Kas svarbiausia renkantis darbdavį?

  • Teksto dydis:

Kol vieniems vasara – atostogų metas, kiti šį laiką išnaudoja naujo darbo paieškai. Didesnis atlyginimas, karjeros perspektyvos, įdomus ir prasmingas darbas – tik keli pranašumai, kurie svarbūs renkantis būsimą darbdavį. Tačiau vis svarbesni veiksniai tampa įtrauktis ir atsižvelgimas, kuo skiriasi moterų ir vyrų motyvacija renkantis darbdavį.

Reali darbo kultūra

„Įtrauktis nėra vien tik siekis darbuotojams užtikrinti lygias galimybes: tai apima pasirinkimus samdant, palankios įmonės kultūros vystymą ir patrauklios motyvacinės sistemos užtikrinimą. Šie veiksniai kartu su prasmingo darbo užtikrinimu, ir jei įgyvendinami natūraliai, ne iš reikalo, leidžia pritraukti geriausius talentus“, – sako „Omnisend“ darbdavio prekės ženklo vadovė Živilė Brazė.

Pasak jos, seniai praėjo tie laikai, kai potencialus darbdavys buvo vertinamas pagal tai, kokio dydžio atlyginimus mokėdavo savo darbuotojams.

Naujausias darbdavio įvaizdžio tyrimas, kurį atliko konsultacijų bendrovė „Civitta“, atskleidžia, kad labiausiai dėmesį atkreipiančių dalykų sąrašo viršuje – prasmingas darbas ir dominančios įmonės kultūra. Tačiau, gilinantis į rezultatus, svarbu tampa įžvelgti motyvacijos darbe skirtumus tarp moterų ir vyrų.

Požiūris: Ž. Brazės teigimu, seniai praėjo tie laikai, kai darbdavys buvo vertinamas tik pagal atlyginimo dydį. / „Omnisend“ archyvo nuotr.

Tyrimas atskleidė

Tyrimo duomenimis, vyrai pirmenybę linkę teikti tiems darbdaviams, kurie suteikia konkurencingą atlyginimą ir patrauklų naudų paketą. Jiems panašiai svarbu įmonės reputacijos veiksnys, bet ir labiau vilioja įmonės su ambicingomis vizijomis.

Moterims svarbiausia yra gera būsimo darbdavio reputacija – tai svarbiau ir už siūlomą atlyginimą ir naudas. Palyginti su vyrais, moterims kur kas labiau rūpi darbas su prasmingais, įdomiais produktais ir projektais, organizacijos mikroklimatas, tai, kaip joje vertinami ir auginami darbuotojai.

„Tyrimas atskleidė, kad vyrai ir moterys skirtingai suvokia darbdavių patrauklumą. Dalis progresyvių įmonių remiasi šiomis įžvalgomis kurdami į darbuotojus orientuotą organizaciją, kurioje puoselėjama įtrauki ir unikali kultūra – pagrindinis darbdavių konkurencinis pranašumas“ – sako Rūta Gaudiešienė, tyrimą atlikusios konsultacijų bendrovės „Civitta“ partnerė, rinkodaros ir rinkos tyrimų ekspertė.

Atsižvelgti į skirtumus

Reta kuri šiuolaikinė įmonė patvirtins, kad darbuotojų gerovė – ne prioritetas. Turimais duomenimis, 2023 m. pasaulinės įmonių sveikatingumo rinkos dalis siekė daugiau nei 62 mlrd. JAV dolerių, o šiemet, prognozuojama, viršys 65 mlrd. JAV dolerių.

Pasak Ž. Brazės, daugelis darbdavių tarpusavyje konkuruoja būsimiems darbuotojams siūlydami vis didesnius ir gausesnius naudų paketus. Tačiau, anot jos, toks sprendimas – netvarus.

„Mes nuolat lyginame savo siūlomas naudas su rinka ir prireikus jas persvarstome. Be konkurencingo atlyginimo savo darbuotojams siūlome neribotą mokymosi biudžetą, o šiuo neramiu metu – ir itin aktualias terapijos paslaugas. Papildomų naudų už išdirbį įmonėje paketą personalizavome pagal kolegų poreikius ir pomėgius“, – sako „Omnisend“ atstovė.

Jos teigimu, tiek kuriant bendrovės naudų paketą, tiek ir formuojant bendrą jos kultūrą, svarbu atsižvelgti į kiekvieno darbuotojo skirtumus: amžių, išsilavinimą, profesinę patirtį, taip pat ir lytį. Tačiau, anot darbdavio įvaizdžio ekspertės, tai turi būti daroma natūraliai.

„Vis dar siekiame lyčių pusiausvyros – šiuo metu pas mus dirbančių moterų ir vyrų santykis, nors yra 37 proc. ir 63 proc., po truputį lyginasi. Žinoma, formuojant įmonės motyvacinę sistemą svarbu atsižvelgti į tam tikrus skirtumus, kuriuos įvardija patys darbuotojai. Tačiau sėkmingai veikiančiai įmonei svarbiausia – motyvuoti, sėkmingai dirbantys, profesine veikla ir bendrovės kultūra patenkinti talentai, nepriklausomai nuo jų lyties“, – tvirtina Ž. Brazė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių