasiūlymus dėl mokestinės reformos kitąmet atneš Vyriausybė, tačiau žada teikti prioritetą diskusijoms. Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas Algirdas Sysas sako, kad v...
-
Tarpušvenčiu lietuviai plūsta į Palangą: kiek čia kainuoja šventės?9
Palangos verslininkai pastebi, kad į kurortą daugiausia svečių atvyksta tarpušvenčiu, o itin daug – sutikti Naujųjų metų. Šią tendenciją rodo viešbučių ir privačių būstų užimtumas. ...
-
Nausėda: siekiant sukurti diviziją iki 2030-ųjų gynybai reikia skirti 5,5 proc. nuo BVP27
Norint iki 2030 metų Lietuvoje sukurti diviziją gynybai reikia skirti 5,5 proc. nuo bendrojo vidaus produkto (BVP), sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Kalėdoms lietuviai linkę rinktis praktiškas dovanas, joms išleis iki 250 eurų
Didesnė dalis šalies gyventojų Kalėdoms renkasi praktiškas dovanas, o artėjant šventėms itin šokteli dovanų čekių bei kortelių pardavimai, BNS sako Lietuvos prekybos centrų atstovai. ...