- Ieva Vidūnaitė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors pirkimas internetu padeda taupyti laiką ir išvengti eilių prie kasų, o internetinių parduotuvių pasirinkimas yra labai platus, vis dėlto pasitaiko nemažai nesąžiningų prekybininkų, kuriuos svarbu mokėti atpažinti, perspėja Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT).
Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei šių duomenų internetinės parduotuvės tinklalapyje pardavėjas nenurodo, arba susisiekimui pateikia tik kreipimosi formą tiesiogiai interneto svetainėje - siūloma nepirkti iš šio pardavėjo.
Prekės ar paslaugos kaina yra vienas esminių rodiklių vartotojui renkantis pirkinį, todėl internetiniai sukčiai tikrai nevengia tuo pasinaudoti. Prieš pirkdami dideles nuolaidas siūlančioje internetinėje parduotuvėje, VVTAT rekomenduoja atlikti trumpą apžvalgą ir palyginti tokios pačios rūšies prekių aprašymą bei kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.
Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju.
Taip pat siūloma patikrinti kitų pirkėjų atsiliepimus. Šiuo atveju atsiliepimus rekomenduojama tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje, o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse.
Prieš suvedant mokėjimo kortelės informaciją, svarbu įsitikinti, kad interneto parduotuvė yra saugi - ieškoti spynos simbolio internetinės parduotuvės tinklalapio adreso pradžioje. Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, rekomenduojama rinktis šį atsiskaitymo būdą - taip išvengiama galimų finansinių nuostolių.
VVTAT rekomenduoja patikrinti ir tai, ar pardavėjo internetinės svetainės adresas (domenas) yra užregistruotas. Taip pat svarbu būti atsargiems renkantis prekes iš trečiųjų šalių, kadangi apginti vartotojų teises, kai pardavėjas registruotas trečiojoje šalyje, yra labai sudėtinga.
Vis dėlto, jeigu žmogus išsirinko ir apmokėjo prekę, tačiau pardavėjas netikėtai dingo ir nebeatsako į laiškus, VVTAT siūlo kuo skubiau kreiptis į savo banką ir pasiteirauti dėl pinigų susigrąžinimo galimybės bei kitų priemonių, kurios padėtų apsaugoti savo duomenis.
Taip pat reikia kreiptis raštu į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų pardavėjo atsakymo nesulaukiama, arba gautas atsakymas netenkina, pirkėjas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka.
Tuo metu, jei prekė įsigyta trečiojoje šalyje, dėl savo teisių gynimo klientas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą arba vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją pagal verslininko registracijos vietą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SIM kortelių taip paprastai nebenusipirksite: abejoja, kad tai pažabos sukčius1
Nuo kitų metų norint įsigyti išankstinio mokėjimo SIM korteles, bus privaloma pateikti savo asmeninius duomenis. Taip tikimasi užkirsti kelią telefoniniams sukčiams, kasmet iš žmonių išviliojantiems milijonus eurų. Vis dėlto, ka...
-
Neramina Lietuvos gimstamumas: kas laukia šalies ekonomikos?2
Lietuvos gimstamumo statistika neramina. Per pastaruosius trisdešimt metų naujagimių registruojama bent perpus mažiau, nesiekiame net Europos Sąjungos vidurkio. O kurti šeimą lietuvaičių nepaskatina net dosnios išmokos. ...
-
Po skandalo dėl „Teltonikos“ – liūdnos išvados: niekas nežino, kaip išlipti iš biurokratų pelkės8
Niekas negali pasakyti, kaip išlaisvinti valstybę iš biurokratų pelkės. Naudos Lietuvai turinčios siekti valstybės įmonės ne tik nesusikalba, bet netgi konkuruoja. Stringa tiek daug projektų, kad lėtėja visos valstybės vystymasis. Akiv...
-
Kėdainių rajone griežtinama afrikinio kiaulių maro kontrolė
Kėdainių rajone šį mėnesį nustačius afrikinio kiaulių maro (AKM) atvejį griežtinama situacijos stebėsena. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis3
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas105
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...