- Aušra Šiaulytė I lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Atostogų sezonas baigėsi, bet lietuvių noras keliauti neslopsta, o kelionėmis du kartus per metus jau neapsiriboja. Keliauja savarankiškai ir akys krypsta toliau nei Graikija ar Ispanija. Tačiau išaugus kelionių paklausai, pakilo ir jų kaina.
„Jeigu lyginame šių ir praeitų metų keliones į tą pačią kryptį, viešbutį, tai kaina pakilo 20 proc. Visa tai viršija atlyginimo augimus ir ne kiekvienas tai gali sau leisti“, – akcentavo „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė Žydrė Gavelienė.
„Šios kalendorinės vasaros mėnesiai buvo rekordiniai Lietuvos oro uostų istorijoje“, – teigė Lietuvos oro uostų atstovas Martynas Jaugelavičius.
Lyginant su pernai tuo pačiu laikotarpiu, keliautojų srauto augimas buvo apie 7–10 proc.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Populiarios ir naujosios kryptys, pavyzdžiui, Krokuva. Rudenį atsidaro dvi naujos kryptys: į Oslo Torp Sandefjord oro uostą ir į Diuseldorfą, kuris susijęs su „Rheinmetall“, – pranešė Lietuvos oro uostų atstovas.
„Žinoma, numeris vienas vis dar išlieka Turkija, prisidėjo Juodkalnija ir Serbija“, – populiarias kryptis įvardijo Ž. Gavelienė.
Keliautojų lūkesčiai keičiasi – norima kokybės, patirčių, – ne tik stebėti, bet ir dalyvauti. Taip pat niekur nedingsta paskutinės minutės medžiotojai, kurie didelių reikalavimų nekelia. Svarbiausia – išskristi ir daugiau nei du kartus per metus.
„Žymiai daugiau yra savaitgalinių kelionių. Tai – pagrindinė ryški tendencija“, – sakė „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė.
Savaitgalinių kelionių populiariausi taškai – Paryžius ir Londonas.
Daugėja keliaujančių savarankiškai, o jų akys krypsta toliau nei į Turkiją, Ispaniją ar Graikiją.
„Japonija yra „ant bangos“ ir keliautojai labai nori, bet matome, kad dar negalime pilnai patenkinti paklausos“, – pripažino Ž. Gavelienė.
Šalia poilsinių yra gausu verslo ir tarnybinių kelionių. Dalis jų – kaip motyvacinės ir komandinės.
„Dalis įmonių renkasi darbuotojus ištraukti iš buities, kasdieninės aplinkos ir motyvuoti kitoje aplinkoje“, – aiškino moteris.
O kol lietuviai kelia sparnus svetur, vietiniai neriasi iš kailio, kaip prisitraukti užsieniečių. Pasistengti reikia ir dėl tų, kurie į užsienį nekeliauja ir mieliau renkasi jau išmintus takelius.
„Turime žmonių, bet sezonas yra savotiškas – gali būti auksiniai unitazai, bet žmonių nebelieka, nors oras geras“, – kalbėjo pramoginio laivo kapitonas Romas Šležas.
Šiandien kapitonas sako, kad plukdo tik vokiečių grupes.
„Liūdnokai atrodo Nidoje ruduo. Gražu, bet kavinės – uždarytos, aikštelės brangiai apmokamos, nors žmonių nėra“, – nusivylimo neslėpė R. Šležas.
„Daugiausia lankosi užsienio turistai iš Vokietijos, Lenkijos, Latvijos, Didžiosios Britanijos, Prancūzijos“, – teigė Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro direktorė Edita Lubnickaitė.
Turistai iš užsienio nebūtinai turtingesni, bet...
„Jie išleidžia trigubai daugiau nei mūsų vietinis keliautojas, todėl užsienio keliautojai yra naudingesni“, – pripažino „Keliauk Lietuvoje“ vadovė Olga Gončarova.
Vidutiniškai vienas užsienietis išleidžia 400 eurų, vietinis – 100 eurų.
Anot Ž. Gavelienės, kelionės ir toliau brangs maždaug 3 proc. Vis didesnį keliautojų srautą pritrauks koncertai, sporto varžybos, o Vilniaus oro uostas jau sufleruoja naujų kelionių kryptis ateinantiems metams.
„Viena egzotiškiausių krypčių bus Ibiza. Taip pat Tel Avivas, Kišiniovas ir Praha – ilgai laukta kryptis iš Vilniaus oro uosto“, – tikino M. Jaugelavičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VST pradeda saugoti „LitPol Link“ objektus – skirstyklą ir transformatorių pastotę
Viešojo saugumo tarnyba (VST) trečiadienį pradeda saugoti elektros jungties su Lenkija „LitPol Link“, per kurią Baltijos šalys vasarį sinchronizuosis su kontinentine Europa, objektus – skirstyklą ir transformatorių pastot...
-
LEA: Inčukalnio gamtinių dujų saugykla sausio 1 d. buvo užpildyta beveik 65 proc.1
2024 m. gruodį fiksuotas mažesnis gamtinių dujų vartojimas ir Klaipėdos SGD terminalo darbas lėmė, kad Inčukalnio gamtinių dujų saugykla sausio 1 d. buvo užpildyta beveik 65 proc. – tai artimas lygis aukščiausiam daugiamečiam užpildy...
-
„Ryanair“ nuo birželio skraidins iš Kauno į Peskarą Italijoje2
Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ nuo birželio skraidins iš Kauno į Peskarą Italijoje. ...
-
LEA: Lietuvoje elektros didmeninė kaina mažesnė nei Latvijoje bei Estijoje
Pirmąją sausio pusę vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje, „Nord Pool“ biržoje, siekė 0,086 Eur/kWh be PVM ir buvo 6 proc. mažesnė už vidutinę kainą Latvijoje ir Estijoje, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Seimas: nuo šių metų balandžio startuoliai turės atitikti naują kriterijų
Nuo šių metų balandžio startuoliai turės atitikti naują kriterijų – turėti didelį inovacijomis grįstą verslo plėtros potencialą. Valstybė labiau skatins būtent tokias įmones. ...
-
Maitinimo sektoriui sužibo viltis: Paluckas žada diskutuoti apie PVM lengvatą2
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatos maisto produktams ir viešojo maitinimo įstaigoms klausimą Seimas nagrinės pavasario sesijoje. Nors Vyriausybės vadovas neatsako, ar tokią atsakomybę palaikytų, ...
-
Užfiksuotas metų rekordas: šis butas – brangiausias per visą Lietuvos istoriją5
2024 metų brangiausiai Vilniuje parduotų butų sąrašas stebina savo solidumu ir įspūdingomis sumomis. ...
-
Pakelis sviesto – 4 eurai: ar galime tikėtis tokio „siurprizo“?6
Praėjusiais metais Lietuvoje pieno kaina augo bene labiausiai ES – 11 proc. Praėjusių metų rudenį įsibėgėjo pieno produktų kainų augimas. 2024 m. lapkritį, palyginti su ankstesnių metų lapkričiu, šviežias nenugriebtas pienas pabrang...
-
Skrendantiems į Jungtinę Karalystę – naujovė: palies absoliučiai visus1
Jau nuo balandžio vykstantys į Jungtinę Karalystę privalės gauti kelionės leidimą. Visi keliautojai, kad gautų leidimą atvykti į šalį, turės registruotis internetu ir sumokėti 12 eurų. Tai galios net ir skrendantiems jungiamaisiais skryd...
-
Seimas padidino rajono kelių finansavimą: ar to užteks?
Seimas dešimtadaliu padidino finansavimą rajoniniams keliams, lėšas paskirstant pagal gyventojų skaičių ir kelių ilgį juos valdančiose savivaldybėse, taip pat leido pačioms savivaldybėms apsispręsti, kokio lygio kelio remonto nori. ...