Kaip atpažinti nesąžiningus pardavėjus internete?

Nors pirkimas internetu padeda taupyti laiką ir išvengti eilių prie kasų, o internetinių parduotuvių pasirinkimas yra labai platus, vis dėlto pasitaiko nemažai nesąžiningų prekybininkų, kuriuos svarbu mokėti atpažinti, perspėja Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT).

Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei šių duomenų internetinės parduotuvės tinklalapyje pardavėjas nenurodo, arba susisiekimui pateikia tik kreipimosi formą tiesiogiai interneto svetainėje - siūloma nepirkti iš šio pardavėjo.

Prekės ar paslaugos kaina yra vienas esminių rodiklių vartotojui renkantis pirkinį, todėl internetiniai sukčiai tikrai nevengia tuo pasinaudoti. Prieš pirkdami dideles nuolaidas siūlančioje internetinėje parduotuvėje, VVTAT rekomenduoja atlikti trumpą apžvalgą ir palyginti tokios pačios rūšies prekių aprašymą bei kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.

Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju.

Taip pat siūloma patikrinti kitų pirkėjų atsiliepimus. Šiuo atveju atsiliepimus rekomenduojama tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje, o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse.

Prieš suvedant mokėjimo kortelės informaciją, svarbu įsitikinti, kad interneto parduotuvė yra saugi - ieškoti spynos simbolio internetinės parduotuvės tinklalapio adreso pradžioje. Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, rekomenduojama rinktis šį atsiskaitymo būdą - taip išvengiama galimų finansinių nuostolių.

VVTAT rekomenduoja patikrinti ir tai, ar pardavėjo internetinės svetainės adresas (domenas) yra užregistruotas. Taip pat svarbu būti atsargiems renkantis prekes iš trečiųjų šalių, kadangi apginti vartotojų teises, kai pardavėjas registruotas trečiojoje šalyje, yra labai sudėtinga.

Vis dėlto, jeigu žmogus išsirinko ir apmokėjo prekę, tačiau pardavėjas netikėtai dingo ir nebeatsako į laiškus, VVTAT siūlo kuo skubiau kreiptis į savo banką ir pasiteirauti dėl pinigų susigrąžinimo galimybės bei kitų priemonių, kurios padėtų apsaugoti savo duomenis.

Taip pat reikia kreiptis raštu į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų pardavėjo atsakymo nesulaukiama, arba gautas atsakymas netenkina, pirkėjas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka.

Tuo metu, jei prekė įsigyta trečiojoje šalyje, dėl savo teisių gynimo klientas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą arba vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją pagal verslininko registracijos vietą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Vertas dėmesio straipsnis, atrodo paprasti patarimai, o tiek pagelbėtų žmonėms, kad prieš perkant internetu reikia kažkiek pasidomėti ir iš kur perkam, ne tik, kainą matyti.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių