- Indrė Kiseliovaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dėl karo Ukrainoje šiemet jau ne kartą keitėsi pirkėjų įpročiai Lietuvoje. Itin populiarią prekę – druską, bėgant mėnesiams, keitė aliejus bei actas, o dabar į jų vietą taikosi bandelės. Iš pirkėjų akiračio nesitraukia ir ilgiau išliekantys maisto produktai – kruopos, miltai, makaronai.
Pandemija išmokė planuoti?
Parduotuvių atstovai pastebi, jog tiek pandemijos, tiek karo kaimyninėje Ukrainoje pradžia skatino iš prekybos centrų lentynų šluoti visus ilgo galiojimo maisto produktus, o pirminei įtampai atslūgus imta labiau planuoti apsipirkimus.
Pasak "Maximos" Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės Ernestos Dapkienės, iš dalies pandemija išmokė planuoti kiekvieną apsipirkimą.
"Pastebime, kad žmonės nuosekliai pradėjo dažniau apsipirkinėti. Dažnesnį pirkėjų apsilankymų skaičių iliustruoja ir augantis šviežių bandelių pardavimas, kuris buvo sumažėjęs pandemijos metu. Tada pirkėjai buvo įpratę planuoti savo apsipirkimus – eiti į parduotuves rečiau, tačiau vienu sykiu įsigyti daugiau maisto produktų ilgesniam laikui. Pirkinių planavimas padeda atsirinkti prekes iš gausaus asortimento ir atrasti geriausius kainų pasiūlymus, juolab kad net 8 iš 10 lojalių "Maximos" klientų seka prekybos tinklo vykdomas akcijas, todėl einant į parduotuvę su pirkinių sąrašu galima nemažai sutaupyti", – teigė E.Dapkienė.
Kainą lemia žaliavos
Nepaisant kylančios infliacijos, parduotuvėse vis dar įmanoma rasti pigesnių prekių, ypač gaudant įvairias akcijas bei nuolaidas.
"Su dideliu nerimu stebime augančią infliaciją ir matome Lietuvos gyventojų susirūpinimą, tačiau nenustojame ieškoti būdų, kad pirkėjams galėtume pasiūlyti kuo geresnę kainą. Sieksime, kad kainų pokyčiai "Maximos" pirkėjams būtų kuo mažesni, bet neišvengiamai suprantame, kad ir žaliavos, ir įvairūs ištekliai kol kas brangsta, o atitinkamai tai daro įtaką kainoms. Nepaisant to, jau 12 mėnesių iš eilės "Maximos" pigiausių prekių krepšelis, remiantis kainų stebėsenos "Pricer" tyrimu, yra ir išlieka pigiausias – pirkėjai mūsų parduotuvėse išleidžia mažiausiai", – pastebėjo Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.
Vis ieško kruopų ir miltų
Prekybos tinklo "Rimi" komercijos operacijų vadovė Olga Suchočeva sakė, kad pirkėjai išties ieško pigesnių alternatyvų.
"Kalbant apie konkrečias kategorijas, matome, kad pirkėjai vis dar perka daug kruopų, makaronų, miltų. Galbūt tam įtakos turi tiek geopolitinė situacija, tiek kylančios kainos. Taip pat pastebime, kad pirkėjai atidžiau renkasi prekes tų kategorijų, kur yra pigesnių alternatyvų arba galimybė pasigaminti patiems. Pavyzdžiui, šią vasarą pirkėjai renkasi mėsą šašlykams marinuoti patys. Tikėtina, kad ateityje kaina bus dar svarbesnė produktų bei parduotuvių tinklo pasirinkimui", – mano O.Suchočeva.
Pasak kitų parduotuvių atstovų, kardinalių pokyčių dėl pirkėjų įpročių bent šiuo metu nepastebima.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas priėmė priemones prekybai žaliosiomis obligacijomis skatinti
Siekiant padėti įmonėms ir valstybei lengviau pritraukti finansavimą su tvarumu susijusioms investicijoms, Seimas priėmė Europos žaliųjų obligacijų standartą. ...
-
Valstybės biudžeto projekte Lietuvos pirmininkavimui ES numatyta 141 mln. eurų
Spalį pristatytame valstybės biudžeto projekte 2025–2027 metams Lietuvos pirmininkavimui Europos Sąjungos (ES) Tarybai bus skiriama 141 mln. eurų, rodo Finansų ministerijos BNS pateikti duomenys. ...
-
Siūlo ratifikuoti sutartį su San Marinu dėl dvigubo pajamų apmokestinimo išvengimo2
Vyriausybė siūlo teikti Seimui ratifikuoti Lietuvos ir San Marino sutartį dėl pajamų bei kapitalo dvigubo apmokestinimo išvengimo ir mokesčių slėpimo bei vengimo prevencijos. ...
-
Apklausa: daugėja lietuvių, manančių, kad imigrantai atima jų darbo vietas5
Daugėjant lietuvių, manančių, kad imigrantai atima jų darbo vietas, ekspertai tai sieja su augančiais migracijos srautais į šalį, politikų retorika ir migrantų nušvietimu viešojoje erdvėje. ...
-
UT vadovė apie vokiečių karių šeimų integraciją: Lietuva tampa konkurencinga šalimi darbo rinkoje
Užimtumo tarnybai (UT) paskelbus apie internetinį polapį, skirtą į Lietuvą atvyksiančių Vokietijos brigados šeimų integracijai, tarnybos direktorė sako, jog Lietuva joms galėtų pasiūlyti konkurencingas darbo rinkos sąlygas informacinių te...
-
Lietuvos bankas išleis dirbtiniam intelektui skirtas progines monetas3
Lietuvos bankas (LB) gruodį išleis dirbtiniam intelektui skirtas 100 ir 20 eurų progines monetas. ...
-
Naujos valdžios prioritetai: Kelių fondas, PVM lengvatos, grįžimas pas visuomeninį tiekėją6
Būsimi valdantieji žada kurti Kelių fondą, įvesti pridėtinės vertės mokesčio lengvatą vaisiams ir daržovėms, pertvarkyti antrąją pensijų pakopą, aktyviau kovoti su ksenofobija, leisti grįžti pas visuomeninį elektros tiekėją, stabdyti &scar...
-
Už Pienocentro rūmų Kaune fasado tvarkybos pažeidimus rangovui skirta bauda17
Už pažeidimus remontuojant tarpukariu statytų modernistinių Pienocentro rūmų fasadą rangovui Kaune skirta bauda, penktadienį pranešė LRT žinios. ...
-
G. Nausėda: siekdama konkurencingumo ES turės galvoti apie nacionalinių įnašų didinimą4
Siekiant didinti Europos Sąjungos (ES) konkurencingumą, stiprinti gynybos pramonę, jos narės turės galvoti apie nacionalinių įnašų didinimą, sako Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Lietuvos regionų infrastruktūrai gerinti – papildomi 2,1 mln. eurų
Ekonomikos ir inovacijų ministerija Lietuvos regionų infrastruktūros projektams vystyti papildomai skyrė 2,1 mln. eurų finansavimą. ...