- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keleivių teisių gynėjai sako, kad sulaukia daugiau skundų dėl skrydžių su persėdimu. Vis daugiau keleivių Lietuvoje, įsigijusių kelis atskirus skrydžius kelionei su persėdimu, neatkreipia dėmesio į tai, kad tai – skirtingi, o ne jungiamieji skrydžiai. Todėl kartais, vėluojant pirmam skrydžiui, į antrą jau nebespėjama. Kas tokiu atveju prisiima kaltę ir kada galima siekti kompensacijos?
Apie tai LNK papasakojo Balys Rimkus, bendrovės „Oro skundas“ įkūrėjas.
– Kas kaltas, kai keleivis nespėja į kitą skrydį?
– Kai skrydžiai yra ne jungiamieji, o du atskiri, [...] nespėjus į skrydį, iš tikrųjų atsakomybė visgi tenka keleiviui, nes tik jungiamųjų skrydžiu atveju oro linijoms pagal ES reglamentą priklauso rūpintis nugabenti keleivį iki galutinio tikslo, o kai perkami du atskiri skrydžiai, jų įsipareigojimas yra tik tas vienas skrydis ir su kitu jie neturi jokio ryšio ir jokios atsakomybės.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar vasarą padaugėja skundų dėl to?
– Taip, skundų padaugėja. Vasarą ir šiaip skundų yra daugiau, daugiau ir skrydžių. Keleiviai, rinkdamiesi skrydžius, dažnai žiūri į žemesnę kainą ir tikrai skrydžių su savarankišku persėdimu kainos yra žymiai patrauklesnės, ypač perkant arčiau skrydžio datos. Tačiau vertėtų įvertinti rizikas, kurios kyla pasirinkus nejungiamuosius skrydžius. Juos atskirti galima pagal oro linijas, kurios yra siūlomos. Dažnai žemų kaštų oro linijos, tokios kaip „Wizzair“, „Ryanair“, net nesiūlo jungiamųjų skrydžių, o tokios oro linijos, kaip „airBaltic“, „Lufthansa“, „Turkish Airlines“, SAS, gali pasiūlyti ne tik savo, bet ir jų aljanse esančių oro linijų jungiamųjų skrydžių. Tada skrydis su, pavyzdžiui, „Airbaltic“ ir SAS bus jungiamasis. Esminis skirtumas yra rezervacijos numeris, kuris galioja abiems skrydžiams – jei jis vienodas, vadinasi, skrydis jungiamasis, jei numeriai skirtingi – žinokite, kad įsigijote du atskirus skrydžius ir rizikos yra didesnės.
– Tačiau, jei pirmasis skrydis vėlavo, buvo atšauktas, atsakomybė už tai tenka oro vežėjui. Nejaugi negalima pareikalauti jo atsakomybės?
– Jo atsakomybės galima pareikalauti, jeigu skrydis vėlavo daugiau negu tris valandas arba skrydis buvo atšauktas, tačiau kompensacijos priklauso tik tuomet, kai skrydis sutrinka dėl priežasčių, kurias oro linijos galėjo kontroliuoti. Vis matome dažnėjančias intensyvias oro sąlygas – stiprias liūtis, vėją, tokiais atvejais kompensacija keleiviams nepriklauso.
Kai skrydžiai yra ne jungiamieji, o du atskiri, [...] nespėjus į skrydį, iš tikrųjų atsakomybė visgi tenka keleiviui.
– Kaip tuomet planuoti skirtingus skrydžius, kokį persėdimo laiką numatyti, kad nepavėluotume į kitą skrydį?
– Mes rekomenduojame pasidaryti pauzę viename iš oro uostų ir galbūt skristi kitą ar dar kitą dieną, galbūt pasirinkti kokį nors miestą, kuriame nesate buvę, kurį būtų įdomu aplankyti. Toks variantas – saugiausias. Bendrai žiūrint, saugiausi skrydžiai yra tiesioginiai, vėliau – jungiamieji, o jau tuomet atskiri skrydžiai, tarp kurių didelis laiko tarpas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Skaistė: investicinė sąskaita padės žmonėms sušvelninti riziką
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad Seime patvirtina investicinė sąskaita leis sušvelninti rizikas investuotojams. Anot jos, ši nauja priemonė leis subendrinti investuotos grąžos ir nuostolio rezultatą. ...
-
Vyriausybė Seimui teiks siūlymą kurti efektyvesnę komunalinių atliekų tvarkymo sistemą
Trečiadienį Vyriausybė nutarė Seimui įstatymų keitimo paketą, kuriuo siekia sukurti efektyvesnę komunalinių atliekų tvarkymo sistemą, užtikrinti jos finansavimą bei tvarkytojų kompetenciją ir sumažinant verslo naštą vykdant atliekų apd...
-
VPT siūlo keisti išaugusios Nacionalinio stadiono kainos pasidalijimą2
Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) siūlo keisti Nacionalinio stadiono komplekso Vilniuje koncesijos sutartyje numatytą indeksuotos kainos pasidalijimą, taip pat neindeksuoti apie 7,2 mln. eurų vertės nekilnojamojo turto. ...
-
Vyriausybei skyrus papildomų lėšų gynybai jos finansavimas pasiekė 3 proc. BVP2
Ministrų kabinetui trečiadienį skyrus papildomų lėšų, krašto apsaugos finansavimas šiemet pasiekė 3 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP). ...
-
Pritarta projektui, kuriuo siekiama liberalizuoti geležinkelių darbuotojų įgūdžių įvertinimo tvarką
Trečiadienį Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotam Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo (GTESĮ) projektui, kuriuo siekiama liberalizuoti darbuotojų, atliekančių geležinkelių transporto eismo saugai užtikrinti svarbias u...
-
Oficialu: nuo rugsėjo keisis mokytojų atlyginimai2
Siekiant įgyvendinti nacionalinio susitarimo dėl švietimo įsipareigojimus, Ministrų kabinetas papildomai skyrė beveik 32 mln. eurų pedagogų darbo užmokesčio didinimui. Šiomis lėšomis mokytojų atlyginimai bus didinami nuo rugsėj...
-
Vyriausybė nutarė pakeisti kompensacijos už pasinaudojimą žeme tvarką1
Trečiadienį Vyriausybė nutarė keisti kompensacijos už pasinaudojimą žeme tvarką ir suvienodinant nutarimo sąlygas su nuo 2024 m. sausio 1 d. įsigaliojusiais Žemės įstatymo pakeitimais. ...
-
Vadovė: LRT finansavimo ribojimas atsitiktiniais ekonominiais rodikliais prieštarauja Konstitucijai
Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) generalinė direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė sako, kad siūlymas LRT skiriamas lėšas iš šalies biudžeto susieti su bendrojo vidaus produkto augimu gali prieštarauti Ko...
-
VGT: kasmetinė Lietuvos parama Ukrainai nebus mažesnė nei 190 mln. eurų
Valstybės gynimo taryba (VGT) nutarė, jog kasmetinė Lietuvos karinė parama Ukrainai negali būti mažesnė nei ketvirtadalis procento nuo bendrojo vidaus produkto (BVP). Prezidento Gitano Nausėdos vyriausiojo patarėjo nacionalinio saugumo klausimais Kęs...
-
Seimo komitetas atmetė siūlymą kriminalizuoti nelegalius azartinius lošimus2
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas atmetė parlamentaro Justo Džiugelio siūlymą kriminalizuoti nelegalius azartinius lošimus, nes jau šiuo metu neteisėtas vertimasis bet kokia komercine veikla užtraukia baudžiamąją atsakomybę. ...